#23 MB A140 '97 november 2, 2020 Lisa kommentaar
#23 300 euro challenge - nädal 02

#23 Mercedes-Benz A140 ’97

Kas on võimalik leida 300€ eest legaalne auto liiklusesse ning kuidas see elu temaga siis päriselt on? Esimene nädal on edukalt üle elatud ja Mercedes endiselt sõiduvõimeline. Kui algul tundus, et see aparaat lendab kohe laiali ja iga järgnev päev liikluses on ainult jumala kingitus, siis nüüd on tekkinud juba hirm, et ta kurivaim peabki mul reaalselt ettenähtud kolm kuud vastu. 300€ challenge jätkub!

Mis juba ostes ei toiminud:

  • külmast peast käivitub ainult break cleaneri abiga
  • pisut on roostet ja auke
  • sisu ülimalt rokane
  • tagumine vasak elektriaken ei taha üles joosta
  • kesklukk ei toimi
  • kõrvalistuja ust ei saa väljast avada
  • tagumised rattad pisut lääpas
  • esituled suhteliselt halliks tuhmunud
  • summuti tundub väga hõre olema
  • kütusenäidik valetab (ei näita kunagi alla poole paagi)
  • kojameeste esimene asend ei tööta

Mis vead vahepeal juurde on tekkinud:

  • tagumine parempoolne pidur on hakanud veidrat kahinat tegema

Mida on remonditud/tuunitud

  • täringud peegli külge
  • kleepekad esi- ja tagaklaasile
  • AMG Stage1 Conversion
  • Auto nina “tuusaks” kleebitud
  • Väntvõlli asendi andur vahetatud
  • Kõrvalistuja ust saab nüüd väljast avada
  • Tuled lihvitud-poleeritud-vahtatud

Kulutabel


Esmaspäev – 02.11.2020

LS päeva alguses: 163195 km

Huvitav, kauaks seda #breakcleaner spreid veel jagub? Ehk siis täna on taaskord selle 300 euro challenge aparaadi päev. Surakas topkat sisselaskesüsteemi ning auto käivitus kohe esimese korraga võtmest. Elu nagu lill.

Vaikselt olen tema ujuvate sõiduomadustega ära harjunud ning jalg pedaali peal muutub järjest raskemaks. Enesekindlus kasvab ja enam pole tunnet, et järgmises kurvis pudeneb kõik alg-osadeks. Drive it like it’s stolen…

“Nice car” – sain hommikul ka esimese iroonilise komplimendi oma A14 AMG kohta
Lõunale minnes võib auto parkida kohe treppi. Sest ikkagi Mercedes ju

Õhtuks on aga üsna ambitsioonikad ning hirmuäratavad plaanid – sõita 20km linnast välja, vahetada iseseisvalt väntvõlli asendi andur ja siis 20 kilomeetrit veel tagasi vurada. Pimedas… ja maanteel… Hakkab juba pisut kõhe.

. . .

Õhtune trenn tehtud, aeg maale vurada. Kuna kell on juba pool kümme, siis on mõnusalt pime. Noh, ilmselt kell 6 oli juba sama pime. Boonusena hakkas mingisugust uduvihma sadama. Esiklaasil on normaalne kajakas*ta lärakas… Ei tea, kas julgeb kojamehi tööle panna, sest pole õrna aimugi, kas klaasipesu toimib. Ah pigem ei pane.

Statoilis sai törts kütet igaks petteks juurde pandud ning paras aeg testida, kas tuleb klaasipesu vett või mitte. Seal samas saaks ju vajadusel selle rooja kohe maha pesta. Aga toimis! Super.

Maanteel oli vahva. Asfalt mõnusalt märg, korralik külgtuul ja all täielikud slikid all. Boonusena veel mõnusad sea silmad tuledeks. Kuna auto on kerge ja külgpinda palju, siis oli kohe ekstra lõbus sõita – Mersu uisutas ühest tee servast teise. Metsa vahel julgesin korra isegi 90 rauda vajutada aga enamus teest kulgesin 70-80 vahel ning seegi tundus paras ekstreem. Aga jõudsin kohale. Ja õnneks elusalt.

Isa sai ka kenasti pildile

Väntvõlli asendi anduri vahetus osutus oodatust lihtsamaks. Ligipääs oli üsna okei ning 10 minutiga oli töö tehtud. Eks järgmine hommik testib, kas sellest oli kasu ka ning saab #breakcleaner’i purgi nurka visata. Aga kui ma juba garaažis olin, siis otsustasin ka esituled üle lihvida ning poleerida. Noh, et tagasiteel näeks ka midagi. Arvamismängud on küll toredad, aga mitte autoga ja maanteel.

Mõnusad sea silmad. Päike on plastiku kenasti tuhmiks pleekinud
Sai nagu sutsu parem. Ideaalis peaks veel lakikihi peale kandma.
Üks tuli tehtud, teine veel minna

Tulede värskendamine on koduste vahenditega peaaegu tasuta tehtav. Kui sul juhtub veeprits olema, erinevaid liivapabereid, poleerimismasin ja -ketas ning ka vastav pasta. Igatahes tagasitee möödus kuidagi sujuvamalt ja kiiremalt. Spido seier naljalt alla 80 ei kukkunud ja teed oli seekord ka reaalselt näha. Samal ajal, kui ma oma tulesid värskendasin, remontis vanamees ka kõrvalistuja ukse ära. Nüüd saab seda ka väljast avada. Naiss!

Päevaga sai nädala norm usinalt ületatud ja kilomeetreid kogunes lausa 84. Nüüd on kohe põnev näha, kas sellest väntvõlli anduri vahetamisest oli kasu ka ja auto käivitub hommikul külma mootoriga ilma abivahendeid kasutamata. Põnev. Homme tuleb küll Lexusega kontorisse vurada, kuna üks vahetuspakkumine vajab üle vaatamist.


Teisipäev – 03.11.2020

LS päeva alguses: 163279 km

Hommikul oli kerge põnevus sees, kas eelmise õhtu anduri vahetuseset ka mingisugust kasu oli. Nii, läheks kohe prooviks. Panin lausa telefoni kaamera filmima juhuks, kui nüüd käivitub normaalselt. Ja võtit… No mitte mingisugust vahet. Hommik nagu iga teine selle A-klassiga…

Kuna aga pidin täna ühte vahetusvarianti Lexus’ele vaatama minema, siis võtsin parklast hoopis selle halli aparaadi. Siin vähemalt on siduripedaal ka, mida käiguvahetusel alla vajutada. Kuidagi järsku hetkeliselt olin aga temast tüdinenud. Hea auto, kuid vajaks välja vahetamist.

Viimane pilguheit Lexus IS200-le. Seal parklas läksid meie teed lahku.

Ja siis peale lõunat kohtusin uue potensiaalse pruudiga. Eemalt tundus kõik nagu enam-vähem. Mõned paneelivahed ja plastikud võibolla vajaks sättimist. Salongis aga polnud pilt sugugi nii roosiline. Kuid tehtav ja korrastatav. Igatahes Lexus jäi minust maha ning tulin oma number-kahekümne-neljaga sealt tagasi.

Kas oli mõistlik vahetus? Nii ja naa. Lexus oli kindlasti oluliselt korralikum ja paremas seisus. Aga see uus… Tal lihtsalt on mingisugune soe koht mu südames. Ja seepärast ikkagi oli vaja vahetada. Kuid sellest autost tuleb mingil hetkel eraldi postitus.


Kolmapäev – 04.11.2020

LS päeva alguses: 163279 km

Täna istun taaskord kodus ja teen kontorit siin. Ehk ühtegi autot sõidutama viia momendil vajadust polegi. Kuigi tahaks. Piilun vaid aknast maja ees laiutavat uut ja värsket aparaati, mis eile sai koju toodud. No pagan, ta on ikka suur. Suur ja roheline. Ja kui ma ütlen roheline, siis ikka nii roheline, kui üks auto üldse olla saab. Nii seest, kui ka väljast.

Õhtul on ilmselt prouaga deitima minek ning mingil põhjusel arvan, et ta pole liigselt vaimustatud kummastki rohelisest aparaadist. Tegelikult võiks ju korra Jaguari veel tuulutada enne homset üritust.

Aga mis ma siin ikka salatsen. Paneks siis juba ühe pildi ka värskest eksemplarist järjekorranumbriga #24.

Keegi armastas väga rohelist. Keegi, kes selle uuena poest tellis…

Ega midagi põnevat autodega rohkem ei olnudki… Õhtul sai Martin Järveojaga koos saunas käidud ning pisut elust ja rallist räägitud. Kurtis, et viimasel ajal saab selle pagana koroona tõttu liiga palju puhata. Paraku siiski teda isiklikult ei tunne ja sattusime lihtsalt samal ajal koos spaas olema. Väga muhe tüüp tundus.

Vahepeal üks pilt Marguse 300 euro challenge SAAB’ist. Kleepekas ka kenasti peal

Neljapäev – 05.11.2020

LS päeva alguses: 163279 km

Nonii, täna on siis minu jaoks ametlik Jaguari hooaja lõpetamine, mis päädib ühe põnevama väljasõiduga: Automotiiw no3 – sihtkoht MOMU. Tundub igatahes huvitav. Esmalt vaja aga auto pesulasse viia, sest määrdunud masinaga ju ei kõlba minna.

Aga et Jaguar parkimiskohalt kätte saada, siis oli vaja eelnevalt S-klass jalust liigutada. Tundub, et selle katuseluuk lekib, kuna sisse istudes sain kohe tagumiku kenasti märjaks. Iste ei olnud mitte kergelt niiske vaid mõnusalt läbimärg. Vähemalt käima läks laksust…

Kaks rohelist Mersut on ikka parem, kui üks roheline Mersu?

Igatahes on plaanis tänasest üritusest telefoniga mõni klõps ka teha ning ehk saab homme siia pisut ka muljeid lahti kirjutada. Tuleb vaid loota, et Jaguar ennast viisakalt üleval peab.

. . .

Automotiiwi üritus oli ikka mõnus. Põnevaid inimesi ja huvitavaid autosid jagus. Sai peale enda masina veel mõnda teistki pisut roolitud. Tempokam sõit andis ikka tunda, et Jaguar XK8 on ikka parajalt paks vanur ning kergelt laisa võitu. Õnneks siiski teistest maha ei jäänud ja lõrises mõnuga kaasa. Ning sealt ürituselt suundus ta otse talvekorterisse. Väga viisakas hooaja lõpetamine.

Automotiiw No3 – Padise mõisahoov
Hooaja viimane sõit. Paar hullu lasid ka katuse maha ja sõitsid sedasi maanteed

Reede – 06.11.2020

LS päeva alguses: 163279 km

Täna on A14 AMG kord sõitu saada. Seda enam, et peaks talle korralikke talverehve jahtima minema. Ja kuna sain pakkumise, et kui annan enda vähe viisakamad veljed kehvemate rehvidega, saan pisut halvemad veljed paremate lamellidega. Ning seda kõike ilma rahata.

Esmaspäeva öine tulede taastamine tegi A-klassi molu kohe värskemaks.
Kaks “nunnut” kõrvuti

Kuna A-klassi eelarve on kohe ekstra õhuke, siis tundus igati aus diil. Suht suva, millised need veljed seal all on… Ja lisatingimuseks oli, et pean ise rattad ringi vahetama. Kõige suuremaks mureks oli see, et kas A-klassi tungrauaga üldse tõsta kannatab… Natukene ju roostetab teine. Eriti parema tagumise tõstekoha ümbert. Seal pole mitte lihtsalt rooste vaid hoopis suur auk!

Üllatuseks tungraud tuppa ei tulnud ja rattad said ringi loobitud. Rehvivahetuse eelarvele saaks ilusa ümmarguse nulli kirjutada, kuid paraku on ühes tagumises rehvis väike muna ja salk sees. Teip ilmselt pidama seal ei jääks, seega tuleb lasta see rehv töökojas ära lappida. Või vaataks, kaua kestab?

Uskumatu, aga tungraud ei tulnud salongi…
Huvitav, kas see pragu seal on halb asi?

Päeva peale suutsin linna vahel kokku lausa 43 kilomeetrit läbi baarutada. See nädala miinimum tundub kuidagi kahtlaselt lahjaks jäävat. Äkki peaks ikka saja peale tõstma? #breakcleaner’i käivitus on kuidagi juba nii käe sisse harjunud, et tundub normaalne. Peaasi, et nüüd teistele autodele ei hakka seda surakat kogemata õhtuvõttu laskma.


Laupäev – 07.11.2020

LS päeva alguses: 163322 km

Pisike A-klass sai täna küll kasutust, aga mitte kilomeetreid liikluses. Ilm oli ilus ja lapsed tahtsid õue minna. Kuna eelmine õhtu maitses vein võibolla isegi pisut liiga hästi, siis olin laisk ja lasin lapsed maja ees autodesse mängima. Hea meelega oleks ise trepi peal istudes ühe porteriga olemist kosutanud, aga kortermaja ees ei tundunud see just sobilik tegevus.

Ei teagi, kas lastele on kuidagi ka juba rollid vaikselt sisse kodeeritud, aga poiss valis trööpamiseks S-klassi ning plikale meeldis just A-klassi sees nuppe-kange-lüliteid kiskuda ja näppida. Õnneks ükski asi autodest neile pihku ei jäänud ning ei vaja hilisemalt parandamist või remontimist. Äkki peakski selle AMG putuka peale kolme kuulist sõidueksperimenti hoopis lastele mängimiseks jätma?

S on meeste ja A naiste auto? Vähemalt lapsed panid selle küll kiirelt paika

Pühapäev – 08.11.2020

LS päeva alguses: 163322 km

Auto seisis terve päeva maja ees ning oli lindudele heaks märklauaks, kuhu oma varasemat päevast menüüd seeditud kujul eksponeerida. Lisaks ilmselt oli ka naabritel mõnus vaadata, et neil läheb ikka elus paremini ja ei pea sellise vana käkiga ringi vurama. Kujutan juba ette, kuidas nad esmaspäeva hommikut ootavad, et salaja aknast mu käivitusprotsessi piiluda, samal ajal küpsist süüa ning omaette vaikselt naeru kihistada.


Nädala kokkuvõte

Läbitud kilomeetrid: 127

Sõidupäevi: 2

Tehnilisi rikkeid: 0

Tuuningut selle nädala jooksul autole ei lisandunudki. Küll aga sai pisut tehnilise poole kallal nokitsetud – tuliuus väntvõlli asendi andur paigaldatud (0 kasu sellest), kõrvalistuja ukse avamine väljaspoolt korda tehtud ning ka esituled vähe värskemaks taastatud.

Ja kuna talv on kohe-kohe ukse taga, siis läksid alla ka üsna viisaka olemisega lamellrehvid. Kogu lõbu läks maksma kriipsukese allapoole 19 eurot. Tilgake bensiini sai ka paaki juurde soristatud, et tee peale ei jääks. Sest see näidik seal armatuuris toimetab täiesti oma suva järgi ning teda väga usaldada ei saa.

Auto pakub endiselt veel üksjagu lusti ja funni. Ja noh, ega korraliku autoga samasugust sõidustiili naljalt ei harrastaks ka… Kusjuures see 1.4 liitrine mootor ikkagi liigutab teda üsna repalt ning kahtlustan, et nii mõnigi võib seda AMG märki seal tagaluugil uskuma jääda… Aga auto veel toimib ning challenge jätkub.

100auto Facebook’i kanalist saab ka piiluda minu muid autondusega seotud toimetamisi.



Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga