#14 Range Rover '14 juuni 26, 2020 6 kommentaari
#14 Range Rover Vogue L405

#14 : Land Rover Range Rover Vogue 3.0 2014a

Kiire pilguheit kalendrisse ja hopsti, täpselt aasta aega tagasi sai Range Rover hoovi toodud. Kuidagi kiiresti ja märkamatult on see aeg lennanud… Mis muidugi on selle juures positiivne – ma pole vahepeal tahtnud autot maha müüa. Vot see on juba minu jaoks näitaja, sest tavaliselt hiljemalt kuus kuud peale ostu hakkab juba vahetamise mõte kusagil üleval ajunurgas trummi põristama. Eks ilmselt süüdlane peitub selles nö. pere kolmandas autos (loe: autodes), mis tihedat väljavahetamist on saanud.

Kuigi peab tunnistama, et aeg teeb oma töö ning Range on muutunud minu jaoks juba kuidagi “tavaliseks”. Eks eemalt on ju kõik võõrad pruudid alati toredad ja ilusad, aga proovi sa nendega koos elada… Meil Roveriga õnneks on senimaani klapp hea olnud ja hädasi ning pirtsutamist ikka väga vähe ette tulnud. No ja vähemalt minu silmale on ta üks kenamaid preilisi linnapeal. Nii seest kui ka väljast.

Aga kuna kooselu aasta sai täis, siis ongi paras aeg numbritele otsa vaadata. Arvata võis, et ülalpidamise peale kulub pisut rohkem raha, kui vana Golfiga. Samas kartsin ausaltöelda pisut hullemat. Kütusekulu mõttes on ta vist olnud üle pika aja üks ökonoomsemaid aparaate, mis hoovis pesitsenud.

Päris põnev vaadata, kuidas kütuse hind on aasta jooksul muutunud

Land Roverite kohta kuuleb üsna tihti igasugu hirmulugusid, kuidas nad lagunevad ja kuidas peab aiakäruga kupüüre remonditöökotta tassima. Ei tea, kas neljanda põlvkonna RR on kuidagi tehniliselt hästi õnnestunud või on mul konkreetse eksemplariga lihtsalt vedanud, aga tee peale pole senimaani jäänud ning remont pole just liiga palju raha röövinud. Muidugi on alati variant, et suuremad üllatused alles koguvad ennast ja avalduvad just kõige ebasobivamal momendil…

Kilomeetri hind 71 eurosenti. Endiselt oleks taksoga odavam…

Kui nüüd võrrelda seda kilomeetri hinda varasemate luksusklassi pillidega, siis ei tundugi asi niivõrd õudne ja ulmeline – 2011a Mercedes GL350 1.00€/km, 2010a Mercedes S500 0.72€/km ning mu esimene RR sai hakkama 0.50€ kilomeetri kohta. Seega hetkel kõik hästi.

Päris ilma töökoja külastusteta pole muidugi hakkama saanud. Paar nädalat peale ostu hakkas õhkvedrustuse kompressor trikke tegema ning see läks garantii korras vahetusse. Üsna alguse poole hakkas ka üks esimestest parkimisanduritest streikima. Selgus, et numbrimärgi alus asus liiga madalal ning piisas selle nihutamisest sentimeetri võrra ülespoole. Sama külastuse käigus sai vahetatud ka üks hingusele läinud xenon pirn. Mingil hetkel tabas kahtlus, et kliima ei tööta korralikult ning igaks juhuks sai see uuesti täidetud, üle kontrollitud ja kalibreeritud (suurt muutust ei märganud peale 184€ võrra väiksema kontoseisu).

Sellise liiva peal igatahes kinni autoga ei jää… ehk enamus uute RR’ide jaoks on see kõige offroadim kogemus, mis nad oma senise elu jooksul on saanud

Kas teate seda tunnet, et kui lõpuks pääsete oma tõvega arsti vastuvõtule, siis selleks hetkeks on kas haigus läinud või ei avaldu enam mingeid sümptomeid? Aegajalt mingisugune ventikas pisut undab kusagil armatuuri taga. Olen käinud vähemalt kuus korda seda häda oma mehaanikule kurtmas ja näitamas käinud, aga iga paganama kord ei suvatse ta just sellel hetkel mitte piuksugi teha. On täiesti vait. Ja järgmine päev laulab sama vana vilega edasi. No ja ei olegi aasta jooksul jälile saanud, mis paganama asi seal undab. Kuna neid erinevaid ventikaid on seal kümneid, siis midagi huupi vahetama pole ka mõistlik hakata.

Ühel maikuu päeval aga juhtus selline huvitav lugu, et tagaluugi ülemine osa ei suvatsenud enam kinni minna. Kogu pull käib ju elektriliselt, eksole. Luuk liigub nupust kenasti alla, aga seda viimast lukustuse nõksu ära ei tee. Proovisin nii hea kui ka kurjaga, kuid isegi käsitsi jõuga seda kinni pekstes jäi ta kergelt avatuks. Autot seetõttu lukku panna ei saanudki ning kolm päeva seisis ta igal pool avatud ustega. Õnneks ükski parm sinna vahepeal pesa sisse ei teinud.

A kus see “O” sealt luugi pealt kadunud on?

Kiirelt kõne töökotta ning juba järgneval päeval sain auto sinna viia. Mehaanik käis kõik lülitid, mootorid ja lukud üle ning õnneks sai asja taas toimima. Tagaluugi süsteemil on kaks aju, neli mootorit, seitse lukku ja terve hunnik andureid, sensoreid, antenne – inglisekeelne termin selle kohta oleks vast overengineered… Miks kuradi pärast neid nii palju peab olema? Igatahes, kui oleks tahtnud seda streikivat luugimootorit vahetada, siis selle letihind oli umbkaudu 180 eurot, kuid paraku seda poleks olnud kusagilt võtta. Üheski euroopa laos sees teda polnud ning lähima kuu ajaga poleks midagi juhtunud. Koroona ja Brexiti ühine tantsupidu…

Igatahes aasta on nüüd siis sujuvalt mööda lennanud ja olen oma Roveriga päris rahul. Kui nüüd mingi hetk peakski tekkima soov ta välja vahetada, siis kõige raskem küsimus kogu mängu juures – mille vastu? Tegelikult ju salaja tahaks eelmise põlvkonna Range Roverit – täiesti lõpu mudelit ja 5.0 SuperCharged mootoriga. Lahedasse kandilisse disaini on paigaldatud 375 kilovatine lõrisev ülelaadimisega katel. Või siis läheks pisut retro teed ning võtaks esimese põlvkonna Audi S8 ja lihviks ta täielikuks prillikiviks… Vot ei tea. Hetkel õnneks see kuri vahetamise idee pole hakanud ajusi kurnama ning ehk saab veel sama masinaga vähemalt ühe aasta veel kulgeda. Omaette küsimus muidugi, kes see kuus aastat vana Roveri neljakümne tonni eest täna üldse ära ostaks…



6 kommentaari

  • Ricardo

    • 26. juuni 2020, 07:38
    • Vasta

    Ola,

    Kui peaksid RR välja vahetama, mis oleks järgmine ja mix?

    • 100autot

      • 30. juuni 2020, 09:15
      • Vasta

      Kui päris aus olla, siis hetkel ei oskakski teda väga millegi vastu välja vahetada.
      Ilmselt vahetaks mõne finantsiliselt mõistlikuma aparaadi vastu, aga hetkel ideed täiesti puuduvad, mis see olla võiks.
      Ehk siit ka põhjus, miks vahetusmõte hetkel kusagil kuklas ei sügele…

  • T L

    • 30. juuni 2020, 08:37
    • Vasta

    Kulutabel või km hind võiks olla kasutatud auto müügi juures kohustuslik nagu poes kartulikrõpsu kilohind ja kalorite hulk 100g kohta 🙂 Siis teaks eelnevalt ikka palju paremini, mida osta 🙂

    • 100autot

      • 30. juuni 2020, 09:20
      • Vasta

      Selline ühe inimese/auto kulutabel ilmselt pole kõige objektiivsem.
      Läbisõidud erinevad (mis muudab ka km’i hinda – kasko makse on ikka sama sõltumata, kas sõidada 10k või 30k aastas).

      Aga juba kümne erineva kasutaja detailne arvestus kulude kohta annaks enamvähem tõepärase info.
      Muidugi mingisuguseid suurusjärke saab ikka hinnata.

      Võiks ju olla mõni hea keskkond, kus inimesed saaksid oma kulutabelid ülesse lükata, aga 99% ei viitsiks niikuinii mingisugust detailset arvestust pidada.

  • T L

    • 30. juuni 2020, 01:07
    • Vasta

    Nõus et 99% inimesi ei viitsi kuluarvestust pidada. Ideaalis võiks auto ise seda teha 😀
    Aga veider on ka see, et isegi 1% inimesi, kes viitsivad kulusid kokku lugeda, ei ole kas lõpuni detailsed kulude arvestamisel (ntks jääkväärtuse langus või intressikulu või kütus jäetakse arvestamata) või ei avalda oma tulemusi.
    Autoleht millalgi tegi peaaegu adekvaatse ülevaate erinevas vanuses erinevate automarkide kilomeetrikuludest, aga autolehe lugemine läks ka tasuliseks ja ei tea kas need konkreetsed uuringud veebis üldse välja pandigi. Üldiselt olid seal km kulud vahemikus 0,15€/km … 1€/km, enamik jäi 0.20…0.30€/km vahele.
    Kiidan igati heaks sinu väljapanekuid nende kulutabelite osas. Need on selged ja lihtsad. Võimalik näha nii kilomeetri kulu või hoopis leida igakuist kulu, mis tuleks maksta auto omamise perioodil (see number ei sõltu otseselt ja niipalju läbisõidust).

    • 100autot

      • 30. juuni 2020, 02:01
      • Vasta

      Tänud!
      Teoorias saaksin muidugi oma neid kulutabeleid pisut täiustada, et pilt veel selgem oleks.
      Nt. auto omamise püsikulu (kindlustused, üv, intressid ja hinnalangused), mis on sõltumatud läbisõidust ja lisaks siis otsese sõitmisega seotud kulud (kütus, hooldus, remondid jms)
      Aga samas võibolla läheks just teistpidi asi siis liiga segaseks.


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga