Warning: Undefined variable $cat_html in /data01/virt84144/domeenid/www.100autot.ee/htdocs/wp-content/themes/html5blank-stable/single.php on line 81
detsember 19, 2020 Lisa kommentaar

Warning: Undefined variable $tag_html in /data01/virt84144/domeenid/www.100autot.ee/htdocs/wp-content/themes/html5blank-stable/single.php on line 98
100auto top 10

Paar päeva tagasi avastasin, et 100auto blogi esimene sissekanne pärineb eelmise aasta üheksandast detsembrist. Nagu siuhti on sujuvalt aasta mööda läinud! Oleks võinud ju tähistamiseks oma Mersudele küünlad koos vahukoorega peale panna? Või siis A-klassi efektselt ribadeks lasta?

Hetkel on mõnus kõike koroona kaela ajada ning seetõttu ka sünnipäeva üritust organiseerima ei hakanud. Aga populaarne on ju erinevaid TOP’e kokku panna ning seega siit tuleb 100auto esimese aasta autode TOP 10.

Kuna mul aasta jooksul ongi täpselt kümme masinat olnud (jätame hetkel need kolm pikaaegset aparaati kõrvale), siis ükski masin nimekirjast välja ei jäänud. Jube mugav värk. Postituse avapildiks õnnestus leida endast üks foto, kus veel noor ja ilus olen.

10. BMW 730 (E38) 3.0 V8 1994a

Miks siis seitsmene Bemm viimasele kohale maandus? No see disain on mulle ju tegelikult juba ammusest ajast meeldinud. Bondi auto siiski, eksole. Näeb väga cool välja.

Aga… Sõitmine kahjuks erilisi emotsioone ei pakkunud. Väljast justkui värske olemisega masin, kuid roolis oli suht kaheksakümnendate tunne. Polnud nagu nii luksuslik, kui lipulaevast ootaks ja samuti puudus BMW’dele omane sportlikkus. Auto ise oli üsnagi viisakas seisus, kuid jah, emotsioone jäi väheks.

9. MB S350TD (W140) 3.5 R6 1993a

Kuidas vana Mersu-p*de S-klassi nii rivi lõppu jätab? No W140 on ju lihtsalt ülimalt äge auto. Mulle meeldib tema disain (jah, isegi seest!) ja sõita on selle suure laevaga mugav ning mõnus.

Üheksas koht on tingitud pigem konkreetse auto värvitoonidest, seisukorrast ning põhiliselt siiski selle diiselmootori tõttu. No lihtsalt ei ole see masuut minu rida. Kui kapoti all paikneks korralik V8 bensiinimootor, siis oleks ilmselt koht edetabelis ka tublisti kõrgemal.

8. Audi A8 (D2) 3.7 V8 2002a

Esimese põlvkonna Audi A8 võiks ju ka tegelikult oluliselt kõrgemal positsioonil paikneda. Ülimalt hästi õnnestunud disain ja suurepärased sõiduomadused annavad siin enamusele nimekirjas paiknevatele autodele silmad ette. Nelikvedu, alumiiniumkere ja V8 bensiinimootor.

Madal positsioon tulenes taaskord seisukorrast. Kusagilt Lasnamäe autoärikate käest soetatud eksemplar vajas tublisti turgutamist ja nokitsemist. Tegin mis jaksasin, aga paar tonni oleks veel suutnud vabalt autosse sisse paigutada. Paaril korral pidin lausa taksot kasutama, kuna A8 ei suvatsenud käima minna.

7. BMW 330XI (E46) 3.0 R6 2001a

Minu esimene universaalkerega auto. Kuna mul koera pole, siis ei näe põhjust, miks sellise kujuga sõidukit üldse omama peaks. Aga kuna see tuli vahetusena, siis okei. Tehniline pool oli õnnetu ja salong räpane, nagu Lauda-Malle sealt alt poolt. Tegelikult oleks pidanud sellest autost juba ostu hetkel tagurpidi eemalduma.

Kuidas siis ikkagi tabelis nii kõrgele ronis? No see rida-kuus 3.0 bensukas koostöös manuaalkastiga lihtsalt pakkus uskumatult mõnusat sõitu. Juhitavus suurepärane ning istmed ka väga mugavad. Ka interjöör nägi nägus välja.

6. MB E200 (W210) 2.0 R4 1996a

Kurvasilme takso-Mersu pole just teab mis kaunis auto. Boonusena tundub kogu sisemus ka kusagilt kaheksakümnendatest pärit. Edasi ta ei käinud, eriti mugav ka polnud ja seisukord selline nii ja naa.

Aga üllataval kombel oli temaga lõbus sõita. Mingi väga veider x-faktor seal sees peitus ning kui kedagi sõidutada oli vaja, siis tõmbas see nii mõnelgi sellise vahva nostalgia laksu üles.

5. Lexus IS200 (XE10) 2.0 R6 1999a

See esimese põlve IS näeb tegelikult isegi päris hea välja. Kogu armatuuri parimaks osaks aga jääb paraku vaid näidikute plokk. Ülejäänud on pigem selline Corolla.

Aga need sõiduomadused olid siiski esmaklassilised. Mõnusalt sportlik, piisavalt jäik ja väga konkreetse juhitavusega. See laulev manuaalkast lisas omalt poolt ka piisavalt vürtsi juurde, et iga tiir temaga puhas fun oleks. Muuseas, nendele aparaatidele pandi ka kolmeliitrist bensukat vahele.

4. MINI Cooper (R50) 1.6 R4 2003a

MINI on lihtsalt äge. Meeldis selle disain nii seest kui ka väljast. Ja noh, eks ta on ju ka mõnus kart-auto – kurvides käitub väga hästi ja konkreetselt. Proovisõidul oli juba peale viite minutit selge, et seda autot on mul vaja.

Seisukord oli ka üllatavalt hea ning ega ma sinna autosse raha sisse investeerida ei jõudnudki. Omamise periood jäi erinevatel põhjustel küll üsna lühikeseks. Aga auto meeldis. Ja meeldis väga.

3. Jaguar XJ (X300) 3.2 R6 1997a

No see auto võiks ka vabalt tabeli tipus olla. Kõik Jaguar XJ mudelid on lihtsalt vaimustava disainiga. Materjalid on kvaliteetsed ja kallid ning kõik näeb ikka väga luks välja. Sõita on nende vanade X300 ülimalt mõnus. Ikka selline briti aadliku tunne tuli sisse.

Konkreetne eksemplar oli ka üsna viisakas seisukorras. Selle auto juures sai ise ka üksjagu erinevaid parendusi tehtud ja enne müüki veel oluliselt paremasse seisu viidud. Omamise periood jäi samuti lühikeseks, kuna antud auto pidi ühele preilile valentinipäeva kingituseks minema.

2. MB A140 (W168) 1.4 R4 1997a

Kuidas see õnnetus nii tabeli tippu ronis? On ta ju kole kui öö. Interjöör meenutab pigem mingit veidrat ja arusaamatut laste mänguasja. Ja noh, kogu see seisukord ei kannatanud üldse mitte mingisugust kriitikat. Korralik raibe.

Kuid… mul oli selle rondiga ikka meeletult lõbus. Kui üldiselt ma ikka hoian oma autosid suure hoole ja armastusega, siis see väsinud raibe sai tunda korralikku väärkohtlemist. Külma mootoriga kõik käigud piirajasse, hüpetega üle lamavate politseinike jne. Eks see jõhker väärkohtlemine lõpuks selle auto ka tee äärde jättis.

1. Ford Probe (Mk2) 2.0 R4 1997a

Siin ei olnud vist väga suurt küsimust, milline auto esikohale platseerub? Okei, tal oli veidi vigu küljes (eriti see külmast peast tossamine) ning ega see salong ka teab mis kena välja ei näinud. Kuid need klapptuled… Lisaks oli ka juhitavus üllatavalt hea ning minek piisavalt ergas.

Emotsionaalsel tasandil andis see auto just kõige rohkem tagasi. Müümise hetkel ei tahtnud ostja mitte kuidagi uskuda, et olin selle autoga igapäevaselt kuu aega tööl käinud, kuna kõrval seisis viimase generatsiooni Range Rover. See valik lihtsalt ei mahtunud talle pähe. Kuid mul endal oli temaga lõbus. Igatahes selle aasata kindel lemmik.


100autot.ee sotsiaalmeediajamakanal



Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga