#36 Lexus LS 460 '07 mai 30, 2022 10 kommentaari
#36 Lexus LS 460 President

#36 : Lexus LS 460 President 4.6 V8 2007a

Kui sul on järsku rahakoti vahel viiekümnekate asemel kahekümnekad, siis pead veidi rohkem vaatama, kuhu suunas neid tuulutad. Ehk leidsin vahelduseks ühe teise augu, kuhu oma kupüüre uputada ning see tähendab omakorda, et autode jaoks jagub finantsi vähem. See omakorda tähendas, et liisingumasinad on liigne priiskamine ning Range Rover pidi endale uue peremehe leidma.

Aga kui tagumik on aastatega ikkagi harjunud pehme tooliga, istmed võiksid liikuda elektriliselt, omada mälusid ning hoolikalt hoitud sõrmed tahaks ju külmal talvel soojendusega roolist kinni hoida? Kaltsust sisu ja igava plassmassi vahtimiseks võin ju oma Aztek’i tiirule viia – seega uuelt autolt ootaks pigem nahka, väärispuitu ning muid peenema maailma vigureid.

Kuid mida siis lõpuks on valida sellise napi viiekohalise summa eest? No vanu „seitsmeseid“ ja S-klasse saaks ju 3-4 tuhande eest küll ja veel. Ainus häda, et remondi ja varuosade alla paned kohe esimese aastaga sama summa hakkama, kui mitte veelgi rohkem. Ja ikka on ront. Ehk mida asjalikku leida turult 10 000 euro eest nii, et oleks mugav sõita ning kogu raha kohe töökotta viima ei peaks?

Mis mark see Lexus üldse on?

Lühike vastus – Toyota. Mingil hetkel 80-ndatel hakkasid suuremad Jaapani autotootjad fantaseerima luksus-segmendi teemadel. Aga no oma brändi alt midagi välja tuua tundus pisut lootusetu (hea näide hilisemast ajast on VW Phaeton – no ei olnud liiga popp osta kalli raha eest endale Volkswagen). Seega tekkis järsku terve hunnik alambrände: Hondal oli selleks Acura, Nissanil Infiniti ja Toyotal Lexus.

Lexus LS 400 (XF10) 1989-1994 (allikas: Wikipedia)

Koodnime F1 all algas 1983 aastal projekteerimine ning kulminatsiooniks oli 1989 aastal esitletud luksus-sedaan Lexus LS. Kusjuures Jaapani koduturul sellist marki ei eksisteerinudki kuni aastani 2005 – kõiki Lexuse mudeleid müüdi ikkagi Toyota kirjade ja embleemidega. Aga nagu arvata võib (eriti kui autosse sisse vaadata), siis põhituruks sihiti Ameerika Ühendriike.

Lux Express

See pagana blogi pidamine on tekitanud minus autode osas meeletu kärsituse. Võtaks aja maha, käiks näpiks ja silitaks viite-kuute erinevat müügis olevat aparaati, paneks plussid-miinused kirja ning lõpuks valiks sellel missivõistlusel parima kandidaadi? Tühjagi! Hommikul andsin Range Roveri üle ning lõunast istusin juba bussi peale, et Pärnusse uuele autole järgi minna. Näinud olin teda ainult piltide pealt ja omanikuga sai ka paar korda telefoni teel vesteldud. Küll aga olin saatnud oma väikese venna päev varem luuret tegema (ta on ka paras Lexuse-p*de).

Siit majast võib nii mõnigi seiklus alguse saada….

Internetist sai soetatud üheotsapilet ja valisin välja ainsa vaba akna-aluse istekoha. Polnudki ammu bussiga sõitnud. Täitsa põnev kohe! Lux Expressis on õhk veidi värskem, buss on puhas ning peatugedes ka peened ekraanid, millest aja sisustamiseks multikaid-filme vaadata. Ja loomulikult, ainus ekraan, mis terve bussi peale pekkis juhtus olema, sattus mulle. Telefon ka laadimata, seega vaata aknast välja, milline on maailm pealinna piiri taga.

Loomulikult oli täpselt minu ekraan nässus

Kogu auto hinna tingimine oli juba eelnevalt telefoni teel ära tehtud. Põhilised argumendid olid seotud venna käest saadud tagasisidega – parem esituli on tuhm, vasakul tagumisel tiivakaarel on roostet, katuseluugi tihend tahaks vahetamist ning nipet-näpet veel. Kuna omanik oli äärmiselt huvitav inimene, siis planeeritud jõuan-Pärnu-annan-raha-sõidan-minema projekt venis ligi kahetunniseks põnevaks vestluseks. Aga pealinna tagasi kulgesin juba Lexus LS 460 rooli taga…

Poolteist tundi ja Pärnus!

Välimus

Kui nüüd päris aus olla, siis pole Lexus suutnud mind oma disainiga kunagi eriti sealt naba alt kõditada. Minu jaoks on see välimus lihtsalt kuidagi liiga konservatiivne. No kole ei ole. Seda kindlasti mitte. Aga sellist Euroopa luksus-sedaanide sära ja imposantsust tal paraku pole. Midagi jääb justkui puudu. Kusjuures LS-ide seeriast meeldib mulle visuaalselt kõige rohkem just kolmas põlvkond (XF30 2000-2006a). Õige värviga näeb see üsna soliidne välja.

Lexus LS 430 (XF30) 2000 – 2006 (allikas: Wikipedia)

Neljas põlvkond (XF40, al.2006a) on küll suur ja massiivne, kuid ei nagu midagi erilist. Mingisugused võluvad jooned on tal puudu. Nagu on ka puudu detailsus – pildistad ühe külje pealt, pildistad teise pealt aga mingeid elemente oli jube keeruline leida, millest eraldi makro-võtteid teha. Väga palju lihtsat ja siledat pinda. Lõpuks jäi telefonikaamera ette vaid see tuhmunud esituli ning tiivakaarel pesitsev Lexusele iseloomulik rooste. Mujalt peab kere hästi vastu, aga tagumised tiivakaared on legendaarsed.

Taguots meenutab õige pisut Avensist

Sisemus

Tüüpilisele eestlasele kohaselt pole vaja mulle suuremaks vingumiseks palju materjali ette anda. Ehk siis alustaks kohe sellest, mis mulle seal interjööris ei meeldi. See Lexuse punane puit (mis muide on ikka päriselt ka puit) näeb piltidelt suhteliselt jäle välja. Päris elus on ta pisut vähem jäle ning kui oled selle autoga mõnda aega juba koos elanud, siis ei pane teda enam tähele. Kui saaks midagi muud sinna valida, siis teeks seda kindlasti.

No ja see armatuur. Kohe on aru saada, et antud mudel on eelkõige suunatud Ameerika turule, sest kes muu nii ilmetut disaini oskaks hinnata. Materjalid on head, aga kuidagi veidi pläss näeb see kõik välja. Multimeediasüsteem on ajast ja arust ning kogu ekraani ümbrus ka veidi maitsetu. Selle eest aga näidikud on vägagi õnnestunud ja mulle need täitsa meeldivad. Palju seksikamad, kui sama ajastu Mercedes S-klassis või BMW 7. seerias. Tegelikult ka, ilusad on.

Ülejäänud interjöörile pole aga mitte midagi ette heita. See Lexuse hele nahksisu näeb pagana hea välja. Uksepolstrid, lagi, põrandamatid jms on kõik ühele kallile luksusautole kohased. Siin pole millegagi mööda pandud. Pigem jagaks isegi kõrgeid punkte. Ja no need istmed on ikka jõhkralt mugavad. Igasuguseid nuppe on kohe ämbriga mööda armatuuri laiali valatud ning mõnda neist peab ikka päris kaua taga otsima. Avastamisrõõmu jätkub nädalateks. Ahjaa, tagumises reas jagub seda jalaruumi ikka metsikult!

Jalaruumi üle juba virisema ei pea. Tegelikkus on avaram, kui pildi pealt paistab

Varustustase

Müüja oli ühe pisikese, ent olulise detaili unustanud kuulutusse lisada – nimelt on sellel Lexus LS 460 peale istutatud President varustustase. Maakeeles tähendab see seda, et põhimõtteliselt on tal olemas peaaegu kõik maailma lisad, mis tollel ajal võimalik soetada oli. Okei, massaaži-istmed on puudu (vist? vähemalt ma pole veel sellist nupu autost leidnud).

Roolisoojenduse nupp on üsnagi heas kohas peidus

Kõiki küljepealseid aknaid saab nupust üles ja alla liigutada. Lisaks saad nupust tagumistele akendele kardinad ette lasta. Katuseluuk käib ka nupust, mitte vändast. Istmeid on võimalik elektriliselt mitmes suunas liigutada ning ka mälusse panna. Lisaks on nii ees kui taga tagumiku soojendused ja jahutused. Uste avamiseks ja sulgemiseks ning masina käivitamiseks ei pea võtit taskust, käe- või kõhukotist välja otsima. Rooli saab sooja panna, püsikiirusehoidja oskab ees sõitva autoga distantsi hoidja jne jne.

Tagaistujate rõõmuks sõidab nupuvajutuse peale laest alla ekraan

Laste jaoks oli selline mind-blowing featuur taga laest alla laskuv ekraan (nupust!), millele saab läbi DVD mängija manada multikaid. Noh, Range Roveris olid ka taga peatugede sees ekraanid, aga need polnud pooltki nii tuusad, kui see laest alla laskuv lahendus. Mul läks muidugi pool tundi aega enne, kui avastasin, kuidas see süsteem töötab. Algul proovisin ikka toore jõuga, kuid siis leidsin ekraanilt õige menüü ja hiljem ka tagumise käetoe seest puldi. Tagumine käetugi ise on ka loomulikult paras konsool. Kusjuures esimene DVD plaat, mis katsetamiseks õnnestus leida, osutus laste seas tõeliseks hitiks – Nu, Pogodi!

Tagumise rea rahvas pole ära unustatud ning ka neile on nuppe terve peotäis jäätud.

Sõiduomadused

Vot siinkohal olin ma küll üllatunud. LS justkui eiraks kergelt gravitatsiooni ning hõljub teede kohal. Ma isegi ei mäleta, millal Tallinna tänavad viimati nii heas seisus oleks olnud.. Lexuse insenerid on vedrustusse ikka korralikult panustanud ning see suudab asfaldi konarlused ning väiksemad augud kõik kenasti ära lihvida. Rool on loomulikult luksusautole kohaselt kerge ja olematu tagasisidega.

Mulle need Lexus LS’i näidikud meeldivad

280 kilovatine V8 veab seda rasket mürakat nii sundimatult ja mänglevalt kergelt edasi, käiguvahetused on peaaegu märkamatud. Kuna kiirusetunnetus autos puudub, siis tuleb spidomeetrit hoolega jälgida. Võibolla alles alguse asi, aga mu sõidustiil on selle masinaga ikka väga palju rahulikumaks muutunud. No ei ole kiiret kuhugi. Aga kui on kiire, siis liigub ta vägagi krapsakalt – möödasõidud maanteel käivad silmapilkselt. Taaskord tuleb hoolega spidot jälgida!

Saadaval on ka kangemaid versioone. LS 460 on see kõige lahjem variant

Loomulikult on heli-isolatsiooniga põhjalikult vaeva nähtud ning välismüra tuppa ei tule. Kuigi maanteel kostub juhipoolse akna lähedusest pisut tuulevihinat. See võib muidugi olla konkreetse eksemplari teema ning peaks võibolla pisut ukseraami painutama, et see paremini vastu tihendeid istuks (Range Roverit vaevas analoogne häda kõrvalistuja poolel).

Emotsioon

Kui nüüd kogu see pisut liiga konservatiivne disain kõrvale jätta, siis on tegemist väga hästi õnnestunud luksus-sedaaniga. Sõita on vägagi mõnus ja nauditav. Küll aga ei kosta seda V8 laulu kuidagi sisse poole. Sellest on pisut kahju ja võimalik, et väljalaskesüsteemi näperdamisega saaks seda olukorda pisut paremaks muuta. Aga tõesti – naudin igat kilomeetrit seal rooli taga.

Kõige rohkem olid autost sillas muidugi lapsed, kes olid alati pettunud, kui sihtkohta jõudsime – miks me juba siin oleme? Mis ma siis teen, kütan veel ühe ringi Tallinnale peale? Kui algselt mõtlesin, et kärutan temaga nii umbes kuu aega ja müün edasi, siis nüüd ma ei teagi… Tegelikult on Lexus LS 460 ju väga mõnus sõitmiseks ning ruumikust jagub autos ohtralt (sealhulgas pagasiruumis). Aga kuna keegi seda Azteki ilmselt never ära ei osta, siis olen isegi avatud vahetuspakkumistele, et saaks seda järjekorranumbrit pisut edasi kerida…

Üks päev istusin oma nelja-aastase poisiga Lexusesse ning see teatas tähtsalt: “Emme ütles, et see on nõme auto…”. Võta nüüd siis kinni. Naine seda kommentaari vähemalt omaks ei tunnistanud….

Pisut asjalikumat juttu Lexus LS’ist Marguse sulest Autogeeniuse portaalis.

Tehnilised andmed

Lexus LS 460 President

Esmane reg:   23.01.2007
Kategooria:      sõiduauto
Kere nimetus:   sedaan
Kere värvus:     must
Mootor:   4608 cm³ V8 280 kW
Kütus:    Mootoribensiin
Käigukast:        automaat
Veoskeem:       tagavedu

Pikkus    5030 mm
Laius       1875 mm
Kõrgus   1465 mm
Registrimass         2495 kg
Tühimass              2020 kg
Kandevõime         475 kg
KÜTUSEKULU
Linnas    16.5 l/100km
Maanteel              7.9 l/100km
Keskmine (NEDC) 11.1 l/100km


Facebook: facebook.com/100autot



10 kommentaari

  • Risto

    • 30. mai 2022, 04:23
    • Vasta

    See vanem Lexus on vana S Mersu replica. 🙂

    • 100autot

      • 30. mai 2022, 04:27
      • Vasta

      Väga reaalne, et võeti S-klassi pealt snitti

    • Sk

      • 30. mai 2022, 09:22
      • Vasta

      Üritasin ühte ja teistpidi vaadata, ei jaganud ära mis mersuga ta niipalju sarnaneb, et replica olla võiks? 😛

      • 100autot

        • 31. mai 2022, 08:55
        • Vasta

        Kere kuju poolest on kerge sarnasus ikkagi olemas.
        Kuigi 80’ndatel olidki autod kõik ühte moodi kandilised…

        Lexus LS vs Mercedes-Benz W126

    • 100autot

      • 13. juuni 2022, 08:52
      • Vasta

      Teades selle Lexuse omanikku, siis peaks tegemist olema väga korraliku eksemplariga.
      Julgen soovitada 🙂

  • Martin

    • 15. juuni 2022, 06:46
    • Vasta

    Omasin samasugust! Sõita mugav, seest just meeldis vähe teistsugusem disaini lahendus. Auto näeb soliidsem välja kui need s-kassi ja 7mese seeria rümbad mis meie tänavatel liiguvad ( on olemas ka korralikke hooldatud). Lexuseid ei kohta väga jubedas ja käestlastud seisus.
    Kahjuks seda autot müüa on minuarust, üks keerulisemaid autosid mida ma müünud olen.

  • Martin

    • 15. juuni 2022, 06:48
    • Vasta

    Omasin samasugust! Sõita mugav, seest just meeldis vähe teistsugusem disaini lahendus. Auto näeb soliidsem välja kui need s-kassi ja 7-mese seeria rümbad mis meie tänavatel liiguvad ( on olemas ka korralikke hooldatud).
    Lexuseid, ei kohta väga jubedas ja käestlastud seisus.
    Kahjuks seda autot müüa, on minuarust, üks keerulisemaid autosid mida ma müünud olen.

    • 100autot

      • 15. juuni 2022, 09:47
      • Vasta

      Mulle endale tundub ka, et antud mudel on tõsiselt alahinnatud turul.
      Kuidagi tundub jah, et LS’i omanikud hoiavad enda autosid pisut paremini, kui need, kes on embleemi pärast S-klassi või 7-nda seeria ostnud.

      Linnapildis on muidugi neid LS’e vähe ning ega müügikuulutusigi tavaliselt liiga palju pole.

  • Risto

    • 31. aug. 2022, 08:09
    • Vasta

    Kaks korda sellise auto müünud ja hiljem kahetsenud. Täna oman siis sellist juba kolmandat korda ja seekord 2011 LS600h. Suhteliselt odava hinnaga väga vastupidav luksusauto.
    Lisaks ostuhinnale tehtud mõned lisakulutused:
    Värvitud said taga koopad, küljekarbid ja esistange mis läks HiTehis maksma 2000€.
    Praguline luugitihend. Seda eraldi ei vahetada ega saa. Lexuse esinduses vahetati ära terve klaasluuk 350€.
    Praeguseks läbisõit 392000 km ja kahe aasta jooksul ainult korralised hooldused esinduses 300-450€ Hoolduse kohta.
    Kiidan väga!


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga