#15 Audi A8 '02 detsember 27, 2019 Lisa kommentaar
#15

#15 : Audi A8 D2 3.7 Quattro 2002a 

Ilmselt on vana Jaguari üle viie aasta omamine mind piisavalt tuimaks teinud igasugu tehniliste probleemide esinemisel. Eelmisel esmaspäeval hakkasin hommikul tööle liikuma ning pult Audit lahti ei teinud. Ei mingitki märki, et ta kavatseks minuga selle sõidu kaasa teha. Õnneks võti avas juhiukse. Aga süüteluku keeramise peale ükski tuluke armatuuris põlema ei hakanud. Aku omadega kotis. Jee-jee! Võtmest uksed kinni, Boldi äpp lahti ja takso peale.

Liiga palju ei stressanud sellepärast. Eks hiljem paneb siis ta krokodillidega käima ja vahetab aku välja. Kuna neljapäeva lõunaks pidi auto töökotta minema, siis otsustasin ta siiski kolmapäeva õhtul laadima panna. Aga vot nüüd läks asi huvitavaks. Aku asub tal ju pagasiruumis ning kesklukk seda lahti ei teinud. Voolu pole piisavalt… Lisaks ei keeranud ka võti pagassi lahti.

Kuidas Audi akule ligi pääseb?

Võtsin sõber Guugeli appi ja üritasin leida varianti, kuidas akule ligi pääseks. Esimene juutuubi video näitas, et pagassi on võimalik avada ka kahveltõstukiga, aga see tundus pisut liiga radikaalne lähenemine. Kapoti all tal paraku pluss-klemmi eraldi välja toodud ei ole, kust saaks voolu peale anda. Mõned olid näiteks sigaretisüütaja kaudu pisut särtsu andnud, et kesklukk suudaks ennast lahti imeda. Variant oli ka veel ukse allservas asuvast valgusti pesast läheneda.

Siit kaudu saab Audile särtsu anda, et kesklukk avaneks

Kuna ma ise just liiga kõva elektrik ei ole, siis jätsin need variandid kõrvale ja jätkasin internetis vastavasisuliste teemade otsimist. Lõpuks leidsin Audiklubi foorumist variandi, et kõrvalistuja jalgade ees mati all asub üks vineerist plaat, mille taga paiknevad erinevad releed ja kaablid. Kõige jämedamale kaablile saigi buusteriga vool peale lastud ning voilaa – kesklukk tegi tagumise luugi klõpsti lahti. Sama buusteriga teine sutsakas aku peale ning Audi ärkas taas ellu.

Rohkem teda seisma ei julgenud jätta ning auto liikus otse remonditöökotta. Seal sai ta endale uued tagavedrud, külmkäivituse lisaõhu pumba ning tutika saja-amprise aku. Kusjuures peale neid parendusi tundus auto endale kohe kuidagi nii hea, et korraks isegi hajusid müügimõtted. Aga teha polnud enam midagi, kuna järgmiseks päevaks oli ühe potensiaalse ostjaga juba aeg kokku lepitud.

Kas Audi A8 D2 mahub Range Roverisse?

Reede lõuna. Vurasin oma A8’ga Järve Selku parklasse, kus pidin kohtuma ühe Türi noormehega. Hõbedane X5 juba ootas mind seal koos ostuhuvilistega. Rääkisin kõik head ja vead auto kohta ära ning pakkusin välja, et teeks siis tiiru kah. Üllataval kombel aga pole senimaani ükski Audi A8 ostuhuviline tahtnud või julgenud Tallinna liikluses sõita. Nagu ka seekord. Ehk siis hüppasin ise sanga ja suundusime Järvevana teele, et ka pisut suuremat kiirust näidata.

Rahalises mõttes oli see tee valik aga viga. Kui kiirus kasvas üle 60 km/h, siis kiirendamisel tekkis autos korralik vibra. No ikka väga korralik vibra. Ostuhuviline läks selle peale pisut näost ära ja korra juba tundus, et see tehing kukub ära. Pakkusin välja, et käime mehhaaniku juurest läbi, kes ehk on nõus ka korra sõitma autoga ja ütleks, millest see jama on põhjustatud. Õnneks oli üks Audidele keskendunud autotehnik nõus tiirule minema ning diagnoosiks oli roostes ja pisut balansist väljas kardaan. Hinnaprognoos 50-100€ kasutatud detaili eest ja vahetuse aeg ca 2 tundi. Selle peale rahunes ostuhuviline maha ning korrigeerisime hinda paarisaja euro võrra alla poole.

Kuidagi ühtpidi tore aga teistpidi nukker on vaadata oma autot uue omanikuga minema sõites. Ise istud ju enamasti ikkagi roolis ja väljastpoolt masinat sõitmas ei näe. Aga just siis, kui keegi temaga sinu juurest lõpuks minema sõidab, tundub see just müüdud auto jälle kuidagi kena ja äge…

Audi A8 mahub täitsa kenasti Range Roveri salongi ära

Patakas viiekümneseid peos seisin seal Selveri parklas ja korraga oli pea tühi. Mis nüüd siis järgmiseks? Tahaks kohe midagi uut, aga mida? Tagasi arvuti taha, hinnapiiriks 2000€ ja autokahtekümmendnelja surfama…



Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga