#22 Lexus IS200 '99 oktoober 13, 2020 2 kommentaari
#22 Lexus IS200

#22 : Lexus IS200 2.0 1999a

Kolm nädalat – see on see aeg, millal ma hakkan vaikselt autost tüdinema ning vahetusfantaasia sisse lööb. Teinekord see läheb üle, aga enamasti kipuvad kuidagi kogemata müügipildid tekkima. Lexuse aeg hakkas samamoodi kätte jõudma ning see tähendas, et peaks ta potensiaalse järgmise omaniku jaoks korralikult ära kasima. Võtsin kenasti reedese päeva töölt vabaks ning plaanid olid suurejoonelised – eemaldaks selle koleda pintstripe’i värvikattelt, poleeriks ja vahataks ning teeks auto ka seest korralikult puhtaks…

Esmane plaan oli tuua maalt garaazist poleerimisaparaat, vajalik lisavarustus ja siis mürada ühes pealinna detailingu garaazis. Omanik lubas lahkelt oma ruume kasutada ning omalt poolt lisaks ka õpetussõnu jagada. Aga kui ma juba maal olin, siis otsustasin selle kunstiteose seal samas kohe maha nühkida. Poole tunniga võiks ju hakkama saada?

Korralik suur tass kohvi, liiter lahustit ning mikrofiibrist lapp. Ja ennäe imet, joonistus hakkaski nurgast vaikselt haihtuma. Töötab! Aga kuidagi aeglaselt ja vaevaliselt läks kogu see protsess. Kui olin ühe esimese tiiva puhtaks nühkinud, oli kella seier märkamatult tunnikese võrra edasi nihkunud. Pagan küll. Heal juhul jõuan alles lõunaks linna tagasi ja ilmselt poleerimisega läheks kiireks…

Üks detail tehtud, seitse veel jäänud. Kuidagi peaks protsessi oluliselt kiirendama, et omadega kuhugi üldse jõuaks. Aga äkki aitab vana kulunud poleerketas? Tassisin kogu varustuse välja ja asusin katsetama. No midagi nagu tegi, kuid see lapi ja lahusti meetod tundus isegi kiirem. Mis variandid veel oleks? Kui leiaks midagi vähekene karedamat, siis ju saaks kiiremini?

Geenius läks kööki, tegi endale uue tassi kohvi ja otsis sahtlist välja nõudepesukäsna. No see ju selline hea kareda pinnaga ning võiks peale maalitud värvi kenasti hammustada. Kuidas ma varem selle peale ei tulnud ja raiskasin terve tunni lapiga nühkimisele? Tagasi õue. Niisutasin käsna korralikult lahustiga läbi ja hakkasin tagumist tiiba nühkima. Ja oi, kui hästi see võttis. Minuti pärast oli kogu joonistus kadunud. Jõudsin isegi korraks täitsa uhke enda üle olla.

Ilmselt targemad ja elukogenumad juba muigavad siinkohal… Igatahes see rõõm jäi väga üürikeseks ja asendus hoopis korraliku sõimuga. Lakk tõmbus hallikaks ning kui puhta lapiga tulutult üritasin seda tagasi ilusaks saada, siis hakkasid sealt paistma kenad svammi hõõrumise mustrid. Ilmselt võiks nüüd terve järgmise lõigu kirjutada erinevatest ebatsensuursetest väljenditest, mis mul sellel hetkel üle huulte lippasid. Järgmine pool tundi möödus poleerimisaparaadiga oma jama parandades. Paraku päris ilusaks teda enam ei saanudki. Vot sulle Liivimaa parimat auto-detailerit!

Meel mõnusalt mõru, otsisin jälle lapi ja lahusti välja ning jätkasin teokiiruse meetodil. Möödus vaid neli tundi ning kogu kunstiteos oli lõpuks eemaldatud. Ja ühtlasi minul ka korralik kopp kõigest ees. Pool tundi my-ass! Sisuliselt olin terve tööpäeva kenasti ära kulutanud ja minu suurejoonelised plaanid ainult väikeses osas täidetud. Kuna poleermasin oli juba välja tassitud, siis käisin vähemalt esituled korra üle ning sain need vähe klaarimaks. Vähemalt mingigi väike võit.

Aga et see lahusti ei hakkaks lakile mingit suuremat kurja tegema, siis lõpetuseks oli vaja auto ka korralikult ära pesta. See juba hea ja lihtne töö ning midagi selle käigus vast peeti enam ei keera. Kuidagi uuem ja värskem tundus see Lexus kohe ilma nende joonistusteta. Vähemalt minu arust sai nüüd oluliselt soliidsem. Kuid see käkk seal tagatiival… Tark proovib ikka uudseid lahendusi väikese nurga peal, mitte ei asu kohe suurt pinda kahtlaste võtetega puhastama. Loodetavasti keegi saab siin nüüd minu vigadest õppust võtta ja ise sama lollust ei tee.

Kui esimesed paar nädalat sai usinalt Lexusega igapäevaselt sõidetud, siis peab tunnistama, et viimasel ajal on ta rohkem parkla kohta valvanud. Aga miks siis nii? No sest olen viimasel ajal pisut rohkem vasakule pannud ja võõraste pruutidega hullamas käinud. Kuna olen võtnud range joone, et oma blogisse kirjutan vaid enda autodest, siis need tiivaripsutused kajastuvad hoopis Autogeeniuse portaalis.

Toyota GT86 – 2013a

Lahe tagaveoline aparaat, millel on Subaru kaheliitrine boksermootor. Originaalis on tal 147 kilovatti, aga see konkreetne eksemplar oli ameerikamaal saanud kapoti alla ka superchargeri ning dünos näitas suisa 237 kilovatti.

Kui stock versioon on minu jaoks natukene lahja, siis see konkreetne aparaat oli päris tige. Juhitavus on fantastiline ja istmed suurepärased.

Toyota GT86

Porsche Panamera Turbo – 2013a

Nelikvedu, kaks turbot V8 mootori küljes ja tulemuseks 382kw ning alla nelja sekundi sajani. Pole paha! Õnnestus selle aparaadiga terve nädalavahetus mööda Läänemaa huvitavamaid teid ringi vurada ning emotsioonid olid laes.

Tõsiselt äge auto! Suurepärane juhitavus ja dünaamika. Ning ta näeb ka seest välja nagu kosmoselaev oma nupumerega. Vot seda masinat oli omanikule üsna raske tagastada ning peale seda enda Lexusesse istuda.

Porsche Panamera Turbo

Honda Civic Type-R – 2007a

Esiveoline ja pisut küsitava välisdisainiga. Aga tehniliselt päris tore aparaat. Korralikud korvistmed, mis päästavad jäiga vedrustuse põrutustest kehval teel. Käigud on lühikesed ning enamus väändest on käes juba alates 2500 pöördest. Väga keeruline on temaga rahulikult sõita. Torque-steer on korralik, aga see mulle isegi meeldis – nagu metsik loom, kes üritab ennast rihma otsast pidevalt ära kiskuda ning sind igal võimalusel jalast hammustada.

148 kilovatti tundus selles autos täiesti piisav ning sõiduelamust jagus. Arvestades, kui vähe need maksavad ning kui hästi vastu peavad, siis igati väärt aparaat. Töökindel, kiire, mugav ning sportlik. Kõik elemendid justkui olemas, aga välimus?

Honda Civic Type-R


Pisut aktiivsem elu käib mul aga 100auto FB kanalis. Sinna pudiseb enda sõidukite vahele ka muid huvitavaid aparaate. Ja üldiselt jõuavad kõik blogipostid ka samal päeval sotsiaalmeedia põrguauku üles ning ei pea siin igapäevaselt luuramas käima, kas miskit uut ehk tekkinud 🙂

100autot.ee Feisbuugi kanal



kommentaari

  • V.

    Kui juba IS200-le iluravi teed või peagi müüki panema hakkad, siis tasub ära võtta see kellegi eelmise omaniku lisatud kole “lip” all tagastange peal. Auto näeks hetkega hulga soliidsem ja margivääriline välja! 😉

    • 100autot

      Kusjuures mingil totakal põhjusel see tagastange lisa mulle isegi meeldib.
      Aga, et asi väheke esteetilisem välja näeks, siis võiks juurde lisada küljelaiendid ning esistange lisa.

      Olen juba kaks päeva hoogu võtnud, et müügipildid teha, aga no ilm kohe kuidagi ei luba…


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga