#12 Mercedes GL350 '11 veebruar 25, 2020 2 kommentaari
#12

#12 : Mercedes-Benz GL350 4-Matic 2011a

Omamisperiood: 17.11.2017 – 26.07.2019

NB! Pildid on rotitud auto24 lehelt oma müügikuulutuse alt!

Mingil hetkel jõuab enamus meist sinnamaale, et on vaja ennast kloonida. Minul siis juba teistkordselt, mis tähendas, et oli vaja auto vähe ruumikama vastu välja vahetada. S-klassi pagasiruum oli olematu ning kahe lapse träna sinna enam ära ei mahuks (vankrid ja mustmiljon muud asja, mida on vaja tingimata igale poole kaasa vedada).

Kuna universaalkerega masinad pole teema, siis jäid valikusse ainult suured maasturid. Ja neid sai erinevaid üksjagu proovimas käidud: Porsche Cayenne Turbo (2011a) – pagasiruum liiga väike, BMW X5 (2014a) – lihtsalt ei meeldinud, Volvo XC90 (2015a) – liiga kallis ja seest minu jaoks kummaline, Audi Q7 (2011a) – armatuur kole. Lõpuks jäi silma üks 2011 aasta Mercedes-Benz GL350 (x164), facelift mudel, huvitavat pruuni värvi ja väga väikese läbisõiduga. Oli kahe aasta vanusena Saksamaalt toodud ja peale seda ühes peres kolmanda autona läbinud nelja aastaga ca 40 000 kilomeetrit. Salong nägi veidi retro välja (kuna antud mudel oli tootmises juba 2005 aastast saadik), aga selle eest viisakas ja kulumata.

Armatuur näeb 2011 aasta auto kohta pisut liiga retro välja.

Igatahes ära sai ta ostetud. Liiga suurt emotsiooni see masin just ei pakkunud, aga seekord oli rõhk pigem prakitilisel poolel (loe: ruumikus). Pagass oli ikka jõhkralt suur – võisid vankri, mitu kohvrit, ämma, talvekartulid jms sisse loopida ning ruumi jäi veel ülegi. Kütusekulu tundus mõistlik ning kasko hind ei olnud ka just eriliselt kõrge. Seekord sai valitud diiselmootor, kuna tõenäoliselt hiljem V8 bensiinika turustamine oleks osutunud väga keeruliseks. Tehasest peale pandud performance pack andis tavapärase 165 kilovati asemel 195kw, mis liigutas seda suurt kaubikut isegi üsna adekvaatselt edasi.

Esimese asjana oli vaja vahetada välja koledad originaalveljed. Paraku sellele generatsioonile tema tootmisajal poest viisaka väljanägemisega valukaid ei pakutudki ning pilk pöördus uuema mudeli AMG ratastele. Kuna aga nende offset ei klappinud aga kuidagi, siis tuli võtta replicad. Igatahes muutus auto välimus märgatavalt paremaks. Uued veljed aga tähendasid ka uusi rehve ning see polnud just odav lõbu – koos rõhuanduritega 1325 eurot…

Üldplaanis oli tegu üsnagi töökindla ja murevaba autoga. Nipet-näpet oli vaja aegajalt ühtteist vahetada, aga ei midagi hullu. Aga siiski, kuidagi emotsioonitu oli see kaubik. Ja kuna aastatepikkune fantaasia endale uuesti Range Rover osta surus tugevalt peale, siis tuli Mersu müüki panna. Auto24 lehel ringi tuulates sai aga selgeks tõsiasi, et nende hinnad olid vahepeal kõvasti kukkunud. Eks seda teadsin juba ostes, et rahaliselt kõige parem diil ilmselt pole, aga et see langus just nii suur oli olnud…

Enne müüki oli vaja kõrvaldada ka mõned vahepeal tekkinud vead – armatuuris ilutses miski “Presafe not active” veateade ning kõrvalistuja poolne peegel ei pakkinud ennast peale talve enam kokku. Silberauto diagnoos – kõrvalistuja turvavöö andur ei tööta ja vöö tuleb välja vahetada (ca 800€), peegli korpus tuleb koos mootoriga välja vahetada (ei hakanud isegi hinda küsima). Ka ühes Mersudele keskendunud töökojas sain enamvähem samasugused tööd ja hinnad. Ühesõnaga vaja ligi poolteist kilo veel sisse panna, et oleks võimalik üldse autot müüa. Igaks juhuks käisin ka läbi DMG autost – turvavöö andurile tehti reset, peegli mootor määriti üle ja hakkas tööle. Koos ostueelse põhjaliku kontrolliga oli arve 110 eurot! Vead parandatud, kuulutus ülesse.

Pagass mahutas ühe juubeli ja ühe pulma jagu kraami ning ruumi jäi ülegi

Kohe alguses tekkis huviline, kes ilma proovisõitu tegemata oli nõus auto ära ostma. Ning kuna parasjagu tekkis müüki üks huvipakkuv masin, siis sai see kohe ära broneeritud ning liisingu sissemakse tehtud. Aga ostuhuviline hüppas alt ära… Seega mul oli korraga maja eest kaks suurt maasturit. Järgnes mitu nädalat vaikust, kuniks ilmus korraga lausa kaks soovijat. Ning esimene tegelane, kes autot vaatama tuli, kandis raha juba kontole ära enne, kui jõudsime pabereid allkirjastama hakata. Ja läinud ta oligi. Hiljem numbreid excelis vaadates tuli ikka korraks masendus peale – 20 kuud sõitmist ja 20k euri… Pagan! Ja see auto isegi ei meeldinud mulle nii väga…

GL350 numbrites. Masendav…


kommentaari

  • Max

    Lähteandemete abil sinu tabelist arvutasin, et kokku tuli 95 senti kilomeeter.

    • 100autot

      Suurusjärk on jah selline.
      Ehk siis taksoga on oluliselt odavam sõita 🙂


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga