#5 BMW 318 Baur '85 jaanuar 3, 2020 Lisa kommentaar
#5 BMW 318 Baur TC e30

#5 : BMW 318i TC Baur 1985a

Minu väikevend oli saanud äsja täisealiseks ja vist oli selleks hetkeks ka juhiluba taskus. Ning otseloomulikult on tal autohullus vereliini pidi kaasa tulnud ja kibeles omale rattaid alla saama. Menüüs oli kunagine rullnokkade kultusauto – kolmanda seeria bemm tehasekoodiga E30. Mäletan, et ta oli rahasalve varunud 10k eeku ja vaadanud üle terve portsu sellesse hinnaklassi mahtuvaid ronte. Paraku need olidki ikkagi tõsised räimed, mida siiski ei kannatanud kuidagi ära osta.

Peale pikemalt kestnud sõelumist polnud aga siiski midagi võrku jäänud ning pakkusin välja, et võin omalt poolt pisut eelarvesse kupüüre juurde lisada tingimusel, et võin soetatava Bemmiga ka ise aegajalt mõne tiiru teha. Plaan sobis ning jäi silma üks Viljandi autoaias olev punane “lahtine” rullikas – hinnalipik 36 000 krooni. Piltide pealt tundus auto tõeline maasikas ning kangesti oli tarvis vaatama sõita.

Pildid rotitud auto24’st oma vana kuulutuse küljest.

Ja seal ta siis säras. Kena punane, musta värvi katusega. Plekk veel rooste poolt täiesti puremata, salong peaaegu kulumisjälgedeta. Peale proovisõitu tekkis veendumus, et peaks ta ikkagi koju kaasa võtma. Leppisime müüjaga hinna kokku 33 500 krooni peale tingimusel, et tema võtab auto arvele ning teeb ka ülevaatuse. Ning nädal hiljem saigi auto Viljandist ära toodud. Ausaltöeda ei plaaninud ma omalt poolt nii palju küll raha juurde lisada, aga ostmata ei saanud teda ka jätta. Ilus oli.

Aga pisut lähemalt sellest, mis loomaga siis tegemist on. Nimelt algas E30 generatsiooni BMW tootmine juba aastal 1982, kuid mudelivalikus puudus kabriolett. Kuna aga nõudlus oli sellise kerevariandi jaoks olemas, siis koostöös Karosserie Baur’iga võeti aluseks kupeekerega mudelid ning konverteeriti need eritellimusel ringi avakatusega eksemplarideks (“Top Cabriolet” ehk TC). 

Tegemist ei ole päris klassikalise kabrioletiga – nimelt säilitati küljeraamid ja katusetala. Juhi ja kaassõitja peakohal paikneb eemaldatav targa paneel ning tagumiste reisijate kohalt volditakse alla pehme katus. Ausaltöelda näeb ta avatud katusega omamoodi veider välja. Selle lahenduse tõttu on ta ka tehnilises passis kirjas kupeena, mitte kabrioletina. Kokku toodeti neid Euroopas 10 865 eksemplari ning Lõuna-Aafrikas veel 3561 tükki. Konkreetseid 318i mootoriga versioone 2377 autot. Seega tegemist ikkagi suht rariteetse rullnoka-unelmaga.

Sõita on temaga isegi täna endiselt väga äge. Ja no loomulikult oma punase värvi tõttu pole ta sugugi kehvem pilgupüüdja, kui mõni ulmeline sportauto. Mingil hetkel muutus see putukas aga nii armsaks ning üsna pea sai selgeks, et maha müüa me teda ilmselt kunagi ei kavatse. Tänaseks on ta meie käes püsinud juba üle kümne aasta.

Hetkel ootab auto garaasis, et härradel tekiks pisut vaba aega ja vahendeid suuremahulisema restaureerimistöö tarbeks. Välja tuleks vahetada mõned kerepaneelid, katta üleni uue värvikihiga. Mootor kas taastada põhjalikult või siis vahetada välja pisut võimsama vastu. Samuti on üleval fantaasia kogu salong oma maitse järgi ringi õmmelda.

“Smatrii, kakoi Ferraari” Ee… see ikkagi Porsche


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga