#23 MB A140 '97 november 13, 2020 11 kommentaari
#23 300 euro challenge - Hort Auto kontroll

Oktoobri lõpus nägin kurja vaeva, et leida endale kuni 300 eurot maksev ülevaatust omav auto. Ta pidi võtmest käivituma ja olema liikluskõlblik. Selle raha eest paraku väga valikut automüügi portaalides pole ning lõpuks jäi ainsana filtrisse üks väsinud olemisega Mercedes-Benz A140 aastast 1997.

Juba müügikuulutust sirvides tundus see pilt nukker. Aga oli siiski vaja kangesti vaatama minna. Ja lõppkokkuvõttes ka ära osta. Ta ju ikkagi sõitis?

Kuna ilmselgelt oli tegemist korraliku risuga, siis tekkis kange tahtmine saada teada, kui halb või eluohtlik ta seisukord tegelikult on. Mängureeglid aga ei lubanud töökotta raha viia. Seega tuli leida mingi muu võimalus tõe väljaselgitamiseks.

Siinkohal tuli aga appi üks pädevamaid Mercedeste remondiga tegelevaid töökodasid pealinnas – Hort Auto – ning pakkus välja, et vaatavad oma kulude ja kirjadega selle õnnetu aparaadi tervisliku seisundi üle. Loomulikult sellisest pakkumisest polnud võimalik keelduda ning kuna see ühtlasi ei rikkunud ka 300€ challenge reegleid, siis sai auto sinna viidud.

Töökotta sisse sõites sai see pisike Mercedes kõikidel mehaanikutel kenasti näo naerule. Ja tuldi kohe saabunud autovaret uudistama. Esimene hirm oli, kas teda üldse kannatab tõstukiga üles tõsta või pudeneb A-klass kohe algosadeks. Igatahes jätsin auto sinna, kulude kokkuhoiu mõttes kõmpisin jala koju ning jäin tulemusi ootama.

Kas peaks Mersu kohe pressi alla viima?

Hommikul potsataski postkasti Hort Auto teeninduse juhi poolt saadetud ülevaade. Nii et palun, nautige:


Kuna sõiduk on visuaalselt “natuke” väsinud siis sellega seonduvat üles
lugeda ei ole vist mõtet? Kriimud stangel ja rooste poolt tekitatud
augud on kõigile nähtaval.

Roostet ja auke keres on tõepoolest võimalik silmaga märgata

Toon välja nimekirja tõstukil (põhja alt) leitud asjadest ning arvamuse olukorra tõsiduse kohta.

  • Esimese parempoolse pooltelje tolmukate katki – pole vaja väga pabistada, sõidab 3 kuud ära küll.
  • Esimeste õõtshoobade alumised puksid vajavad vahetust – päris kohe veel midagi alt ära ei kuku.
  • Piduritorud on roostes – liigitub ohtliku vea alla!
  • Katalüsaator on välja lõigatud – keskkonnale ohtlik viga!
  • Mootori ja käigukasti padjad väsinud – sõitmist ei sega
  • Tagumine vasak amort on õline – samuti ei sega sõitmist
  • Esimesed stabika puksid tahavad vahetust – peab veel 3 kuud vastu küll
  • Tagumise parema õõtshoova laager katki – ilmselt kõige ohtlikum viga selle auto juures!
  • Mootor on õline – vaja klapikambri kaane tihendid vahetada ning teha korralik mootoripesu. Ülevaatuse mõttes kindlasti kriitiline viga.
  • Erinevad õlilekked – ei soovita tänavakivide peale parkida, kui neid hiljem puhastada ei taha.
  • Õlitase üle maksimumi
  • Jahutusvedeliku paak tühi
  • Pidurivedeliku niiskuse sisaldus üle 3% – ei vaja vast liigset tähelepanu arvestades kõige muuga, mis selle auto juures valesti on.
Rotid on katalüsaatori minema viinud…

Diagnostika:( nii palju kui seda elektrit seal peal on)
  • SRSi veateade, probleemiks sensormatt / lapseistme andur / SRS turvavarustus, ehk siis ikkagi oluline viga! Tegelikkuses tuleks vältida lapse turvatooli paigaldamisest paremale esiistmele.
  • Mootoris viga kütteseguga, õhukulumõõtja näit valetab! Tõenäoliselt käivituse üks probleemidest. Tehase andmetel käib vahetus koos mootori juhtplokiga!
  • Käigukast kurdab probleemi käiguvahetusega, ning soovib seda uuesti õpetada? – Pigem mitte näppida, muidu äkki ei liigu enam üldse.
  • Aknatõstuki ploki suhtluse vead – ilmselt kõige pisem probleem siin nimekirjas
  • Signaal ei tööta – lihtne probleem ja usun et ka lihtsa vaevaga lahendatav
Ohoo… kütusepaak polegi veel läbi roostetanud!

Kokkuvõttes ei soovitaks antud autoga liikluses osaleda. Vähemalt ma ise ei julgeks seda kindlasti teha enne põhjalikumat remonti. Selle otstarbekus on mõistagi aga kaheldav ning pigem soovitaks auto vanarauda viia.


Mis edasi?

Boonusena sain ka kaasa remondi kalkulatsiooni, kui peaks mingisugusel arusaamatul põhjusel tekkima tahtmine auto päriselt korda teha. Arvestades seda vigade listi, siis polegi numbrid kusagilt otsast ulmelised, aga ületavad auto ostuhinna nii umbes viie kordselt. Tööraha on arvestatud iga vea likvideerimise kohta eraldi, kuid kuna kattuvaid tegemisi on üskjagu, siis tuleks tegelik number isegi väiksem.

Mis temaga siis nüüd edasi teha? Ilmselgelt ma sinna alla raha paigutama ei hakka ning lisaks ei luba ka reeglid auto peale olulisel määral kulutusi teha. Otse vanarauda? Heh, ei. See oleks liiga lihtne. 300 euro challege peab ikkagi jätkuma!

Kuid ilmselgelt peaksin muutma oma uljast sõidustiili selle autoga. Sest no tegelikult on ta ju päriselt ohtlik ja väga ei imestaks, kui mõni ratas peale lamava politseiniku ületust oma teed uitama läheb.

Igatahes minu suurimad tänud Hort Auto‘le, et nad võtsid vaevaks seda autovrakki kontrollida ning andsid suurepärase tagasiside. Polegi ammu nii meeldivat töökoja külastust olnud, kui see raporti tulemust siit valemist välja jätta.



kommentaari

  • Juhan

    Kui pealkirja lugesin, siis esimene mõte oli, et autoremondifirma sai sinult hävitava hinnangu 🙂
    Aga jah, kunagi sattusin katkise rehviga nurgatagusesse rehvivahetustöökotta ja seal avanesid mu silmad, mis pasteldega sellised kolmesajaeurosed autod ringi sõidavad. Nii et liikuvad pommid.

    • admin

      Tegelik seis tänavatel on jah üsnagi nukker.
      Selliseid tiksuvaid pomme on liikvel oluliselt rohkem, kui mõistlik oleks.

      Osta või tank endale, et ise ellu jääda

  • Janno

    Tekib mõte… Et kui nüüd tõesti midagi juhtub… Ptüiptüiptüi
    Siis halvimal juhul on tagajärjel kurjad kui teadlikult ohtliku autoga liikluses osaletud. Mõttekoht.
    Loodan et ei juhtu ja katse on põnev!

    • 100autot

      Tagumine ratas alt ära murdub, siis ehk isegi ei ole hullu, kui hoog suur pole.
      Aga pidurite teema on jah kahtlane…
      Olen nüüd oluliselt aeglasemalt sõitma hakanud, pidurdusmaad on varuga ja käsi käsipidurikangi lähedal

  • Martin

    Huvitav kuidas läbis see auto 28.09.2020 tehnoülevaatuse puhta lehega…

    • 100autot

      Seal on neid põhjuseid nii palju, miks ta ei peaks ÜV’d peale saama.
      Ehk siis jah, kuidas? 🙂

  • V.

    Kas see tehnoseisundi hinnang võttis nii kõhedaks, et enam A-klassiga sõitma ei julgegi minna? Vaatan, et 4. nädala postitust ei olegi veel… Samas oleks see igati mõistetav ka, õnnetu juhuse tõenäosus selle autoga on arvatavasti hirmuäratavalt suur.

    • 100autot

      Tegelikult on neljanda nädala postitus jäänud hetkel puhtalt aja puudumise taha, kuid katsun selle vea täna parandada.
      Kuidagi ootamatult on järsku reede kätte saabunud…

      Aga A-klass on ikkagi linnatänavaid näinud, kuigi sõidustiil on muutunud väga ettevaatlikuks

  • pooljuht

    Kas tõesti on keegi viitsinud katalüsaatori seest välja lõigata ja kesta tagasi kokku keevitada?
    See võib ju teinekord juhtuda omaniku teadmatagi kuskil nurgatöökojas 🙂

    • 100autot

      Teravama kõrvaga omanik saab ilmselt kohe aru, kui katt on välja lõigatud.
      Auto hääl muutub ikkagi märgatavalt.

      Aga jah, ma ei imesta, et sama töökoda, kes autot vahendas, ise selle katalüsaatori välja lõikas.


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga