#7 Mercedes CLK320 '03 jaanuar 12, 2020 Lisa kommentaar
#7 Mercedes CLK320

#7 : Mercedes-Benz CLK320 2003a

Omamisperiood: 14.08.2012 – 31.03.2014

Terve 2012a kevadsuve oli mu primaarseks transpordivaheniks olnud see äge punane E30 Baur. Tegemist oli korraliku tähelepanumagnetiga ning lehvitavaid inimesi leidus igal nurgal ja poe parklas kippusid inimesed lausa peadpidi sisse ronima. Kunagine rullnokkade põhiauto oli selleks hetkeks juba pigem haruldaseks muutunud, kuna enamus olid kas ära roostetanud või siis mõne puu abil uue vahva vormi saanud (mis kippus tihtipeale edasist sõitu häirivalt palju takistama).

Vahepealsete elu keerdkäikude tõttu olin kuidagi sattunud elama vabariigi pealinna vanalinna korterisse. Vana kolmanda seeria Bemm on aga paras kart ning sealsete munakiviteede peal just kõige mõnusam ei olnud. Ja pealegi hakkas tasapisi sügis lähenema. Ehk vaja kabrio talvekorterisse paigaldada ning päevakorda kerkis vajadus mugavate talverataste järele.

Müügikuulutusi lapates jäi põhifookus Mersu peale, et munakiviteedel oleks võimalikult hea kulgeda. Nad lihtsalt on kuidagi oma vedrustuse poolest teistest üle. Lisaks oli vaja veel tagavedu ja võimalikult suurt bensiinimootorit. Esialgsetes valikutes olid S-klass (w220) ning sama mudeli kupeeversioon. Foorumites tehtud eeltöö aga välistas need õige pea oma masendava töökindluse ja üüratute pidamiskulude tõttu. Kuniks lõpuks jäi silma üks Pärnus pakutav CLK (w209). Piltidelt nägi auto hea välja ning ka telefoni teel tundus asi üsnagi aus.

Pilt ei ole Pärnus tehtud, kui ise aru ei saanud…

3.2 liitrit ja V6

Ja siis ta seisis seal Pärnu äärelinna hoovis. No oli ikka pagana ilus küll. Proovisõit vedas suunurgad ülespoole – see 3.2 liitrine V6 bensiinimootor suutis seda putukat kenasti liigutada ja sõiduomadused ületasid ootuseid. Oli selge, et auto tuleb ära osta.

Mõned päevad hiljem veeresin oma äsjasoetatud kupeega vanalinna ning üllatuseks avastasin, et ei ole just kuidagi kõige mugavam seal munakivitee peal kulgeda. VIN kood järgi varustustaset kontrollima asudes avastasin, et autol on tehase poolt sportvedrustus… Nojah. Lisaüllatusena tuli välja ka põhjus, miks ta teistest CLK’dest piltidel parem välja nägi – AMG kerepakett. Naljakas pisut küll, et seda autot ostes ei märganud.

Ostes märkamata jäänud AMG kerepakett – stanged ja laiendid

Ideaalne winter-beater

Aga talvel oli temaga lõbus. No ikka väga lõbus. Kui siinkohal esimene lumi just välja arvata. Hakkasin Lasnamäelt vanalinna sõitma, kui järsku korralik lumetorm peale tuli. Kui lasnas oli veel maa must, siis Estonia teatri juurde jõudes oli maha sadanud vähemalt 10cm lund ning vihane sadu veel jätkus. Loomulikult olid all veel suverehvid (veidi kulunud ja väääga laiad), mis tegi sõitmise kohe ekstrapõnevaks. Sirgelt ei olnud võimalik kohapealt ära minna ning tuli hoolega jälgida, et auto tagumise nurgaga kõrvalrea kärusid ära ei rihiks.

Lumetorm, suverehvid, tipptund – lihtsalt fantastiline kombo. Autod liikusid jalakäiatest kohati isegi aeglasemalt ning eriti põnevaks läks Vabaduse väljaku kandis kuna tee hakkab seal kergelt mäkke tõusma. Kogu tõus möödus kergelt külgees kiirusel ca 5km tunnis, kuniks valgusfoor sellele liikumisele lõpu tegi. Kui minu ees olev universaalkerege Volvo ei suutnud kolme rohelise tule jooksul ristmikku ületada, siis tulin autost välja, lükkasin ta liikuma ning näitasin enda taga olevale juhile, et kui tal on vähegi soovi lähima poole tunni jooksul oma teekonda jätkata, siis parem tulgu ka mind lükkama. Tavaline kümneminutiline teekond võttis aega ligi tunnikese ning kaotasin higistades vist vähemalt kilogrammi oma kehakaalust.

Raamita uksed ja B-piilari puudumine teevad ühe kupee palju ägedamaks

Kui aga lõpuks talverehvid alla sai, siis läks sõitmine väga nauditavaks. Sirgjoonelist sõitmist prakiliselt ei harrastanud – kõik kurvid oli vaja kindlasti libedal külgees läbida ning isegi kolmerealisel teel keskmisel rajal oli vaja markkomärtinit immiteerida. Auto veojõukontrolli päris välja ei lubanud lülitada ning seetõttu kompenseeris see kõik autojuhi puudujäägid. Ühtegi tahtmatut sprinni ei tulnud ning äärekivid ja teised sõidukid jäid ka puutumata.

Küllalti murevaba auto

Suures plaanis oli tegemist väga töökindla ja murevaba autoga. Kuluosasid tuleb paratamatult vahetada aga õnneks oli hinnatase detailidel küllaltki taskukohane. Mingil hetkel jõudsin siiski arusaamisele, et auto tuleb välja vahetada. Põhjuseid oli kaks: esiteks oli CLK ära rikkunud mu sõidustiili ning tööle ja kojusõit meenustas pigem NeedForSpeedi mängu – oli ainult aja küsimus, millal asi halvasti lõppeb; teiseks tahtsin endale eesootavaks uueks talveks autole eelsoojendust. Kuna selle paigaldamine tähendas suurusjärku 2000 eurot, tundus mõistlikum osta masin, millel see juba olemas. 2013 aasta detsembris veeres juba uus webastoga auto hoovi ja Mersu läks turgu.

Kusjuures 2019a sügisel ilmus ta uuesti müüki ja korra isegi kaalusin varianti, et ostan ta tagasi. Proovisõidul aga ilmnes, et eelimine omanik polnud tema eest liiga head hoolt kandnud ning hinnasoov polnud ka seisukorraga kooskõlas.



Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga