#14 Range Rover '14 oktoober 20, 2020 21 kommentaari
#14 Range Rover Vogue L405 2014

#14 : Land Rover Range Rover Vogue 3.0 2014a

Kõigi eestlaste psühholoogiline läbisõidupiir sai nüüd kätte. Kakssadatuhat! Ilmselgelt müüa teda enam ei saa ning tuleb mõnda aega edasi vurada. Kuni järgmise vaimse tasemeni, kus auto vanus ja odomeetri näit jälle kuidagi omavahel talutavasse tasakaalu nihkuvad? Justkui oleks kõik nüüd jube kehvasti? Aga kas ikka on? No kui vahetuse plaan oleks kusagilt tagumikust mind torkima hakanud, siis oleksin seda ilmselt juba mõnda aega tagasi teinud.

Kuidas siis see läbisõit briti rauale mõjunud on? Ja kas olen vahepeal jubedalt vaesemaks jäänud, sest noh, ikkagi Range Rover ju? Peab tõdema, et seekord on Land Rover suutnud oma töökindluse ja vastupidavusega üllatada – suuremaid jamasi lihtsalt polegi olnud. Okei, kohe peale ostu kooles õhkvedrustuse kompressor ära. Ja väga rohkem nagu polegi millestki kirjutada. Ka varasema omaniku käest sain infot, et ega temalgi selle autoga erilisi muresid polnud.

Veel on 199 999…
… ja nüüd juba 200k täis

Visuaalset kulumist ei paista eriti ei väljast ega ka seest. Värv on hästi säilinud ning pole liialt ära kriibitud (kuigi ilmselt vajaks juba vaikselt poleerimist ja keraamikaga katmist). Istmed, rool ja pedaalid – päris poe-uus vast enam ei tundu, aga näevad siiski ülimalt korralikud välja. Ja mis on ühe briti auto kohta pigem ebatavaline – kogu elektroonika töötab. Nagu päriselt! Lausa viimse vidinani ja ilma tõrgeteta.

Kui mõnikord saan kusagil sööklas või restoranis halvasti tehtud liha, siis see teeb kohe kurvaks. Keegi on ta kunagi sünnitanud ja tundnud rõõmu uue elu üle. Hiljem on loom mööda aasa rõõmsalt ringi kepsutanud ning siis mingi kokk teeb temast lihtsalt ühe suure käki – kuiva, nätske ja maitsetu käki. Täiesti lubamatu ja isegi kriminaalne…

Vot natukene samalaadne lugu on ka autodega. Jubedalt on raisatud erinevaid loodusresursse – maapind segi kaevatud, reostatud, lagastatud. Üüratutes kogustes tarbitud energiat metalli sulatamiseks, kogu selle jama transportimiseks jne. Rääkimata elektrienergiast, mis on kulunud tootmise ja auto projekteerimise juures. Ja siis tehakse mingi käkk, mis mitte kellegile ei meeldi. No mille paganama pärast küll?

Okei, Dacia’t ma siinkohal näiteks ei materdaks, sest neid on teatud inimestel päriselt vaja – kelle eelarve on väike ja tahavad poest uut autot osta. Aga igasugu kahtlase väärtusega kärusid on toodetud küll ja veel… Vähemalt Range Rover’is on tunne, et kogu see laastamine ja lagastamine on vähemalt läinud õigesse kohta. Auto toimib normaalselt, näeb piisavalt esteetiline välja ja kõige lõpuks on temaga veel paganama mugav sõita. Well done, Land Rover! Well done!

Panoraaaaaaam….

No nüüd läks vahepeal korralikult lappama… Esimese aasta kokkuvõtte kõigi kulude kohta kirjutasin juba mõnda aega tagasi valmis. Kuid kui palju on ta põrsa seest selle vahepealse aja jooksul münte juurde küsinud? No tegelikult ikkagi pisut on. 200k hooldus on parajalt suur ja mahukas ning odavalt kätte ei tule. Seega seadsin sammud LRHoolduse suunas, kus mehed teavad, mida teevad ja pädevuses annavad vast isegi esindusele silmad ette.

Hoolduse peale päris 3.50 paraku ainult ei kulu…

Lisaks lasin kogu auto põhjalikult üle vaadata, kas ja mida seal veel oleks vaja teha. Üllataval kombel see nimekiri ei saanudki eriti pikk – kaks suurt esisillatala puksi ning piduriklotsid. Ja vot ei olnudki rohkem midagi. Kui eelmise generatsiooni Range Rover oli legendaarne laguneja, siis seekord on tehtud täiesti hämmastav hüpe edasi.

Samas tükid nagu nii kallid ka ei tundu, kui võiks arvata
Sillatala puksid. Need on tegelikult palju jurakamad, kui pildilt paistavad
Ja vanad piduriklotsid paistavad tõesti juba pisut õhukesed (varuosapiltide autoriks LRHooldus)

Seega hetkel nagu ei näegi erilist põhjust teda välja vahetada. Ja kui vahetada, siis mille vastu? Ilmselt on päris palju kaasa aidanud ka see nö. kolmandate masinate pidev ringi lappamine (Lexus on hetkel kaheksas auto peale Range Roveri ostmist). Kui neid teisi nii tihedalt ümber ei lapiks, siis tõenäoliselt tekiks tüdimus Land Roverist oluliselt kiireimini.

Aga praegu – las ta jääda. Vähemalt seniajani, kuni järgmine psühholoogiline läbisõidu piir kätte jõudma hakkab. Kakssada-nelikümmend-tuhat kilomeetrit? Täitsa huvitav oleks teada, kus maal kellelgi see vaimne odoka näidu piir jookseb. Seega kui klaviatuurilt numbrite nupud üles leiad, võid enda nägemuse alla kommentaaridesse jätta. Oleksin tänulik.



21 kommentaari

  • Karmo

    • 20. okt. 2020, 09:16
    • Vasta

    Mis special mutrid need nii kallid on seal arvel?
    Transmissiooniõlide hinnad on ka päris kopsakad liitri kohta…

    • 100autot

      • 21. okt. 2020, 09:27
      • Vasta

      Esinduses saaks need numbrid tõenäoliselt kohe korda-kaks või rohkem 🙂
      Õlide hinnad ei tundu ka nii ulmelised, aga ei ole ausalt öeldes muidugi vaadanud, mis nad poes maksavad.

  • S

    • 20. okt. 2020, 10:46
    • Vasta

    Hoolduse/remonttööde summa tuleb samasse auku, kui mitte soodsamgi kui Octavia 240000km hooldus mõne remonttööga.

    • 100autot

      • 21. okt. 2020, 09:28
      • Vasta

      Kui olen näiteks kuulnud, millised on Golfide hoolduskulud esinduses, siis ütleks, et Land Roveri numbrid on väga mõistlikud

  • K.

    • 21. okt. 2020, 12:51
    • Vasta

    Väga hästi kirjutatud blogi sul!

    Endal on LR D3 ja kätte jõudis 236 000km. Psühholoogiliselt see ei hirmuta, hullult on ära tüüdanud talveperioodil see diiselmootor ainult. Tahaks mõnda ärevamat D4 🙂 Ma enda praeguse autoga pea 10a sõitnud ja peale käigukasti remondi midagi suurt pole olnudki, keskmiselt 1500 eurot aastas hooldusele.

    Full fat Range Rover on ka olnud mu pikaaegne unistus, aga hetkel veel liiga palju ei kripelda.

    • 100autot

      • 21. okt. 2020, 01:12
      • Vasta

      Tänud!

      Mul üks väga hea sõber müüs just hiljuti oma LR D4 maha, millel müügihetkel oli läbisõiduks lausa 380 000km ees.
      Ning auto oli hoolimata odomeetri näidust endiselt väga heas korras. D4 disain ise on ka silmale täitsa meeldiv 🙂

      Paksu neljanda generatsiooni Range Roveri diisel isegi ei häiri – töötab üsna vaikselt ja sujuvalt.
      Ilmselgelt on müraisolatsioonile tugevalt rõhku pandud (salongist ei saagi aru, et diislikatel kapoti all, kui just tahhomeetrit ei vaata).

  • LR 3

    • 21. okt. 2020, 06:04
    • Vasta

    Huvitav, kuidas mehaanikud suutsid käigukastist 6 l õli välja imeda kuna neil puudub vastav aparaat?

  • Sinu Sõber

    • 21. okt. 2020, 08:39
    • Vasta

    See sinu sõber ikka 3a joolsul hoidis sellel Disco 4l ka kätt pulsil koguaeg – aga kui aastas lased 50km siis auto kulub ka. Kahed piduriketaste ringid, kahed sillapukside ringid. Kadt ja mootor samas nagu kulda. Ainult mingid andurid vahel.

    • 100autot

      • 22. okt. 2020, 09:29
      • Vasta

      No vot, eks see minu sõber ongi mõistlik autoinimene, kes vahetabki ära kõik väsinud kuluosad.
      Ja nii peakski iga vähegi normaalne omanik sõiduvahendiga käituma, siis ei ole vaja karta ka suuremat läbisõitu.

      Paraku olen päris tihti näinud, kus tahtmatusest või teadmatusest on kõik tegemata jäätud.
      Liisingu, kütuse ja kindlustustega võikski kogu auto ülalpidamine piirduda?

  • Pedro

    • 22. okt. 2020, 03:32
    • Vasta

    Tore, et ühiskond areneb. Psühholoogiline piir oli kunagi 200 k, kuid tundub, et see on nüüd nihkunud 300 k peale.

    Auto ostul tasub tõesti vaadata hooldusajalugu mitte niivõrd läbisõitu.

    Range hooldus jms tundub tõesti väga odav isegi.
    Kus käid Range hooldamas ja mida julged soovitada?

    Sõbral on Skoda maastur (sõbra nimi Horhe) 3 silindriline. Tavahooldus on alates 400.- EURi. Hooldust vahetada ei saa, sest kaoks garantii.

    • 100autot

      • 22. okt. 2020, 03:47
      • Vasta

      Kuna Range on juba piisavalt vana ning garantiisi enam peal pole, siis ei näe põhjust esinduses käia.
      Kadaka teel asub legendaarne Land Roveri PESA, kus olen enamasti käinud. Ning ka paljud tuttavad käivad/on käinud seal oma seda marki sõidukitega.

      Senimaani olen rahul olnud ning kõigest on jagu saadud.
      Hinnatase ka mõistlik.

  • V.

    • 13. nov. 2020, 06:58
    • Vasta

    Leidsin ka täna Teie blogi ja väga huvitav lugemine. Endal 2010a Superb 2.0 diisel, ostsin tuttavalt 3a tagasi kui oli läbisõit 360k. Sõiduk Eestist ostetud ja kuni müügini oli täielikult esinduses hooldatud. Julgen väita, et oli ostu hetkel korralikum, kui enamus 150k sõitnud autod. Nüüd ees 470k ja veel sõidab hästi. Korrapäraselt ühes kohas hooldanud ja mingeid suuri probleeme ei ole esinenud, muidugi on olnud suuremaid hoolduseid (mootoririhma vahetus jms). ”fingers crossed”, et peab veel mõned sajadtuhanded km’id 😀 . Eesmärk autost nii palju välja pigistada, kui võimalik.
    Ei pelgaks enam 300k+ sõidukeid, kui oleks kindel, et sõidan auto ”lõpuni”.

    • admin

      • 13. nov. 2020, 11:09
      • Vasta

      470k on juba väga soliidne tulemus 🙂
      Ja ausalt öeldes selline suur läbisõit odomeetril tundub väga muljetavaldav ning tekitab teatud austuse konkreetse auto suhtes

  • Tauno

    • 16. nov. 2020, 12:55
    • Vasta

    Milline oli selle auto läbisõit ostmise hetkel?

    • 100autot

      • 16. nov. 2020, 01:02
      • Vasta

      178 868 km.
      Ehk siis oli eelmise omaniku poolt viie aastaga üsna tubli läbisõidu saanud.

  • KAHN RS450

    • 17. nov. 2020, 07:13
    • Vasta

    Saan täiesti aru, miks pole esimene Range Rover ja miks nii kaua juba Range Roveriga sõidad… 🙂

  • pooljuht

    • 22. nov. 2020, 02:40
    • Vasta

    Kui auto sõidab 50tkm aastas ja on alla 10a vana, siis mootoriga ei juhtu küll mitte midagi, sest sisuliselt on mootor kogu aeg soe 🙂 Ja veermikuga ei juhtu ka midagi, sest 50tkm aastas sõidetakse pigem ikka mööda siledaid teid (mitte keegi ei viitsi loksuda 4100km/kuus ühest august teise 🙂

    • 100autot

      • 22. nov. 2020, 08:02
      • Vasta

      Pikad otsad üldiselt mootorit ei koorma jah.
      Kõige hullemad on just lühikesed otsad.
      Seega läbisõit on tegelikult ikkagi suhteline – mõni 200k sõitnud eksemplar on oluliselt paremas seisus, kui 100k sõitnud masin, mis näeb ainult lühikesi linna otsi

  • Koi

    • 11. märts 2021, 01:32
    • Vasta

    500 000 võiks küll piir olla… Sinnani ikka oma ronte lohistanud. Viimased: töö auto Ford Transit 490 K ja Kuusakoski, Mersu 485 000, praegu mersul 470 K ja Mazdal 460. Kokku sõidab pere üle 100 K aastas. 200 pole veel number, vähemalt diisli puhul mitte. Diisel vs bens siis tasuvuspiir diislil pidi 250- 300 k läbisõitu olema.

  • mulinroos

    • 5. mai 2021, 12:12
    • Vasta

    Kõige kehvem läbisõit on 200 000 tava autole. Kogesin kunagi olukorda kus Nissan peale selle kilometraasi ületamist oleks käivitanud nagu enesehävitamis programmi. Paari kuu sisse mahtus kogu veermiku remont, geneka leevendus laager, turbo ja ühe aju surm (Kommest kiitis veel et nii hea varustusega mudelit pole nemad müünudki et lausa 2 ajuga aga ei suuda tuvastada kumb läbi on ühe hinnaks oleks olnud 83 000 krooni ja teise hinnaks 121 000 krooni. Otsuse kuma aju vahetusest alustada pidin mina ise tegema. Ütlesin neile et kui need teadmata põhjusel kipuvad läbi minema siis võiks mõlemaid varuks ka võtta, jäi vahetamata. Auto ostu hind oli 161 000 krooni. Kurb kui liising auto ei suuda esiklaasile sooja puhuda ja muusikat mängida.) Õnneks sõitis naisterahvas selle eelmise masu ajal mahakandmisele. Kindlustuse platsilt rändas asi takso firmases ja viimati nägin seda Õismäe vahel sõitmas aasta tagasi, see nägi nagu karjääri redelilt alakukkunud prostitut enne pensionile jäämist. Mina veetsin tema pärast kunagi magamata öid kas antakse liisingut või mitte.
    Autol oli lisaks imeline võime enda külge imeda opakaid ja metsloomi. Auto hind ostes 161 000, kõik kahjud kindlusdustele kokku 340 000. Hinnalangus 81 000 3.5 aastaga.
    Auto olin võtnu üle oma võimete et peale liisingu ja kütte ostmist jätkus raha veel 5 lati keeduvorsti jaoks. Ma olin selle auto libu. Kuld kuningate raha, hõbe tsendelmenide raha, paberaha tööliste raha, võlg (liising) orjade raha.
    Parim valik on 300 000, siis on esimese ringi vahetused juba tehtud ja asjad väsivad osade kaupa mitte korraga. Mida kõrgemale nihutada piiri seda lahedamaks lähevad valikud, tuled osta seisukorda mitte läbisõitu. Ja üldse mis auto see on mida remontida ei saa.
    Nissanist saadi olen mõelnud Out off Box, täna sõidan iga päevaselt isetaastatud Audi 100 TDI 1992 lõbisõit 525 000 (iga päevaselt ca. 1100 km. nädalas) ja raha jääb üle nii et oma karjakopplise ajanud Jaguar XK8 kupee nagu autoril https://www.youtube.com/watch?v=aLpr9pC4c98
    Cadilla CupDeville 1980 8.2l. täpselt nagu see https://www.youtube.com/watch?v=qwbFCkMF4e4
    Mitsubisi Delica Space Gear (L400+Pajero) Jaapani turu varjant, rool. Napolioni
    pool jne.
    Kokku hetkel 8 autot, 4 kuuga müüdud 4 ostetud 2 (näitan vist vaimase tervenemise märke kui kuskil toimetad Anonüümsede autohoolikude tugirühm siis sooviks liituda). Kardan et siiski varsti jälle piits plaksub ja ajan järgmise yunikorni karjakoplise. Autosid olnud sammuti +-25 esimene 407 jne.
    Aasta tagasi loobusin autolehe tellimisest (väga pikka ajaline tellija) sest väga ei huvitu sellest mitu meetrit (km) suudab suudab riisipüss ilma paugumootorida veereda, või mituliitrit vett mahud WAG gruppi kolme erinev treviaadi pagasnikusse.
    JA SIIS KORRAGA SELLINE LEHEKÜLG, naersin eile nii valjusti et lapsed ärkasid üles.
    Paluks rohkem kirjeldusi stiilis, Tõeline keppimehe auto (endalki olnud selline laekontsajälgedega auto Fiat Uno 45 0.9liitrit, 1984 Euroopa aastaauto), ZAZ lahtine rool ja hulkuma läinud kepsud.
    Ja muiduki video on parem kui 1000 sõna.
    Sattusin kunagi varem juba Smouki Probe peale (endalki selline first edison olnud, maalisin leegid ja puha. Selle auto taha istmele oli selline tung et vahel kiiruga ei jõudnud kapottist kaugemaleki.. Linna sõber sattus külla ja avastas et minul on tema endine Probe ja taa lihtsalt karjus et, saa ei kujuta ette kui palju ma sellega k… sain. Kujutasin küll. Soovitus mehed ostke oma poegadele sportlikud (sport) autod ja tee ei pea vanaduses kuulma vingumist et lahutati selle pärast et õigel ajal sarved mahajooksmata jäid. Andke oma poistele võimalus siis kui nad seda kõige rohkem vajavad et nagu investeering tuleviku.). ja alles nüüd peale selle lehe lugemist näen seda videod õiges valguses (kuigi olin juba siis like pannud).
    Jutt üles ehitus stiilis nagu Allar Tamming raamatus Reis raha alkeemiase.
    PS. Tüskrahv ametlikult alates 1 best.

    • 100autot

      • 5. mai 2021, 09:02
      • Vasta

      Väga mõnus tekst.
      Tõmbas kohe hommiku hästi käima 😀

      Tänud Sulle!


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga