#48 : Mercedes-Benz E350 4MATIC (W212) 170 kW 2010a
Kuidas siis nüüd see neljanda põlvkonna Mercedes-Benz w212 E-klass järsku mulle hoovi sattus? Saladuskatte all võib öelda, et see oli üks paras kokteil gin’ist, toonikust, hilisest kella-ajast ning tutvumisportaalist auto24. Mul oli neid autosid ju niigi neli tükki, miks siis üks veel juurde tuua? Aga kui neist neljast autost üks on juba pika-aegselt liiklusest eemal, kaks tükki paranduses ning neljas on Renault Vel Satis…
Ehk tegelikult veebruaris soetatud Jaguar XF on oma elektriprobleemide tõttu enamuse ajast erinevates töökodades chillinud (ja on hetkelgi veel teadmata ajaks remondis). Korra mõtlesin juba ajutiselt kelleltki midagi laenata või siis rentida, kui ühel hetkel torkas pähe, et äkki hoopis ostaks midagi asenduseks. Ja kui Jaguar korras, siis müüks selle asendusauto maha.
Ajutine asendusauto
Asendusauto ostmise mõte hakkas järjest teravamalt kuklas koputama. Sest noh, saaks ju ühe ühiku võtta ka oma suuremale eesmärgile lähemale. Kuna IKEA mööblist jäi terve hunnik pappi üle, mis kohe sinna papi konteinerisse ära ei mahtunud, siis oli mida laiaks lüüa. Sõiduki hind pidi jääma vahemikku 1500 – 9000 eurot. Ja manuaalset kasti ka ei tahtnud.
Seega sain tegelikult küllaltki laiade parameetritega otsingut alustada. Aga ega nagu kohe midagi fantastiliselt ägedat silma ei jäänud, mida hiljem oleks võimalik ilma suurt miinust sisse võtmata ka küllaltki kiiresti realiseerida. Ja siis käis kusagilt veidrast kohast üks krõps läbi – mul on vaja kindlasti esimese põlvkonna BMW X5 soetada…
Olin valmis paari-kolme eksemplari juba vaatama minema aga kas tuli taustauuringust midagi kahtlast välja või siis ei kippunud müüjad eriti aktiivselt reageerima. Kuniks mingil hetkel jäi pilk selle samase W212 generatsiooni E350 kuulutuse peale pidama. Päris kell üks öösel (hoolimata vb väikesest suminast peas) siiski helistama ei hakanud ja jätsin selle mõtte hommikuks laagerduma.
Kuidas Viljandisse saab?
Ilmselgelt on mul pisut teravamaid reede hommikuid kontoris olnud. Kirjakast tühjendatud, aktuaalsed teemad üle käidud ja siis sattus see eelmisest õhtust lahti jäänud kuulutus taas ette. Pagan, mul neid Mersusid juba nii palju olnud, et nagu jube üksluiseks kisub? Aga tegelikult ju tahaks seda W212 generatsiooni proovida. Samas auto asus Viljandis ning see tundus nii neetud kaugel. Eelmise õhtu auto-otsingu kokteili tulemusel oli kõige tipuks kena laiskus kombineerituna unega ka peal.
Aga helistada ja uurida ju ikka võiks, et äkki viitsib Tallinnasse sõita või nii. Jutu järgi pidi auto igati korralik olema. Palju detaile ära vahetatud ja kõvasti kõike remonditud, mis vähegi remontimist saada tahtis. Lisaks olevat ka 6000 km tagasi mootorikett koos taldadega vahetatud. Kirjelduse järgi tundus E-klass piisavalt hea, et tasuks see Viljandi teekond ikkagi ette võtta.
Siis aga selgus, et omanik on ise Soomes ning ta isa saaks seda kuni kella 3-ni näidata ning uus aken avaneks alles tuleval nädalal. Ja kell hakkas lähenema üheteistkümnele… Kuidas ma saaks nii kiire ajaga Viljandisse? Sõbrad käivad ka valdavalt tööl ning pigem äkki ei tuleks mu veidrate fantaasiatega nii lühikese etteteatamise peale kaasa? Bussid käivad… Oot, aga mul ju kodu lähedal rongi jaam. Tund aega hiljem istusin juba Tallinn-Väike jaamast Viljandi rongi peale.
Küllaltki korralik eksemplar
Eks ma olin tegelikult valmis ka järgmise rongiga Tallinna poole tagasi tulema. Kui ikka osutub rondiks või raipeks, siis pole ju mõtet seda autot koju kaasa vedada. Esmamulje oli aga viisakas. No olgu, korralikku poleeri tahaks kindlasti saada, tiivakaarel mõned roostetäpid, seest kergelt porine jne. Lisaks kiskus rool korralikult paremale, kuna peale amordi ja rooli otsa vahetust oli sillastend tegemata jäänud.
Samas ei olnud see 300 000 läbitud kilomeetrit sisemusele olulisi kulumisjälgi jätnud. Kõik detailid terved ning nahk näeks peale puhastust-kreemitamist küllaltki uueväärne välja. Kogu paigaldatud lisavarustus toimis peale tagumiste parkimisandurite. Ja seda varustust oli sinna ka küllaltki palju peale laotud. Vaid paar olulist asja jäi puudu – keyless go ning elektrilised mäludega istmed. Seljatugi ning istmepõhi on kenasti nuppudest liigutatav, aga Gerhard, vana kooner, oli autot tellides jätnud ühe vajaliku linnukese lisavarustuse nimekirjas tegemata.
Kuid kuna auto hinnaklass oli seekord pisut kõrgemalt, siis päris „oma-silm-on-kuningas“ suhtumisega peale lennata ei tahtnud ja kohalikus ülevaatuspunktis sai põhja-alune, heitgaasid ning sillad üle kontrollitud. Paremalt eest oli põhjakate pisut mahlane, mis viitas, et mingisugune tihend tahab kindlasti vahetust saada. Lisaks lekkisid kergelt ka kütusetorud. Küllaltki pikk list aga ei midagi ületamatut.
Kuidas ta siis sõidab?
Autol vigu oli, kuid ükski ei tundunud ületamatu või siis nö. diilbreiker. Seega tagasi rongiga minema ei pea, vaja ainult hind veel lõpuni ausaks rääkida. Ehk viimane ja otsustav telefonikõne Soomes viibivale auto omanikule. Minutid hiljem tankisin pisut diislit paaki ja alustasin teekonda kodu suunas. Ülekanded ja vormistamised teeb siis, kui selleks aega on.
Mulle see Mersulik pehmus ja mugavus meeldib. Ja kindlasti peab kapoti peal ka sihik olema – see lisab kulgemisele kohe sellise luksusliku ja väljapeetud tunde. Elroni esimeses klassis oli ka boss sõita, kuid W212’ga maantee kilomeetreid neelata oli kuidagi oluliselt mõnusam. Kui vaid see rool sinna paremale ei kisuks… Raadiokanal oli jäänud vist Retro FM’i peale, kust tuli veidrat vana-aegset mussi, mis arusaamatul kombel isegi tuju heaks tegi.
Maanteel aega parajaks tegevatest sõidukitest, kes üle 80-ne ei viitsi vajutada, möödumine käis sujuvalt ja silmapilkselt. See 170 kilovatti loobib raske Mercedese küllaltki kähku vastas-suuna kaudu piduritest mööda. Aga see tuulevihin… Maantee kiirusel on seda pisut liiga palju salongis. Õnneks on E-klassil väga hea ja puhas helisüsteem. Veel ala-ealine Maarja-Liis Ilus lõõritas sellest tuulevihinast üle ning see enam ei häirinud. Kuidas see kanali vahetus käiski?
To-Do list:
Selle nimekirja panen siia pigem enda jaoks, et kõike ära ei unustaks ja oleks hea millegi järgi edasi liikuda.
- Kütusetorud vahetada (TEHTUD 14.06.2023)
- Õlileke likvideerida (TEHTUD 14.06.2023)
- Konditsioneer hooldada ja vajadusel gaasi lisada (TEHTUD 08.06.2023)
- Vasaku esimese veovõlli kaitsekumm vahetada
- Sillastend
- B1 hooldus
- Tagumised parkimisandurid üle vaadata
- Uued kojamehed
- Tiivakaared värvida
- Süvapoleer
- Põhjalik sisepuhastus ning naha kreemitamine
- Ära unusta millalgi autot ära müüa
Mercedes-Benz W212 E-klassi taustalugu
Mercedes-Benz W212 hakkas tootmisliinidelt maha veerema 2009 aasta märtsis ning toodeti teda aastani 2016, mil uus mudel peale tuli. Tegemist on E-klassi neljanda põlvkonnaga. Võrreldes eelkäijaga sai disainijoon pisut kandilisem ja agressiivsem. Keretüüpe oli kokku neli: sedaan, universaal, kupee ja kabriolett. Mootorite valik oli Mersule kohaselt metsik, tippnedes 6.2 liitrise AMG V8-ga (386 kW).
2013 aastal läbis W212 küllaltki suure mudeliuuenduse. Väidetavalt kulutas Daimler sellele lausa miljard eurot, mis ilmselt on autoajaloos senimaani ületamatu number ühe facelifti jaoks. Välimus muutus päris drastiliselt. Kui kerekuju jäi samaks, siis nii nina kui ka tagaots olid hoopis teist nägu. Peale vaadates võiks isegi öelda, justkui oleks Mercedes uue mudeliga välja tulnud. Sisemus jäi visuaalselt küllaltki samaks. Muudatused olid pigem varustuses, mootorites ja üldisemalt tehnilist laadi. Mulle isiklikult just see facelift mudel väga meeldib. 2016 aastal tuli peale juba uus põlvkond mudeli-indeksiga W213.
André
Ohoo, mõned blogipostitused on vahele jäänud
Mikk
Tahaks sellest neljandast ka midagi teada…