#26 Porsche Cayenne Turbo 4.5 V8 2006a
Kes ostab vana Porsche Cayenne Turbo seda eelnevalt kontrollimata on kas väga julge või peast veidi soe (check ilmselt sinna viimasesse lahtrisse). Kuigi esmane ülevaatus oma ihumehaaniku juures suuremaid murekohti ei paljastanud, siis oli vaja ikkagi täiendav läbivaatus teha Porsche’dele pühendunud töökojas. Ostueelne kontroll tuleks muidugi ikkagi enne ostu teha!
Tegelikult mõtlesin ikkagi sügavalt järgi, kas mul on vaja minna sinna ennast traumatiseerima. Kõige suurem hirm oli, et leitakse midagi väga kallist ja kulukat. Teadmatus on teinekord just õnnistus ja ei pea autot müües hiljem valetama, et kõik on ideaalses korras. Sest noh, sinu arust ongi kõik ideaalses korras.
Igatahes broneerisin aja ja lootsin parimat. Kõige suurem murekoht oli just mootori ja turbode seisukord. Kui seal on mingisugune ikaldus, siis väljaminekud ulatuvad tuhandetesse eurodesse ning ilmselt poleks probleem matta autosse tema turuväärtuse jagu eurokupüüre. Kõik muu on tehtav ning suhteliselt mõistlike kulunumbrite juures (nt. kogu sillaosa kattub suuresti Touaregi ja Q7’ga ning kui Porsche silti taga ei aja, on hinnalipik hoopis väiksem).
Peale paari tunnist väga põhjalikku kontrolli olid tulemused käes. Ja nagu mind juba telefoni teel hoiatati, siis sai üks A4 paber kenasti märkuseid täis. Oota, mida? Jah, ma saan aru, et tegemist ei ole värskelt salongist välja sõitnud autoga, aga terve A4 jagu vigu? Põhimõtteliselt võiks sellega siis kohe seina või betooni sõita?
Aga mida siis täpsemalt leiti? Jaotasin vigade nimekirja kolme sektsiooni – kriitiline, vajab mingil hetkel tähelepanu, ebaoluline.
Kriitiline
Ehk siis need asjad, mis tuleks päris kindlasti ära teha, et sõites probleeme või halbu üllatusi ei tekiks.
- Vaakumtoru sisselaske kolmiku all on katki (likvideeriti kohapeal)
- Silindrites 6,7,8 süütepooli vead (misfire)
- Kardaani tugilaager on saanud kuuma ja sealt lekib määre
- Jahutusvedeliku tase madal (ca 0,5l puudu)
- Kapoti avamis tross katki (mootori poolne) + kapotilukk kahtlaselt roostes
Vaakumtoru leke likvideeriti kohapeal ajutiselt ära, aga ilmselt vajaks kunagi uut toru. Samuti arvati, et see süütepooli veateade (misfire) oli tingitud samasest vaakumi lekkest. Tuleb pisut jälgida, kas veateade tuleb tagasi või mitte.
Vajab mingil hetkel tähelepanu
Ehk siis nimekiri asjadest, mis pole enam päris uueväärsed. Lähiajal tähelepanu veel ei vaja, aga pikemas plaanis (aasta-kahe jooksul) vaja ilmselt ära vahetada.
- Esituledel tihendid puudu ja vasak esituli tuhmunud
- Tagatulede sees vesi/ niiskus (klaasid lahti ja see on tüüpviga)
- Vasak numbrituli roostes / vajab vahetust
- Tagaluugi amortisaatorid läbi
- Tagumised pidurikettad tuleks vahetada kui klotside vahetuseks läheb
- Esisillas vasakul eest ülemine õõtshoob lõtkub
- Esisillas alumised õõtshoovad vajaks vahetust (puksid läbi + sarniirides lõtkud)
- Parkimisandurite mooduliga pole ühendust (lühises)
- Tagasilla parem kokkujooksu õõts ja alumine A õõtshoob läbi (kõverad)
- Tagasilla satbilisaatori puksid ja stabilisaatori otsad läbi
- Parem klapikambrikaan lekib
- Parema küljepeegli klaas lekib / isetumeneva peegli aine lekib
- Vasak tulepesur ei tööta
Klapikambrikaane leke on nii minimaalne, et sellele lähiajal otseselt tähelepanu pole vaja pöörata. Parkimisandurid ajasin ise lolliks autot poleerides ning sellele võiks koos mõne elektrikuga korra otsa vaadata. Tagumised pidurikettad ja -klotsid on juba tellitud ning lähevad hoolduse käigus vahetusse. Silladetailide lõtkud jms olevat nii minimaalsed, et hetkel pole mõtet midagi vahetama hakata.
Ebaoluline
Siia alla liigituvad pigem iluvead ja asjad, mis päriselt polegi olulised, kui just muuseumi eksponaati sellest aparaadist ei taha ehitada.
- Auto kere on täis üldiseid värvikahjustusi ja ideaalis vajaks ülevärvimist
- Esimesel pamperil parem veokonksu kate puudu
- Esimene numbrialus kahjustatud (värv maas)
- Esistangel väga nähtav värviparandus
- Mootorikatte plastikul kinnitused katki (5tk)
- Tagumiste uste servad roostes
- Vasak poolsed ukse alumised liistud oksudeerunud
- Süütepoolide katetel poldid/ kinnitused puudu
- Parem summuti ots sees / ilmselt kunagi sõidetud kuskile pihta
- Esistange alumine serv vasakult kraabitud
- A/C süsteemi õhukvaliteedi anduri viga
- Tagumine vasak ukselink annab viga
Kas ta just ülevärvi vajab? Pigem kahtlen selles väites, kuna täkked ja roostekohad on minimaalsed. Aga kogu kontroll oli tõesti äärmisel põhjalik ja tegelikult suuremaid ebameeldivaid üllatusi siiski ei tulnud. Pigem olevat seisukord isegi auto vanust arvestades päris hea. Ja mis põhiline – kalleid mootori ja turbodega seotud remonte silmapiiril ei paista!
Kui uurisin, et mis sellest põhjalikust nimekirjast päriselt ära peaks tegema, siis sain vastuseks: kapoti avamise tross tuleks ära vahetada. Aga kardaani tugilaager? Jah, kui pikemalt sõita on plaanis, siis selle võiks ka ära teha. No hästi. Polegi järjekordne ront.
Kardaani tugilaagri vahetus.
Kuna see lekkiva määrdega tugilaager jäi siiski närima, siis broneerisin autole aja Auto Cardan OÜ’sse. Tehase poolt pole laagri eraldi vahetamist ette nähtud vaid tuleks panna kogu ulatuses uus kardaan. Ja see pole odav lõbu. Õnneks aga pädevad töökojad vahetavad neid laagreid ka eraldi. Sama soovituse sain ka Carmusest kaasa.
Aga kui auto oli juba Auto Cardan töökoja tõstukile aetud, sain telefonikõne, et antud juhul poleks laagi vahetus väga otstarbekas ning tegelikult tuleks ikkagi täiesti tuliuus kardaan külge panna. Mingid osavnäpud olid kusagil nurgataguses töökojas loomulikult pornot tootnud – külge topitud tugilaager pärines ei tea kust ning ei sobinud sinna liiga hästi. Kogu töö oli tehtud üsna lohakalt.
<PILDID VANAST>
Lisaks oli ka kardaani üritatud juba tasakaalustada, mis omakorda tähendas, et asja normaalselt toimima saamise tõenäosus oli väga väike. Täpsemalt siis 20:80, et asi ei hakka vibreerima ning mingisugust garantiid sellele tööle ka anda ei saa. Kõlab juba väga halvasti ja kallilt? Õnneks siiski mitte. Uus kardaan koos vahetusega läks maksma suurusjärgus 450 eurot, mis oli ainult soti võrra kallim vana jama taastamisest. Boonuseks kaasa aastane garantii. Lisaks kadus autost ka kerge vibratsioon, mille süüdlaseks pidasin tasakaalustamata talvevelgi.
Kodune detailinguring
Kui eemalt läikis Cayenne nagu pühademuna, siis lähemalt värvkatet inspekteerides pilt enam nii roosiline polnud. Pisikesi kriime ja kraapse jagus ikka korralikult. Aga esmalt oli vaja auto korralikult puhtaks pesta ning tõrv ja pigi eemaldada, et saaks üldse poleerimiskettaga kallale minna. Kusjuures katsetamiseks saadud pigieemaldusvahend osutus tõsiselt heaks kraamiks.
Esmalt leotusaine peale ning seejärel vajutasin peaaegu terve pudeli pigieemaldust selga. Umbkaudu 5 minutit lasin kemikaalidel oma tööd teha ning seejärel survepesuriga üle. Üllatuslikult sellest täitsa piisas ning nähtavatelt kohtadelt (summutiotsad, numbrimärgid, liistud) olid pigiplekid kadunud nagu raha riigikassast. Peale shampooniringi polnud käega tunda ka mingisugust karedust. Seda kraami peaks kohe hulgim koju varuma.
Igatahes auto sai korralikult puhtaks ja oli aeg kettaga kallale minna. Alustuseks sai veidi värskendatud esitulede olemist aga juhi poolne vajaks ilmselt korra küljest võtmist, et saaks selle ka sisepindadelt puhtaks.
Kui enamasti kulub mul ühele autole ca 4 tundi läigestavaks poleerimiseks, siis Porsche puhul jäi paraku ühest viimistluse päevast väheseks. Peale viite tundi olin jõudnud ära teha täpselt pool autot! Ainult pool! Kopp oli ees ning kett maas, mis tähendas, et teine pool jääb tulevikku. Värskelt poleeritud osa sai ka kaitsevaha peale.
Kuhu nüüd?
Mis edasi? Lähipäevadel tuleb nüüd hooldus ka ära teha ning paraku läheb siiski müügipiltide klõpsimiseks. Kui vahepeal oli isegi mõte Range Rover maha müüa ning Cayenne pereautoks jätta, siis otsustavaks faktoriks sai siiski ruumikus. Porsche tagaistmel turvatoolides istuvad lapsed togivad jalgadega selga ja see on veidi tüütu. Lühikese otsa elab üle, aga pikka maad niimoodi sõita ei viitsiks. Lisaks pesin lõpuks ka Range puhtaks ning see auto hakkas taas meeldima. Peaks vist tihedamini pesema?
Galeriisse riputasin mõned pildid Petrolheads’i fotoshuudist, kuhu aeti kõik kolm põlvkonda kenasti kokku.
Vasalemma Ants
Väga kosutav teada,et uue kardaani saab külge 450 euriku eest.Mind ootab ka see ees,ilmselt on Cayenne tüüpviga.Porsche esindus pakkus uut kardaani 1643€ eest + töö.
Plaanin ise ka suve hakul poleerima hakata ja ei tahaks kõiki ämbreid ise läbi kolistada.Seega küsin,et kuidas sa parkimisandurid hulluks ajasid?
100autot
See tugilaager on neil jah üsna tavaline teema ning tihtipeale võivad ka muud laagrid seal otsas olla.
Seega 450,- eest uus kardaan on igati hea diil.
Esistange vibreeris poleerimisel päris tugevalt (kasutan ekstsentrilist aparaati) ning ilmselt selle vibratsiooni tõttu mõni andur läks lolliks või lühisesse.
Aga kui ise poleerima hakkad, siis võta kindlasti ekstsentriline poleerimismasin, et lakki ära ei rikuks ning see päästab ka halodest.
Vasalemma Ants
Ausalt öeldes ma ei teagi,mis asi on ekstsentriline poleerimismasin.Kas tal on nagu vibra sees?Ma olen siiani poleerinud oma vana nurklihviaga.
Ja mis asjad need halod on?
100autot
Ekstsentrilisel poleerimismasinal on jah vibra või võnge sees.
Halo all pidasin silmas hologramme/sillerdusi, mis tulevad just päikese käes esile.
Siin videos seletab kergelt need halod/holod lahti ning seal ka ekstsentriline aparaat kasutusel:
https://www.youtube.com/watch?v=-qpIrWo7NJo&ab_channel=ChemicalGuys
Ludri
Tere,
100 Erineva automargi proovimist pole mõelnud?
Need audid, mercedesed ja bmw´d on kuidagi ühetaolised.
Jõudu ja jaksu.
100autot
Tere ja tänud!
Eks ma üritan jah ennast mitte korrata ning proovida võimalikult palju erinevaid marke.
Vahetuste puhul muidugi on valik väiksem ja ka Porsche vastu pakuti terve posu bemareid…
Aga uus auto on vähemalt midagi sellist, mida pole varem olnud.
Vasalemma Ants
Täna siis lendaski laiali mu esimese põlvkonna cayenne kardaani tugilaager.Kui gaasi annad siis tuleb jube vibra sisse.Tahtsin küsida,kas see firma Auto Cardan oü asub Paneeli 2b,Tallinn.Vaatasin nende kodulehte ja seal pole sõnagi remondi töökojast.Tea kas olengi õiges kohas.
100autot
Koht on täitsa õige jah.
Seal samas on ka neil töökoda.