Igakuist kokkuvõtet pole väga mõtet teha, aga pool aastat on jällegi piisavalt pikk aeg, et pisut oma toimetamiste peale tagasi vaadata. Kui palju siis vahepeal süsteemist autosi läbi käis ning miks just nii vähe/palju? Aasta alguses tundus korraks, et olen ennast juba totaalselt segi tõmmanud ning ükski auto üle kuu aja käes ei püsi. Aga siis tuli justkui järsku kusagilt pidur peale…
Poolaasta algas Bemariga ning lõppes sama marki sõiduriistaga. Vahele mahtusid üks Jaguar ja Mercedes. Kõigest neli erinevat autot… No pluss siis need nö. kolm püsielanikku (Range Rover, Jaguar XK8 ja BMW e30). Aga kuidagi ikkagi vähevõitu. Eks ma võin ju siin kõiki ja kõike süüdistada selles, miks tulemus nii kahvatu on (alates koroonast, tülist naabritega ja lõpetades Ratase valitusega), aga reaalus peitub ikkagi ilmselt enda võibolla valedes otsustes ning ajapuuduses. Aga vaatame siis üle, mis oli ja mis praegu alles on.
#16 : BMW 730i (e38) 1994a
Omamisperiood: 23.12.2019 – 23.02.2020 (32 päeva)
Aasta algas jõulude eel soetatud seitsmenda seeria Bemmiga. E38 generatsioon oli mind tegelikult paelunud oma disainiga juba oma tootmise algusest alates. Minu meelest paganama ilus auto – stiilne ja proportsioonid kenasti paigas. Kuigi visuaalselt mulle see seitsmene kuidagi meeletult meeldib, siis paraku sõiduomadused valmistasid mingil põhjusel kerge pettumuse – polnud justkui päris luksusautole kohane sõidumõnu ning teisalt puudus ka Bemarile omane sportlikkus.
Ilmselt tuleks kasvõi korra proovida sama mudeli facelift versiooni ning mitte lahjema, kui 4.4 liitrise bensiinimootoriga. Äkki oli asi ikkagi lihtsalt selles minu käes olnud eksemplaris, miks sõidumulje nii kahvatuks jäi. Igatahes lasin suuremad hädad töökojas likvideerida, lõin auto läikima ning paiskasin müüki. Juba mõned päevad hiljem vahetus ta 1:1-le Jaguari vastu.
Seitsmesega seotud postitused leiab siit: https://100autot.ee/category/16-bmw-730-e38-94/
#17 : Jaguar XJ (x300) 3.2 1997a
Omamisperiood: 23.01.2020 – 14.02.2020 (23 päeva)
Ahh… see x300 generatsiooni XJ on lihtsalt igas mõttes jube äge! Disain on äärmiselt hästi õnnestunud ja peab ajale väga hästi vastu. Ja no sõita on temaga samuti ülimalt meeldiv – pehme ja siidine kulgemine ning rooli taga tekib paratamatult pisut aristokraatlik tunne. Mõne autoga kulgedes lihtsalt ongi naeratus kogu aeg näol. Samas hämmastav, mis hinna eest sellise masina täna kätte saab – korralikumad eksemplarid liiguvad 3000 ja 5000 euro vahel! Kusjuures pidamiskulud on tal üllatavalt mõistlikud ja töökindlus Briti auto kohta väga eeskujulik. Ainukene häda võib teinekord olla teatud varuosade saadavusega.
Sellesse autosse sain aga meeletult aega ja energiat panustada, et tema endine hiilgus taastada – alates värvitöödest ning lõpetades istme naha vahetusega. Aga tulemusega võis rahule jääda ning üllatuslikult kadus see auto mu omandusest sama äkitsi, kui ta oli tekkinud… Kas ostaksin endale sellise veel kunagi uuesti? Kindlasti!
Jaguar XJ postitused: https://100autot.ee/category/17/
#18 : Mercedes-Benz E200 (w210) 2.0 1996a
Omamisperiood: 18.02.2020 – 27.04.2020 (70 päeva)
Jaguar läinud, kiiresti uusi rattaid alla vaja. Seekord olin seadnud endale hinnapiiri suhteliselt madalale – nii tuhande euro ümbruskonda. Ja lisaks oli rahuldamata üks fantaasia omada tehaseindeksiga w210 kurvasilmselt Mersut. Peale mõningast kammimist auto24’s leidsingi ühe sobiva eksemplari ning hoolimata lahjast 2.0 bensiinimootorist, oligi auto hoovis. Selline korralik retrokas. Kui välimuselt ta ei tundugi nii vanamoodne, siis salongis valitseks veel justkui 80-ndad. Ostaks uuesti? Pigem vast mitte.
Remontimise peale sai kulutatud planeeritust oluliselt rohkem raha, aga selle võrra oli Mersu hiljem ka sedavõrd paremas konditsioonis. Korralik sise- ja välispuhastus, poleerimine ja vaha, katkiste detailide vahetus ning auto nägi üsna värske ja viisakas välja. Samas ostuhuvilised ukse taga järjekorras ei seisnud ning nädal peale müüki paiskamist liikus E-klass vahetusdiiliga järgmisele omanikule.
E-klassiga seotud lood: https://100autot.ee/category/18-mercedes-e200-96/
#19 : BMW 330XI (e46) 3.0 2001a
Omamisperiood: 27.04.2020 – tänapäev (68 päeva and counting...)
Eks ma olen ju tegelikult salaja oma whishlist’i kokku pannud nendest autodest, mida võiks korra elu jooksul omada. Ja E46 oli seal sees täitsa olemas. Seega ei pidanudki kaua mõtlema, kui kolmandat seeriat Mersule vahetuseks pakuti. Autot vaatama jõudes oli pilt muidugi pisut trööstitu – must, kasimata ja nägi üldse kuidagi õnnetu välja. Boonuseks veel terve rida tehnilisi jamasi. Kui üldiselt oleks sellises situatsioonis ilmselt selg ees vaikselt ära haihtunud, siis mingisugune vahetusevalu sundis ikkagi autot proovima…
Ja see prooviring võlus. Kolmeliitrine ridakuus bensiinimootor koostöös manuaalkastiga lummas korralikult. Lihtsalt meeletult fun oli sõita. Kogu auto juhitavus ning käitumine on hämmastavalt hea. Kuigi ootused olid väga madalad, siis selle võrra suurem oli ka positiivne üllatus. Tehniliste jamade likvideerimine ületas seekord ikka väga rängalt minu seatud finantsilise piirmäära, aga kuidagi ei tahtnud teda selliseks raipeks jätta. Tuli lihtsalt korda teha. Siiski, päris kõike ei jõudnud parandatud ning juba ammu oleks aeg järgmise auto juurde liikuda. Kas ostaks kunagi uuesti? Jah, sõita on mõnus, aga siis juba E46 M3!
BMW 330xi postitused: https://100autot.ee/category/19-bmw-330xi-01/
Residendid, ehk autot, mis on vähe pikemaks pidama jäänud
#5 : BMW 318i TC Baur 1985a
Omamisperiood: 24.03.2009 – tänapäev (11 aastat)
Kahjuks peab tõdema, et viimased paar aastat pole vaeseke erilist tähelepanu saanud. Põhjuseks paar sellist kriitilist faktorit nagu aeg ja finantsid. Et e30 päriselt väga heaks ja ilusaks saada, siis kõhutunde järgi suudaks sinna probleemideta vähemalt 5k sisse ära uputada. Uued kereplekid, põhja keevitus, mootori rebuild või swap… Lisaks tahaks veel lasta õmmelda täiesti custom sisu… Ja juba hakkab tunduma, et isegi viie tonniga seda projekti ära ei tee. Järjest rohkem tahaks endale suurt ja korralikku garaazi, kus saaks vanuri rahulikult tükkideks võtta ning taastamisprotsessiga peale hakata.
#9 : Jaguar XK8 Convertible 4.0 1997a
Omamisperiood: 27.05.2016 – tänapäev (6 aastat)
Kui varasemalt olen selle autoga ikka väga tihe töökoja külastaja olnud, siis sellel hooajal pole teenindusse veel asja olnud. Võibolla ka sellepärast, et kevadel sai temaga otse remonditöökojast välja sõidetud, kus ta veetis terve talve… Aga kolme kuu jooksul pole jamasid olnud ning lisaks on ilmad soosinud tihedat avakatusega sõitmist. Äkki juhtub ime ja saab remontimata sõita lausa sügiseni välja?
Igatahes, kellel on kogu ehitamise saaga lugemata või vaja mälu värskendad, siis vastavad postitused on endiselt saadaval: https://100autot.ee/category/9-jaguar-xk8-97/
#14 : Land Rover Range Rover Vogue 3.0 2014a
Omamisperiood: 26.06.2019 – tänapäev (1 aasta)
Veoka kohta ei hakkagi midagi pikemalt uuesti kirjutama. Äsja sai aasta täis ning tegin ka vastavasisulise kokkuvõtte. Kes soovib, siis loeb: https://100autot.ee/2020/06/26/aasta-roveriga-kulunumbrid/
————————————————————————————
No vot, selline see poolaasta siis oli. Loodetavasti järgmise kuue kuu jooksul lisandub veel nii mõndagi põnevat. Ahjaa, ostke Bemm ära või pakkuge mõnda põnevat vahetust, siis saaks jälle millestki kirjutada… https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3368253
Värske ülevaatus, kolks käiguvahetusel, paar pisemat asja veel. No mis sa hing veel ihkad, eksole.