#19 BMW 330XI '01 mai 20, 2020 1 kommentaar
#19 BME 330XI e46

#19 : BMW 330XI (e46) 3.0 2001a

„Ma armastan seda autot“ – minu tütre esimesed sõnad, kui ukse avasin ja lasin tal kõrvalistuja istmele ronida. Vaimustus oli suur. Iseasi, kas just talle hullupööra nüüd see Bemm meeldis või oli lihtsalt hea meel, et maja ette tekkis uus mänguasi. Palju see alla neljaaastane ikka siin biiti jagab… Aga igatahes auto mark sai kiiresti selgeks.

Ma ise pole kunagi just väga tugevalt Bemari usku, kuigi kokkupuudet on nendega üksjagu olnud. Esimese avariiga sain ka maha juba viieteistaastaselt E34 sangas, kui suurel kiirusel sooritatud efektne piruett külavaheteel lõppes maja seinas – juhipoolne külg sodi, ise jäin terveks. Väga kasulik kogemus, soovitan noortel varakult järgi proovida! Lisaks sai 2000-ndate algul terve portsu E30’neid ja E28’said põllu peal ribadeks sõidetud (kes mudeli-indeksites ei orienteeru, siis need olid kaheksakümnendatel toodetud legendaarsed rullnokabemmid, vastavalt 3- ja 5-seeria). Lisaks olen veel proovinud erinevaid uuemaid Baierimaa disainipärle. Mingisugust erilist klikki siiski ei tekkinud.

Aga kuidas on nüüd lugu maja ees seisva E46 valguses? Kas hakkan tasapisi pöörduma Bemmi usku? Nii ja naa. Suurem osa nende sortimendist jätab mind ikka väga külmaks. Kuid see „kolmene“ on ikkagi väga õnnestunud. Vähemalt välise disaini ja sõidukogemuses osas. Iga tiir on alati omamoodi fun elamus (kui just manuaalkastiga sidurdamine ummikus välja jätta). No ta ju kohe kutsub lustima ning seetõttu hakkan juba väga hästi aru saama, miks nendega just liiga viisakalt ja rahulikult ei liigelda.

Lisaks väga heale juhitavusele on konkreetse auto juures ilmselt veel kaks põhisüüdlast, mis panevad teisi viisakaid liiklejaid mind põlgusega järele vaatama – manuaalkäigukasti kombinatsioon kolmeliitrise ridakuus mootoriga. Magus tõmme algab juba enne 3000 pöördeni jõudmist ja lõppeb alles piiraja lähedal. Peale selle on käsitsi käikude lappimine minu jaoks täna omamoodi eksootika ning kogu see pakett kokku võib üsna kergelt viia mõne Škoda tagaistmele pabereid täitma.

Läheks nüüd minu käes oleva eksemplari juurde. Kui üldiselt mõnda autot ostma minna ning see on nii seest kui väljast räpane, siis võib eeldada, et ega ka tehnilise poole eest pole korralikult hoolt kantud. Ja eks nii oli see lugu ka minu 330XI puhul. Üht-teist oleks seal justkui remonditud, aga seda taljupojalikult traadi ja teibiga… No kurat küll, kui ei raatsi Bemmile tükke osta, siis palun sõida mõne Civicu või Golfiga (nende jupid ei maksa midagi). Kuidagi liiga palju näeb seda, et viimase raha eest on auto maja ette toodud ning siis enam remondi jaoks vahendeid ei jätku.

Töökoja visiit nr.1 (CarMasters OÜ)

Et saada täpsem ülevaade ostuhetkel esinenud vigadest, leppisin aja kokku juba 7-seeria ajast tuttavasse töökotta. Mootoritule põlemise põhjuseks oli lahja segu maanteesõidul, kuna auto saab ilmselt pisut lisaõhku. Veateated said igatahes kustutatud ning kadus ka põlev mootorituli. Roolivõimu undamise kohta tuli üsna konkreetne vastus – pump on sodi ning koos sellega tuleks ka vahetada lekkiv torustik (E46 tüüpviga). Tagasillas käiguvahetusel esineva kolksu süüdlaseks pakuti tagumist kardaani – tuleks remontida või vahetada. Lisaks ilmnes veel terve rida väiksemaid probleeme.

Väga lahe oli see, et mehaanikud olid sattunud mu blogi lugema ning tundsid auto ära. Saadaks siinkohal tervitused CarMastersi poistele!

Kodukontor CarMastersi ooteruumis

Töökoja visiit nr.2 (Auto Cardan OÜ)

See käiguvahetuse kolks ikkagi häiris ning asusin kasutatud kardaani otsima. Ja oh üllatust, no ei ole neid nelikveolisi eriti romulates. Lõpuks ühe leidsin kusagilt Tartumaalt aga hiljem siiski selgus, et tegemist oli tagaveolise auto kardaaniga… Ehk siis tuli minna taastamise teed. Guugeldades leidsin Lasnamäelt ühe töökoja, mis oligi sellise asja peale spetsialiseerunud.

Kardaan sai remonditud ja tasakaalustatud. Lisaks läksid külge tuliuued kardaniristid ning tugilaager. Lõtkud nelikveo süsteemist likvideeritud, aga kas kolks kadus ära? Päris ta kaduski! Ehk siis häda oli lisaks veel kuskil mujal ning sain sealt soovituse pöörduda ühte Suur-Sõjamäel asuvasse Bemmidele keskendunud töökotta.

Tuliuued kardaaniristid ja tugilaager

Töökoja visiit nr.3 (Angelar Garaaz OÜ)

Tegemist oli minu jaoks veel senimaani tundmatu töökojaga, aga kardaani remondis öeldi, et poisid seal tunnevad Bemareid hästi. Kuna hoov oli seda marki autosid täis, siis tundus, et olen õiges kohas ning avasin ettevaatlikult angaari ukse ja läksin asja uurima.

Tundub, et on vist õige koht… Minu käru juba tõstuki peal

Auto aeti kiiresti tõstuki peale ning üsna kiiresti sain sealt korraliku nimekirja, mida põhja all oleks vaja kindlasti ära teha. Päris mitu asja olid kriitilised ning need lõppeks tõenäoliselt õige pea oluliselt suuremate kulutustega, kui kohe ära ei tee. Ja sellises seisukorras ei tahetud mind sealt kuidagimoodi liiklusesse tagasi lubada. Ühesõnaga jätsin siis auto sinna ja tellisin takso järele.

Teostatud tööde nimekiri sai selline:

  • Summuti trippide vahetus, kinnituste remont, kuumakaitse kinnitamine
  • Parema esimese pooltelje kummi vahetus
  • Roolilati kaitsekummi vahetus
  • Parema esimese õõtshoova ja õõtsa tagumise puksi vahetus

Väike lootus oli, et summuti korralikult kinni saamisega võiks see kolks ka nagu kaduda, aga ei kadunud. Ühesõnaga palju remonti, aga see põhiline häirija jäi endiselt alles.

Töökoja visiit nr.4 (CarMasters OÜ)

Vigade nimekirjast oli veel vaja maha saada roolivõimu undamine. Uus pump ja torustik sai tellitud ning oli aeg minna seda vahetama. Loomulikult oli ka viimase hoolduse välp kergelt üle lastud ning vaja ka see ära teha. Aeg kirjas ning auto läks juba tuttavasse töökotta.

Bemmile järgi minnes sain mõnusa üllatuse osaliseks – nimelt nägin seda autot esimest korda puhtana! Oleks ju võinud ta varem ise ka ära pesta, aga polnud veel sobivat momenti tekkinud. Igatahes väga meeldiv teenindus. Roolivõimu undamine oli nüüd samuti kadunud.

Kolks käiguvahetusel on veel alles ning selle süüdlaseks võivad suure tõenäosusega olla diferentsiaali puksid. Lisaks oleks veel vaja vahetada kaks tagasilla tala puksi ning tagumise elektriakna mootor. Hetkel ei ole väga kindel, kas ma ise neid tegema hakkan või jätan selle lõbu järgmisele omanikule.

Lisaks remondile ja hooldusele pesti ka auto puhtaks. Minu käest polegi ta veel varem läikinud.

Järgmisena peaks ette võtma auto välimuse ja salongi korrastamise. Nahksisu korralikult puhtaks nühkida ning ära hooldada. Poleerimisaparaati pole samuti vist juba kuu aega käes hoidnud, Aga juba on seis parem. Ikka kohe oluliselt parem. Eks varsti oleks vist aeg Bemari millegi järgmise vastu ju vahetada…

Kellel auto soetamise lugu vahele jäänud, siis see on leitav siit:



1 kommentaar

  • Max

    Esimeses #19 ostmise loos oli auto värvist ikka täiesti võimatu aru saada. Hoopis sinine tuleb välja.


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga