#14 Range Rover '14 oktoober 20, 2020 18 kommentaari
#14 Range Rover Vogue L405 2014

#14 : Land Rover Range Rover Vogue 3.0 2014a

Kõigi eestlaste psühholoogiline läbisõidupiir sai nüüd kätte. Kakssadatuhat! Ilmselgelt müüa teda enam ei saa ning tuleb mõnda aega edasi vurada. Kuni järgmise vaimse tasemeni, kus auto vanus ja odomeetri näit jälle kuidagi omavahel talutavasse tasakaalu nihkuvad? Justkui oleks kõik nüüd jube kehvasti? Aga kas ikka on? No kui vahetuse plaan oleks kusagilt tagumikust mind torkima hakanud, siis oleksin seda ilmselt juba mõnda aega tagasi teinud.

Kuidas siis see läbisõit briti rauale mõjunud on? Ja kas olen vahepeal jubedalt vaesemaks jäänud, sest noh, ikkagi Range Rover ju? Peab tõdema, et seekord on Land Rover suutnud oma töökindluse ja vastupidavusega üllatada – suuremaid jamasi lihtsalt polegi olnud. Okei, kohe peale ostu kooles õhkvedrustuse kompressor ära. Ja väga rohkem nagu polegi millestki kirjutada. Ka varasema omaniku käest sain infot, et ega temalgi selle autoga erilisi muresid polnud.

Veel on 199 999…
… ja nüüd juba 200k täis

Visuaalset kulumist ei paista eriti ei väljast ega ka seest. Värv on hästi säilinud ning pole liialt ära kriibitud (kuigi ilmselt vajaks juba vaikselt poleerimist ja keraamikaga katmist). Istmed, rool ja pedaalid – päris poe-uus vast enam ei tundu, aga näevad siiski ülimalt korralikud välja. Ja mis on ühe briti auto kohta pigem ebatavaline – kogu elektroonika töötab. Nagu päriselt! Lausa viimse vidinani ja ilma tõrgeteta.

Kui mõnikord saan kusagil sööklas või restoranis halvasti tehtud liha, siis see teeb kohe kurvaks. Keegi on ta kunagi sünnitanud ja tundnud rõõmu uue elu üle. Hiljem on loom mööda aasa rõõmsalt ringi kepsutanud ning siis mingi kokk teeb temast lihtsalt ühe suure käki – kuiva, nätske ja maitsetu käki. Täiesti lubamatu ja isegi kriminaalne…

Vot natukene samalaadne lugu on ka autodega. Jubedalt on raisatud erinevaid loodusresursse – maapind segi kaevatud, reostatud, lagastatud. Üüratutes kogustes tarbitud energiat metalli sulatamiseks, kogu selle jama transportimiseks jne. Rääkimata elektrienergiast, mis on kulunud tootmise ja auto projekteerimise juures. Ja siis tehakse mingi käkk, mis mitte kellegile ei meeldi. No mille paganama pärast küll?

Okei, Dacia’t ma siinkohal näiteks ei materdaks, sest neid on teatud inimestel päriselt vaja – kelle eelarve on väike ja tahavad poest uut autot osta. Aga igasugu kahtlase väärtusega kärusid on toodetud küll ja veel… Vähemalt Range Rover’is on tunne, et kogu see laastamine ja lagastamine on vähemalt läinud õigesse kohta. Auto toimib normaalselt, näeb piisavalt esteetiline välja ja kõige lõpuks on temaga veel paganama mugav sõita. Well done, Land Rover! Well done!

Panoraaaaaaam….

No nüüd läks vahepeal korralikult lappama… Esimese aasta kokkuvõtte kõigi kulude kohta kirjutasin juba mõnda aega tagasi valmis. Kuid kui palju on ta põrsa seest selle vahepealse aja jooksul münte juurde küsinud? No tegelikult ikkagi pisut on. 200k hooldus on parajalt suur ja mahukas ning odavalt kätte ei tule. Seega seadsin sammud LRHoolduse suunas, kus mehed teavad, mida teevad ja pädevuses annavad vast isegi esindusele silmad ette.

Hoolduse peale päris 3.50 paraku ainult ei kulu…

Lisaks lasin kogu auto põhjalikult üle vaadata, kas ja mida seal veel oleks vaja teha. Üllataval kombel see nimekiri ei saanudki eriti pikk – kaks suurt esisillatala puksi ning piduriklotsid. Ja vot ei olnudki rohkem midagi. Kui eelmise generatsiooni Range Rover oli legendaarne laguneja, siis seekord on tehtud täiesti hämmastav hüpe edasi.

Samas tükid nagu nii kallid ka ei tundu, kui võiks arvata
Sillatala puksid. Need on tegelikult palju jurakamad, kui pildilt paistavad
Ja vanad piduriklotsid paistavad tõesti juba pisut õhukesed (varuosapiltide autoriks LRHooldus)

Seega hetkel nagu ei näegi erilist põhjust teda välja vahetada. Ja kui vahetada, siis mille vastu? Ilmselt on päris palju kaasa aidanud ka see nö. kolmandate masinate pidev ringi lappamine (Lexus on hetkel kaheksas auto peale Range Roveri ostmist). Kui neid teisi nii tihedalt ümber ei lapiks, siis tõenäoliselt tekiks tüdimus Land Roverist oluliselt kiireimini.

Aga praegu – las ta jääda. Vähemalt seniajani, kuni järgmine psühholoogiline läbisõidu piir kätte jõudma hakkab. Kakssada-nelikümmend-tuhat kilomeetrit? Täitsa huvitav oleks teada, kus maal kellelgi see vaimne odoka näidu piir jookseb. Seega kui klaviatuurilt numbrite nupud üles leiad, võid enda nägemuse alla kommentaaridesse jätta. Oleksin tänulik.



kommentaari

  • Karmo

    Mis special mutrid need nii kallid on seal arvel?
    Transmissiooniõlide hinnad on ka päris kopsakad liitri kohta…

    • 100autot

      Esinduses saaks need numbrid tõenäoliselt kohe korda-kaks või rohkem 🙂
      Õlide hinnad ei tundu ka nii ulmelised, aga ei ole ausalt öeldes muidugi vaadanud, mis nad poes maksavad.

  • S

    Hoolduse/remonttööde summa tuleb samasse auku, kui mitte soodsamgi kui Octavia 240000km hooldus mõne remonttööga.

    • 100autot

      Kui olen näiteks kuulnud, millised on Golfide hoolduskulud esinduses, siis ütleks, et Land Roveri numbrid on väga mõistlikud

  • K.

    Väga hästi kirjutatud blogi sul!

    Endal on LR D3 ja kätte jõudis 236 000km. Psühholoogiliselt see ei hirmuta, hullult on ära tüüdanud talveperioodil see diiselmootor ainult. Tahaks mõnda ärevamat D4 🙂 Ma enda praeguse autoga pea 10a sõitnud ja peale käigukasti remondi midagi suurt pole olnudki, keskmiselt 1500 eurot aastas hooldusele.

    Full fat Range Rover on ka olnud mu pikaaegne unistus, aga hetkel veel liiga palju ei kripelda.

    • 100autot

      Tänud!

      Mul üks väga hea sõber müüs just hiljuti oma LR D4 maha, millel müügihetkel oli läbisõiduks lausa 380 000km ees.
      Ning auto oli hoolimata odomeetri näidust endiselt väga heas korras. D4 disain ise on ka silmale täitsa meeldiv 🙂

      Paksu neljanda generatsiooni Range Roveri diisel isegi ei häiri – töötab üsna vaikselt ja sujuvalt.
      Ilmselgelt on müraisolatsioonile tugevalt rõhku pandud (salongist ei saagi aru, et diislikatel kapoti all, kui just tahhomeetrit ei vaata).

  • LR 3

    Huvitav, kuidas mehaanikud suutsid käigukastist 6 l õli välja imeda kuna neil puudub vastav aparaat?

  • Sinu Sõber

    See sinu sõber ikka 3a joolsul hoidis sellel Disco 4l ka kätt pulsil koguaeg – aga kui aastas lased 50km siis auto kulub ka. Kahed piduriketaste ringid, kahed sillapukside ringid. Kadt ja mootor samas nagu kulda. Ainult mingid andurid vahel.

    • 100autot

      No vot, eks see minu sõber ongi mõistlik autoinimene, kes vahetabki ära kõik väsinud kuluosad.
      Ja nii peakski iga vähegi normaalne omanik sõiduvahendiga käituma, siis ei ole vaja karta ka suuremat läbisõitu.

      Paraku olen päris tihti näinud, kus tahtmatusest või teadmatusest on kõik tegemata jäätud.
      Liisingu, kütuse ja kindlustustega võikski kogu auto ülalpidamine piirduda?

  • Pedro

    Tore, et ühiskond areneb. Psühholoogiline piir oli kunagi 200 k, kuid tundub, et see on nüüd nihkunud 300 k peale.

    Auto ostul tasub tõesti vaadata hooldusajalugu mitte niivõrd läbisõitu.

    Range hooldus jms tundub tõesti väga odav isegi.
    Kus käid Range hooldamas ja mida julged soovitada?

    Sõbral on Skoda maastur (sõbra nimi Horhe) 3 silindriline. Tavahooldus on alates 400.- EURi. Hooldust vahetada ei saa, sest kaoks garantii.

    • 100autot

      Kuna Range on juba piisavalt vana ning garantiisi enam peal pole, siis ei näe põhjust esinduses käia.
      Kadaka teel asub legendaarne Land Roveri PESA, kus olen enamasti käinud. Ning ka paljud tuttavad käivad/on käinud seal oma seda marki sõidukitega.

      Senimaani olen rahul olnud ning kõigest on jagu saadud.
      Hinnatase ka mõistlik.

  • V.

    Leidsin ka täna Teie blogi ja väga huvitav lugemine. Endal 2010a Superb 2.0 diisel, ostsin tuttavalt 3a tagasi kui oli läbisõit 360k. Sõiduk Eestist ostetud ja kuni müügini oli täielikult esinduses hooldatud. Julgen väita, et oli ostu hetkel korralikum, kui enamus 150k sõitnud autod. Nüüd ees 470k ja veel sõidab hästi. Korrapäraselt ühes kohas hooldanud ja mingeid suuri probleeme ei ole esinenud, muidugi on olnud suuremaid hoolduseid (mootoririhma vahetus jms). ”fingers crossed”, et peab veel mõned sajadtuhanded km’id 😀 . Eesmärk autost nii palju välja pigistada, kui võimalik.
    Ei pelgaks enam 300k+ sõidukeid, kui oleks kindel, et sõidan auto ”lõpuni”.

    • admin

      470k on juba väga soliidne tulemus 🙂
      Ja ausalt öeldes selline suur läbisõit odomeetril tundub väga muljetavaldav ning tekitab teatud austuse konkreetse auto suhtes

  • Tauno

    Milline oli selle auto läbisõit ostmise hetkel?

    • 100autot

      178 868 km.
      Ehk siis oli eelmise omaniku poolt viie aastaga üsna tubli läbisõidu saanud.

  • KAHN RS450

    Saan täiesti aru, miks pole esimene Range Rover ja miks nii kaua juba Range Roveriga sõidad… 🙂

  • pooljuht

    Kui auto sõidab 50tkm aastas ja on alla 10a vana, siis mootoriga ei juhtu küll mitte midagi, sest sisuliselt on mootor kogu aeg soe 🙂 Ja veermikuga ei juhtu ka midagi, sest 50tkm aastas sõidetakse pigem ikka mööda siledaid teid (mitte keegi ei viitsi loksuda 4100km/kuus ühest august teise 🙂

    • 100autot

      Pikad otsad üldiselt mootorit ei koorma jah.
      Kõige hullemad on just lühikesed otsad.
      Seega läbisõit on tegelikult ikkagi suhteline – mõni 200k sõitnud eksemplar on oluliselt paremas seisus, kui 100k sõitnud masin, mis näeb ainult lühikesi linna otsi


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga