#14 : Land Rover Range Rover Vogue 3.0 2014a
Kiire pilguheit kalendrisse ja hopsti, täpselt aasta aega tagasi sai Range Rover hoovi toodud. Kuidagi kiiresti ja märkamatult on see aeg lennanud… Mis muidugi on selle juures positiivne – ma pole vahepeal tahtnud autot maha müüa. Vot see on juba minu jaoks näitaja, sest tavaliselt hiljemalt kuus kuud peale ostu hakkab juba vahetamise mõte kusagil üleval ajunurgas trummi põristama. Eks ilmselt süüdlane peitub selles nö. pere kolmandas autos (loe: autodes), mis tihedat väljavahetamist on saanud.
Kuigi peab tunnistama, et aeg teeb oma töö ning Range on muutunud minu jaoks juba kuidagi “tavaliseks”. Eks eemalt on ju kõik võõrad pruudid alati toredad ja ilusad, aga proovi sa nendega koos elada… Meil Roveriga õnneks on senimaani klapp hea olnud ja hädasi ning pirtsutamist ikka väga vähe ette tulnud. No ja vähemalt minu silmale on ta üks kenamaid preilisi linnapeal. Nii seest kui ka väljast.
Aga kuna kooselu aasta sai täis, siis ongi paras aeg numbritele otsa vaadata. Arvata võis, et ülalpidamise peale kulub pisut rohkem raha, kui vana Golfiga. Samas kartsin ausaltöelda pisut hullemat. Kütusekulu mõttes on ta vist olnud üle pika aja üks ökonoomsemaid aparaate, mis hoovis pesitsenud.
Land Roverite kohta kuuleb üsna tihti igasugu hirmulugusid, kuidas nad lagunevad ja kuidas peab aiakäruga kupüüre remonditöökotta tassima. Ei tea, kas neljanda põlvkonna RR on kuidagi tehniliselt hästi õnnestunud või on mul konkreetse eksemplariga lihtsalt vedanud, aga tee peale pole senimaani jäänud ning remont pole just liiga palju raha röövinud. Muidugi on alati variant, et suuremad üllatused alles koguvad ennast ja avalduvad just kõige ebasobivamal momendil…
Kui nüüd võrrelda seda kilomeetri hinda varasemate luksusklassi pillidega, siis ei tundugi asi niivõrd õudne ja ulmeline – 2011a Mercedes GL350 1.00€/km, 2010a Mercedes S500 0.72€/km ning mu esimene RR sai hakkama 0.50€ kilomeetri kohta. Seega hetkel kõik hästi.
Päris ilma töökoja külastusteta pole muidugi hakkama saanud. Paar nädalat peale ostu hakkas õhkvedrustuse kompressor trikke tegema ning see läks garantii korras vahetusse. Üsna alguse poole hakkas ka üks esimestest parkimisanduritest streikima. Selgus, et numbrimärgi alus asus liiga madalal ning piisas selle nihutamisest sentimeetri võrra ülespoole. Sama külastuse käigus sai vahetatud ka üks hingusele läinud xenon pirn. Mingil hetkel tabas kahtlus, et kliima ei tööta korralikult ning igaks juhuks sai see uuesti täidetud, üle kontrollitud ja kalibreeritud (suurt muutust ei märganud peale 184€ võrra väiksema kontoseisu).
Kas teate seda tunnet, et kui lõpuks pääsete oma tõvega arsti vastuvõtule, siis selleks hetkeks on kas haigus läinud või ei avaldu enam mingeid sümptomeid? Aegajalt mingisugune ventikas pisut undab kusagil armatuuri taga. Olen käinud vähemalt kuus korda seda häda oma mehaanikule kurtmas ja näitamas käinud, aga iga paganama kord ei suvatse ta just sellel hetkel mitte piuksugi teha. On täiesti vait. Ja järgmine päev laulab sama vana vilega edasi. No ja ei olegi aasta jooksul jälile saanud, mis paganama asi seal undab. Kuna neid erinevaid ventikaid on seal kümneid, siis midagi huupi vahetama pole ka mõistlik hakata.
Ühel maikuu päeval aga juhtus selline huvitav lugu, et tagaluugi ülemine osa ei suvatsenud enam kinni minna. Kogu pull käib ju elektriliselt, eksole. Luuk liigub nupust kenasti alla, aga seda viimast lukustuse nõksu ära ei tee. Proovisin nii hea kui ka kurjaga, kuid isegi käsitsi jõuga seda kinni pekstes jäi ta kergelt avatuks. Autot seetõttu lukku panna ei saanudki ning kolm päeva seisis ta igal pool avatud ustega. Õnneks ükski parm sinna vahepeal pesa sisse ei teinud.
Kiirelt kõne töökotta ning juba järgneval päeval sain auto sinna viia. Mehaanik käis kõik lülitid, mootorid ja lukud üle ning õnneks sai asja taas toimima. Tagaluugi süsteemil on kaks aju, neli mootorit, seitse lukku ja terve hunnik andureid, sensoreid, antenne – inglisekeelne termin selle kohta oleks vast overengineered… Miks kuradi pärast neid nii palju peab olema? Igatahes, kui oleks tahtnud seda streikivat luugimootorit vahetada, siis selle letihind oli umbkaudu 180 eurot, kuid paraku seda poleks olnud kusagilt võtta. Üheski euroopa laos sees teda polnud ning lähima kuu ajaga poleks midagi juhtunud. Koroona ja Brexiti ühine tantsupidu…
Igatahes aasta on nüüd siis sujuvalt mööda lennanud ja olen oma Roveriga päris rahul. Kui nüüd mingi hetk peakski tekkima soov ta välja vahetada, siis kõige raskem küsimus kogu mängu juures – mille vastu? Tegelikult ju salaja tahaks eelmise põlvkonna Range Roverit – täiesti lõpu mudelit ja 5.0 SuperCharged mootoriga. Lahedasse kandilisse disaini on paigaldatud 375 kilovatine lõrisev ülelaadimisega katel. Või siis läheks pisut retro teed ning võtaks esimese põlvkonna Audi S8 ja lihviks ta täielikuks prillikiviks… Vot ei tea. Hetkel õnneks see kuri vahetamise idee pole hakanud ajusi kurnama ning ehk saab veel sama masinaga vähemalt ühe aasta veel kulgeda. Omaette küsimus muidugi, kes see kuus aastat vana Roveri neljakümne tonni eest täna üldse ära ostaks…
Ricardo
Ola,
Kui peaksid RR välja vahetama, mis oleks järgmine ja mix?
100autot
Kui päris aus olla, siis hetkel ei oskakski teda väga millegi vastu välja vahetada.
Ilmselt vahetaks mõne finantsiliselt mõistlikuma aparaadi vastu, aga hetkel ideed täiesti puuduvad, mis see olla võiks.
Ehk siit ka põhjus, miks vahetusmõte hetkel kusagil kuklas ei sügele…
T L
Kulutabel või km hind võiks olla kasutatud auto müügi juures kohustuslik nagu poes kartulikrõpsu kilohind ja kalorite hulk 100g kohta 🙂 Siis teaks eelnevalt ikka palju paremini, mida osta 🙂
100autot
Selline ühe inimese/auto kulutabel ilmselt pole kõige objektiivsem.
Läbisõidud erinevad (mis muudab ka km’i hinda – kasko makse on ikka sama sõltumata, kas sõidada 10k või 30k aastas).
Aga juba kümne erineva kasutaja detailne arvestus kulude kohta annaks enamvähem tõepärase info.
Muidugi mingisuguseid suurusjärke saab ikka hinnata.
Võiks ju olla mõni hea keskkond, kus inimesed saaksid oma kulutabelid ülesse lükata, aga 99% ei viitsiks niikuinii mingisugust detailset arvestust pidada.
T L
Nõus et 99% inimesi ei viitsi kuluarvestust pidada. Ideaalis võiks auto ise seda teha 😀
Aga veider on ka see, et isegi 1% inimesi, kes viitsivad kulusid kokku lugeda, ei ole kas lõpuni detailsed kulude arvestamisel (ntks jääkväärtuse langus või intressikulu või kütus jäetakse arvestamata) või ei avalda oma tulemusi.
Autoleht millalgi tegi peaaegu adekvaatse ülevaate erinevas vanuses erinevate automarkide kilomeetrikuludest, aga autolehe lugemine läks ka tasuliseks ja ei tea kas need konkreetsed uuringud veebis üldse välja pandigi. Üldiselt olid seal km kulud vahemikus 0,15€/km … 1€/km, enamik jäi 0.20…0.30€/km vahele.
Kiidan igati heaks sinu väljapanekuid nende kulutabelite osas. Need on selged ja lihtsad. Võimalik näha nii kilomeetri kulu või hoopis leida igakuist kulu, mis tuleks maksta auto omamise perioodil (see number ei sõltu otseselt ja niipalju läbisõidust).
100autot
Tänud!
Teoorias saaksin muidugi oma neid kulutabeleid pisut täiustada, et pilt veel selgem oleks.
Nt. auto omamise püsikulu (kindlustused, üv, intressid ja hinnalangused), mis on sõltumatud läbisõidust ja lisaks siis otsese sõitmisega seotud kulud (kütus, hooldus, remondid jms)
Aga samas võibolla läheks just teistpidi asi siis liiga segaseks.
S
Tahaks kiita, et viitsid kulutabeleid üles panna. Loodan, et jätkad seda ka edaspidi 🙂
Ma ise oma 07 Lexus gs300’l huvi pärast hakkasin ostuhetkest saadik numberid kirja panema, ise panen mingisse “aCar” äppi sisse iga viimse kui kulutuse, arvutab igasugu statistikat välja.
Vahest mõni mündipesula zetoonide ost ununeb sisestada, aga circa aastase kasutuse ja 24000km läbimisega on kulu 0.36eur/km, tundub isegi päris soodsa pidamiskuluga kui mõne Sinu tabeliga võrrelda. Auto turuväärtuse langust pole sisse arvestatud, aga müügikuulutusi vaadates tundub et hinnad pole eriti langenud kah.
100autot
Kusjuures olen mõelnud, et võiks olla mingi mugav äpp kulude arvestamiseks.
Peab selle sinu poolt mainitud rakenduse ehk järgi proovima.
0.36eur/km tundub kuidagi ulmeliselt hea tulemus. Samas GS peaks vist üsna hästi ennast ülal pidama ning probleeme vähe.
S
aCar on päris okei, mõni loll kiiks tal on, aga on hea mugav tanklapüstoli juures oodates jälle kulunumber sisse visata. Hea on nupuvajutusega vaadata statistikat näiteks jooksva kuu lõikes jne. Tavabrowseris saab isegi teisi samalaadseid autosid võrdluseks sirvida, aga ma isiklikult seda väga ei viitsi vaadata, sest teistes riikides on mehaanikute töötunnid teiste hindadega, kütus erineva hinnaga jne.
Eks peab arvesse võtma, et Range Roveril moodustas Sul põhimõtteliselt pool kuludest küllaltki ränk turuhinna langus. Mersu tabelis oli jällegi kõik jooksvad kulud suured.
Kui ma oma GSi kulunumbrid lahti seletaks, siis need oleks:
Periood 11 kuud, 9 päeva
Läbisõit 23 619km
Ostuhind 9000 (natuke üle turu keskmise, aga väga korralikus seisus President varustusega, põhjalik esinduse ajalugu, väike läbisõit jne. Vaadates samaväärseid autosid siis parimal juhul saaks sama hinnaga või isegi väikse kasumiga müüdud, halvimal juhul häviks 1000-2000ga. Lexuste ja Toyotade hind kipub üldiselt väga aeglaselt langema.
Aga täna pole plaanis müüa, plaan ikkagi aastaid sõita sellega seega ma turuhinna langust täna arvesse ei võta. Isegi kui peaks auto ostuhinna täielikult kulusse arvestama(sisuliselt auto 0 euriga maha kandma) oleks kilomeetri hind tänase seisuga 0.75eur.
Ma leian, et see on
Kulu kütusele: 2844.61eur (0.12eur/km) (keskmine 9.38l/100km)
Muud kulud: 5751.48eur (0.244eur/km)
Muud kulud lahti seletatuna:
Autopesud: 1056eur (käsipesud, nahahooldused, keraamikad jne. Umbes pooled mündipesulate zetoonid on ununenud lisada)
Kindlustus/kasko jms: 886.36eur (siia peaks kohevarsti kasko viimase kvartali makse lisanduma, laias laastus peaks mingi tonn aasta olema kindlustus ja kasko kokku)
Muud kulud: 3763,92 esinduse hooldused, uued suverehvid, hõbenoole kastiõli vahetus, uued pidurikettad. Uued 18” talvekad lisanduvad kah siia veel sügise teises pooles.
Sorry et veits läbustasin nüüd 🙂 Äkki on lihtsalt huvitav võrdlusmomenti tekitada. Mulle endale hullult meeldib kilomeetri hinna tabeleid vaadata täiesti erinevast klassist autodel.
100autot
See ei ole mingi läbustamine 🙂
Kindlasti on ka teistel huvitav lugeda ja võrrelda.
Kusjuures ainus asi, mida ma kulutabelisse pole ise lisanud, on auto pesemine.
Ok, igasugu keemilised, naha hooldused, vahatamised jms ikka panen sisse.
Aga tavalise autopesu olen jätnud sellel põhjusel välja, et see pole nö. vältimatu kulu – mõni peseb mitu korda nädalas, teine korra kuus (ja mõni hoopis kodus).
Seega otseselt ekspulatsioonikuluks ma pesu ei arvesta.
S
Täitsa nõus, ma seepärast mündipesulate zetoonide pärast väga ei higista. Samas vist öeldakse, et ühe paagitäie kütuse kohta peaks arvestama ühe autopesu? Et kui pesemisega liialt koonerdada, siis läheb ühel hetkel värvkate nahka. Ehk et sellisel juhul võiks teda kõrvutada hoolduste/õlivahetuste arvelt koonerdamisega 🙂
See selleks,. Telefoniäpi võlu selles osas on ka see, et ma igale kulutusele lisan kategooria juurde. Paari kliki vajutusega saan võtta linnukese autopesudelt maha, et näidata üldstatistikat soovi korral neid arvesse võtmata
paulvader
hei. tahtsin öelda suur tänu sulle! inspireerisid mindki tegema korraliku kuluarvutuse ja tabeli. selle põhjal praegu ilmselt loobun autost sootuks järgmisel aastal 😀
100autot
Ma olen osadel autodel jätnud meelega selle tabeli tegemata.
Muidu kaob igasugune isu neid omada 😀
Aga üldiselt jah, rohelise kaardiga on elu justkui muretum. Ainuke häda, et bussijuhid reeglina pole nõus lisapeatuseid tegema ega poe ees 15 minutit ootama…