#18 : Mercedes-Benz E200 (w210) 2.0 1996a
Tänaseks olen siis olnud “punnsilma” uhke omanik juba täpselt kolm nädalat, mis ongi enamvähem minimaalne periood, mille jooksul jõuab autot pisut rohkem tundma õppida. Suures plaanis pole tal väga vigagi. Eriti arvestades seda, et sea kaelakarbonaadi kilohind Selveris on peaaegu 10 korda kallim, kui selle konkreetse E-klassi oma. Käima läheb, sõidab, vahetab käike jne.
Aga üks suur asi siiski on, mis Mersu juures väga tugevalt häirib – nimelt see jõuetu kaheliitrine mootor oma saja kilovatiga. Ma olen harjunud, et auto liigub, kui seda kõige parempoolsemat pedaali pressida. Tehase andmete järgi peaks kõnealune eksemplar tegema nullist sajani 11.4 sekundiga (mis on paras kalender). Kuna tõenäoliselt paljud hobused kapoti alt on tänaseks juba parematele karjamaadele jalutama läinud, siis võib sellele kiirenduse ajale veel mõned sekundid juurde liita. Seetõttu ma viisakusest teist sõidurada pigem ei kasuta, kuna jääks teistele lihtsalt jalgu. Veidi piinlik ja harjumatu.
. . .
Kuna tegemist on minu jaoks juba kuuenda Mersuga, siis igasugused margipõhised kiiksud on tuttavad. Võtame kasvõi konditsioneeri – üldiselt tähistatakse vastavat nuppu lühendiga AC (air-conditioner), aga siin armatuuril ilutseb hoopis EC ning kogu põhimõte on risti vastupidine – economy mode (lülitab konditsioneeri pumba välja). Tekitab üksjagu segadust küll? Kui tuluke ei põle, siis on kont järgi. Jätkem meelde.
Teine teema on kõiksugu kangikestega roolisamba küljes. Harjumuspärane kojameeste valits paremal pool puudub sootuks. Kogu juhtimine on koondatud suunatule kangi peale, mille otsas oleva pöörlüliti abil saab sobivat intervalli reguleerida. Ja kui soovid vett esiklaasile, siis pressi sama pulga otsa roolisamba suunas. Kes pole kunagi varasemalt ühegi Mercedese roolis olnud, eksivad siin lootusetult ära. Boonuseks on seal samas veel üks kangikene, mille eesmärk ilma varasemate teadmisteta või manuaali lappamata võib esimese hooga selgusetuks jääda – püsikiirusehoidik (tegelikkuses super mugav kasutada). Asja põnevamaks ajamise eesmärgil oleks võinud ju siduri-piduri pedaalide järjekorra ka ära vahetada?
Aga ära muretse, leiab veel nuppe, mis on paigutatud harjumuspärasest pisut ebatavalisemasse kohta. Kui autol peaksid olema veel elektriliselt liigutatavad istmed, siis nende juhtimine on viidud ukse käepideme lähedusse. Jällegi väga mugav kasutada, kuna näed reaalselt, millist lülitit pressida, et tool soovitud suunas liiguks. Aga paljud ei taipa neid sealt otsida. Minu masinal paraku on mehhaaniliselt seatavad pingid, seega järgmisel omanikul üks kimbatus vähem. Lisaks kõigele sellele on elektri akende ja -peeglite juhtimine viidud keskkonsoolile käigukasti ümbrusesse. Visuaalselt nad sinna justkui sobiks, aga samas väga ebaloogiline asukoht.
. . .
Tuleb tunnistada, et viimasel ajal on pisut palju toimetamisi olnud ning autoga garaazi ma veel polegi jõudnud. Tegemist vajavate parenduste ja remontide nimekiri liiga pikk polegi ning võiks vähemalt ideaalis ühe nädalavahetusega tehtav olla:
- Tagatuled vahetada (uued AMG-Style LED tuled tellitud)
- Rool vahetada (uus kasutatud juba ootab pagassis)
- Juhiuks lahti võtta ja keskluku vaakumi leke parandada
- Kõrvalistuja poolne elektriakna liigutamine üle vaadata
- Katkised põrandamatid vahetada (juba tehtud!)
- Tagumise käetoe kinnitused puruks (leida uus või parandada)
- Juhiistme kõrguse reguleerimise ratas puudu (uus otsida)
- Salongipeegel pläriseb/vibreerib (vaja üle vaadata)
- Makk välja vahetada?
- Salong korralikult puhtaks teha
- Pigipesu / poleer / vahatamine
Eile sai korra Mersuga ka töökoja lähedal käidud, et lasta mehhaanikul madalal pöördel esineva vibratsiooni allikas tuvastada. Tundub, et selle peale aga auto solvus ning hakkas veiderdama. Ju siis ei meeldinud, et võõras mees teda näppis. Esmalt kerkis esile starterprobleem. Kui senimaani oli ta käivitunud suht laksust, siis remondimehe käes ei tahtnud starter kohe kuidagi ringi käia. Töökojast ära sõites ei suvatsenud käigukast enam käike ära vahetada – lasi pöörded ligi 4000-ni enne, kui midagi juhtus. Lisaks oli tunne, et teoreetilisest sajast kilovatis oli kasutada maksimaalselt ainult pooled. Teekond tagasi kontorisse oli pisut ärev ja muret tekitav.
Käiguvahetuse anomaalia aitas välja ravida reset – keerad süüte teise asendisse (käima ei pane!), vajutad gaasipedaali põhja ning ootad vähemalt 5 sekundit (soovituslikult isegi kuni 15 sekundit), keerad süüte välja ja seejärel vabastad gaasipedaali. Nüüd võid võtme süütelukust välja võtta ja ootad paar minutit ning seejärel võid masina käivitada. Starter aga tujutses endiselt ning ilmselt tuleks see lasta ära remontida. Kuigi täna hommikul oli auto jälle heas tujus ja käivitus probleemivabalt. Äkki on aku nõrk? Paari päeva pärast on plaanis visiit järgmisse töökotta ning ehk saab sealt vastuseid (muuhulgas ka kehva kiirenduse kohta – kas ta peabki selline tigu olema või vaevab autot mingi tehniline häda).
Kellel veel ostulugu kahe silma vahele jäänud, siis see on leitav siit: