#15 Audi A8 '02 detsember 9, 2019 Lisa kommentaar
#15

#15 : Audi A8 D2 3.7 Quattro 2002a

Soetamise aeg: september 2019

Niisiis. Kuidas see juhtus?

Sügis hakkas hoogsalt lähenema, mistõttu suvel pere teise autona kasutuses olev lahtine Jaguar hakkas vajama talvekorterisse minekuks ettevalmistusi ning loomulikult ei saa ju ainult ühe igapäevakaga hakkama.

Tingimused: 

  • hind kuni 3k euri
  • sedaan/kupee
  • bensiinimootor (mida suurem, seda parem)
  • nelikvedu/tagavedu
  • peale uste lukustamist võiks tekitada tahtmise ka veel korra üle õla järele vaadata

Tegelikult olin peas juba enda jaoks kaks varianti lukku pannud – e38 seitsmene või A8. Sõltub, kumma enne leian. Mõlemad mõnusad ja mugavad omaaegsed luksussedaanid. Lisaks kuidagi köidab mind 90ndate disain nii seest kui väljast.

Tühi turg

Ega midagi liiga head turul see hetk ei liikunud. Ja kui tekkiski midagi müüki, siis huvitaval kombel kadusid need paari-kolme päevaga ära. Kuni ühel päeval leidsin selle õnnetu Audi A8 müügikuulutuse oma postkastist. Hind oli okei, värv õige (A8 PEAB olema musta värvi!). Pikalt ei hakanud mõtlema ning valisin numbri ja leppisin aja kokku.

Auto asus Lasnamäel – nagu enamus 90ndate lõpu saksa luksusmasinad. Kohale jõudes läks asi aga huvitavaks. Piltidel oli auto uhkete 21” velgedega ning kuulutuses seisis, et need kaasa ei tule ja alla lähevad 17 tollised originaalid. Eks ma olin sellega arvestanud ning polnud eriline probleem, aga eksisin…

Läbisõit on juba kergelt aukartustäratav

Kui välimus ning salong jätsid viisaka mulje, siis esimene proovisõit ehmatas ära. Rool vibreeris meeletult ning sellega polnud sisuliselt võimalik sõita: “No need rehvid on kõverad ja suht otsas, aga muidu on auto hea”. Ütlesin müüjale, et meil pole väga mõtet midagi enne edasi arutada, kui ta siia teisi rattaid alla ei leia. Selle peale tehti üks venekeelne telefonikõne ning minuti pärast näitas ta mulle telefonist pilti teistest velgedes – “Kas need sobivad”. Tundusid viisakad ning tuli suunduda kuhugi Mähele, kus need siis alla keritakse.

Rondiärikate pesa

Peale mõningast sõitmis jõudsime garaazi juurde, mille hoov oli täis erinevaid põhiliselt saksamaalt pärit premium-autosid. Pidime 5 minutit ootama, et saaks auto sisse ajada ning rattad ringi visata. Mõne hetke pärast veeres sealt välja samasugune Audi A8, millel all need samad veljed, mis olid müügikuulutuse piltidel. “Need on müügiveljed”, tuli seletuseks.

Kui keegi on juhtunud Discovery pealt nägema sarja “Wheeler Dealers”, siis vot see oli samast sarjast Lasnamäe versioon – oli tüüp, kes siis tegeles ostmise/müümisega. Siis oli üks tehnik, kes oskad asju parandada ning üks paks tüüp, kes teostas lihtsamaid töid. Sealhulgas ka ostetava auto rataste vahetamist. Kahju, et seda protsessi ei filminud. Peale kahe ratta vahetust oli ta juba sedavõrd higine ja väsinud, et pidi jalad harkis põrandal istuma, et polte lahti keerata.

Lisaks käis vahepeal “tehnik” mingeid veateateid kustutamas ning immo probleemi kõrvaldamas.

Aga rataste vahetus tegi imesid ning vibratsioon oli roolist kadunud. “Kui sa väga palju ei tingi, siis jätan sulle need veljed alla”. Raha vahetas omanikku ning kõne eelmisele omanikule, et see maanteeametis omanikuvahetuse algataks. Loomulikult polnud ju auto müüja nimel vaid tehnilises passis ilutses ühe saaremaa preili nimi.

No ikka kangesti on vaja ära osta

Kuigi neid hoiatustulesid kogu ostuprotsessi juures oli päris mitu, siis lõpuks ta mu maja ees seisis. Kas see oli mõistlik ost? Vaevalt. Kas ma olin rahul. Jah. Kuigi tänaseks juba 17 aastat vana auto, siis sõita on temaga endiselt hea ja mugav. Ning vaikne – kui just väike sildade klobin kõrvale jätta.

Esimese hooga viisin ta ühte Laki tänava VAG grupi töökotta, et lasta üle vaadata, kas peab ostu kahetsema või väga palju kahetsema. Päris maha seal autot ei tehtud ning likvideeriti kõige karjuvamad vead – piduvoolikute vahetus, geneka rihm, vaakumite leke jms. Lisaks sain ka nimekirja töödest, mille võiks ka ära teha.

Tänaseks on suurem osa sellest listist endiselt ootel, aga eks tuleb vaikselt minema hakata. Ideaalseks teda ilmselt ajama ei hakka ning vaikselt kerib juba peas, et võiks ta müüki panna ja sihiks oma nr 16 autot.

Ehk siis, kui kellegil soovi see ära osta või vahetada millegi põneva vastu, siis kõik pakkumised on oodatud.

Meeldis auto juures:

  • väga hästi säilinud ja mugav Recaro nahksisu
  • nelikvedu
  • kere konditsioon pigem hea
  • sõita temaga väga mõnus
  • välimus – üks kenamaid sedaane sellest ajastust (isiklikus top10’s kindlasti)

Ei meeldi

  • multimeedialiides on pigem segane ja arusaamatu – läks 2 kuud aega, et aru saada, kuidas raadio jaamu mällu saab panna
  • võibolla pisut liiga jäik

100autot Facebook



Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga