#16 BMW 730 (e38) '94 jaanuar 24, 2020 5 kommentaari
#16

#16 : BMW 730i e38 1994a

Omamisperiood: 23.12.2019 – 23.01.2020

Autode kallal nokitsemine on kuidagi omamoodi rahustav tegevus. Seda muidugi juhul, kui ei pea mingisugust pooleks murdunud polti kätte saama või mõnda muud totaalselt kinni jäänud detaili lahti ragistama. Paraku ma ise just eriline õlinäpp ei ole ning pigem meeldib visuaalse poolega tegeleda – vahetada katkiseid detaile salongis ja kere küljes, poleerida ja vahatada. Mingil põhjusel pakub just auto poleerimine erilist rahulolu – nelja- kuni viietunnise protsessi jooksul muutub välimus märkimisväärselt paremaks. Silm kohe puhkab tehtud tööl.

Kuigi see seitsmene oli üldjoontes tehniliselt väga korralik, siis mõningaid vigu ikkagi leidus. Esiteks oli roolivõim liiga raske, mis on üks selle ajastu bemarite tüüpviga. Autol on kiirustundlik roolivõimendus, mis tähendab, et väikese hoo pealt on rool väga kerge ning kiiruse kasvades muutub raskemaks. Väljamaakeelne uhke sõna selle tehnoloogiasaavutuse kohta on servotronic. Ja süsteemi juhib üks klapp, mis tahab paremal juhul puhastust või siis halvemal juhul väljavahetamist (233€+KM). Klapi mahavõtmine on täpselt selline töö, mida ma ise ette ei tahtnud võtta ning auto läks töökotta.

Osava elektriku varasem kätetöö – kes see teeb nii?

Käparditest kodumehhaanikud

Kuna ka roolivõimu paak lekkis kergelt õli, siis läks see koos vooliku ja filtriga vahetusse (uus paak ca 20€). Samuti palusin servotronicu klapi ära puhastada, kuid selgus paraku vahva tõsiasi, et seda roolivõimu küljes hoidvad kuuskandid olid maha keeratud ning edasine töö oleks läinud ajamahukaks (loe kalliks). Las see siis jääda praegu…

Lisaks ilutses armatuuril ka saksakeelne lühend GETRIEBENOTPROGRAMM, mis tõlkes võiks tähendada käigukasti avariireziimi. Kuna kast ise toimetas kenasti, siis diagnostika järgi oli puudulik signaal käigukastist kuhugi spidomeetri taha. Veateated armatuuris pole lahedad, seega palusin remonditöökojal asi ära lahendada.

Selgus, et auto kallal oli toimetanud üsna “asjalik” elektrik ning juhtmete osas valitses korralik kaos. Need said kenasti korda lapitud ja puuduvad juhtmed uuesti veetud, mille peale veateade armatuurist kadus. Kogu pooleteisepäevane töökojas veedetud aeg läks mulle maksma 275 eurot, mis tundus igati aus diil. Muuhulgas sai vahetatud ka süüteküünlad, mis lisasid veel 95 euro jagu väljaminekuid.

Enamasti selline veateade tähendab vääääga kulukat käigukastiremonti

Mõni tüüpviga oli õnneks likvideeritud

Õnneks nende “seitsmeste” üks suurimaid tüüpvigasid – lekkiv kütusepaak – oli sellel konkreetsel autol mingi aeg ära vahetatud. Uus paak maksab palju ning selle vahetamiseks peab sisuliselt tagasilla alt ära võtma. Seega kui soovid endale vana seitsmest, siis tasub veenduda, et see on mingil ajahetkel ära tehtud. Eelmise omaniku jutu järgi aga oli miskit protsessi juures nihu läinud ning kui kütuse tase langeb alla 20 liitri, siis pump enam bensiini kätte ei saa ja auto jääb tee äärde. Igaks juhuks ma seda väidet omal nahal järgi kontrollima ei hakanud.

Tehniline pool viisakas, nüüd aeg hakata visuaalile tähelepanu pöörama. Esmalt sai salongis üle käidud kõik lahtised plastikdetailid ning need korralikult kinni keeratud. Õnneks sellega ka kogu interjööri korrastus piirdus ning auto nägi seest väga viisakas välja. Järgmine etapp oli poleerimine ja vahatamine, mille jaoks sai soetatud korralik ekstsentriline poleerimisaparaat, et ei peaks seda alati küla pealt laenamas käima. Lisaks portsu erinevaid vahasid, millest kaks olid toonivad (sinine ja must). Miks toonivad, te küsite? Aga sellepärast, et kunagi on auto tagumine osa üle värvitud ning tagatiibade ja uste vahel valitses kerge toonierinevus. Paraku poleerimine ega tooniva vahaga vahatamine siin suurt midagi ei päästa…

Aga poleerimise protsess ise on lõbus. Algab kõigepealt põhjaliku pigipesuga – leotad ainega üle, lased ca 5 minutit mõjuda. Loputad pigipesuvahendi maha ja kordad ettevõtmist. Seejärel korralik shampoonipesu (ps! vaha sisaldavad shampoonid ei sobi). Ja nagu naksti tund aega läinud. Järgmiseks tuleb auto väga põhjalikult ära kuivatada ning kõik kummitihendid maalriteibiga kinni katta. Hops ja tund jälle läinud. Ning siis võib põristamine peale hakata. Kui teha seda ainult ühe pastaga, võtab see mul ligikaudu 3-4 tundi aega. Sinna otsa veel vahatamine, mis omakorda röövib minimaalselt kaks tundi. Ja siis imestad, miks see kõik kusagil töökojas nii palju raha maksab…

Terasem silm märkab toonierinevust

Sai vast parem, kui enne?

Tulemus ise sai igatahes päris hea ning auto oli sile ja läikis peaaegu nagu oleks poest tulnud. Ainult see toonierinevus jäi pisut närima… Igaks juhuks sai puhtast Bemmist telefoniga pildid ära klõpsitud. Ja kuna fotod olid juba olemas, siis oli vaja juba see müügikuulutus ka valmis vorpida… Andmed sisse, lae pildid üles, maksa ära ja aktiveeri…

E38 seitsmenda seeria BMW omamise perioodiks kujunes täpselt päevapealt üks kuu. Kuigi mulle ta disainilt väga meeldib, siis rooli taga paraku ei olnud tunnet, et just see ongi minu masin. Jah, ta sõidab hästi, on mugav ning rohke lisavarustusega, aga mingisugune x-faktor jäi sealt puudu. Mõned päevad peale müüki paiskamist vahetasin ta juba üks-ühele ringi järgmise auto vastu ning selle rooli taga tundus, et olen taas õiges kohas. Kusjuures jäi isegi mulje, et mõlema jaoks oli tegemist win-win vahetusega. Uutest ratastest teen aga juttu mõnes järgmises postituses.

Mis meeldis auto juures:

  • Välimus
  • Armatuuri disain
  • Rohke lisavarustus
  • V8 mootor

Mis jällegi ei meeldinud:

  • Veidi selline rullnoka või ossi maine
  • Ei pakkunud väga head sõiduemotsiooni
  • Puuduv x-faktor
Head teed, Bemari!

facebook.com/100autot



5 kommentaari

  • Max

    • 24. jaan. 2020, 06:15
    • Vasta

    Mis viga see juhtmetega vusserdaja peita püüdis või mida tal võita oli, et ta osa juhtmeid oli läbi tõmmanud?

    • 100autot

      • 11. veebr. 2020, 02:55
      • Vasta

      Kahjuks ei näe iga nö. elektriku peakolu sisse… Aga autodel võiks olla mingisugune logiraamat, kus siis iga “meistrimees” paneb kirja mida ta tegi ja miks ta nii tegi.

  • Nipi

    • 25. jaan. 2020, 04:40
    • Vasta

    Ootan huviga järgmist postitust

  • Sander

    • 10. märts 2021, 01:50
    • Vasta

    Tulevastele põlvedele infoks, miks e38/39 välja sureb, kui kütust alla veerandi paagi, nimelt kütus kantakse tagasivoolu sifooniga juhipoolt kunde poole, kui pump on eemaldatud ja pole taas korrektselt paigaldatud, hakkab süsteem paagis sees lekkima ja ei suuda kütust üle kanda. Seega tulemuseks see, et seier näitab juhipool olevat kogust, aga kunde pool on reaalsuses tühi ja pump kuival. Kahtluse korral saab seda varjatud menüüst konttollida, seal näitab digitaalselt mõlema paagipoole kogust

    • admin

      • 10. märts 2021, 01:55
      • Vasta

      Väärt info!
      Tänud jagamast


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga