#24 MB S350 TD '93 detsember 11, 2020 10 kommentaari
#24 Mercedes-Benz w140 roheline

#24 : Mercedes-Benz S350 TD 1993a

See 2020 aasta lõpp on mul kuidagi väga roheline olnud. Ei, ei, ma pole siin nüüd usinalt suitsetama hakanud, vaid kuidagi on hoovi peale sattunud kaks rohelist Mercedest, millel mõlemal ka roheline sisu.

Ja see S-klass on seest poolt kohe eriti üle vindi roheline. Minu jaoks oli seda aga pisut ehk liiga palju ning miskit tuli ette võtta.

Kuidas tunduks kombinatsioon mustast nahksisust ning rohelisest armatuurist, keskkonsoolist ja ukse polstritest? Võiks ju katsetada. Üldiselt on neid w140 kerega aparaate erinevates lammutustes üllatavalt palju. Aga häda on selles, et minu masinal on manuaalselt liigutatavad istmed, kuid kõik nö. doonorid elektrilise sisuga.

Hilis-sügisene autopesu – vaataks, mis sealt mustuse alt välja koorub…

Peale nädalast otsimist, internetis surfamist ja pidevat helistamist õnnestuski leida üks manuaalne komplekt. See aga asus kusagilt Pärnu külje all. Kuid kuna paremaid variante silmapiiril polnud, siis tuli järelkäru sappa haakida ning järgi minna.

Sajaneljakümne surnuaed

Kohale jõudes avanes ühel talu hoovil üpriski huvitav vaatepilt. Terve hunnik vanu S-klasse ootas seal juppideks võtmist. Mõni eksemplar oli juba üsna hõredaks jäänud. Aga tundus, et olin sattunud õigesse kohta.

Nagu päriselt? 110kw ja üle kahe tonni massi… Racing? Traktorite vastu siis või?

Justkui nagu väike laps kommi poes – palun mulle seda, seda ja seda… Aga oot, ärme nüüd hulluks ka lähe. Mingisugusest mõistlikust eelarvest peaks siiski kinni pidama, et jälle tuhat või rohkem eurot selle lühikese projekti eest peale ei maksaks. Istmed ja käetugi. Okei, võtame selle tagumise tulede liistu ka veel kaasa. Ning mõistus lõpuks sekkus ja ütles, et aitab küll.

Vajalik koorem kärru laotud ning teekond tagasi kodu suunas. No jubedalt tahaks juba värskelt ostetud kraami autosse installeerima hakata. Aga nälg tõmbab kõik head mõtted kuhugi vasakule. Kõige sobivamaks einestamise kohaks sattus Järvakandi diskoteek-baar-kohvik-ööklubi-jamaieteamisveel. Praad oli aga selle eest maitsev ja odav.

Ahjaa, lisaks kõigele eelmainitule oli seal kino ka veel…

Ehitama

Alustuseks tuli venna vana Bemmi-ront garaažist välja ajada. Krt, V12 bensukas kõlab küll ausalt öelda veidi mõnusamalt, kui vana Mersu diisel. Aga see pagana S-klass on nii pikk, et auto mahtus üsna napilt sisse ära – esistange ca 3cm seina küljes asuvast radiaatorist ning kärukonksu ja garaažiukse vahele jäi omakorda veel ca 7cm ruumi. Napikas.

Bemmiront jalust ning uhke S-klass asemele.

Soetatud nahkistmete seest tuli välja terve patakas ühe Aasia päritolu perekonna vanu fotosid. Enamus isegi üsna sündsad, kui jätta välja palja tilliga poseeriv perepoeg. Aga kangesti tahaks nüüd näha, kuidas see must nahksisu kogu ülejäänud kompotiga kokku istub.

Istmetega tuli kaasa ka ühe Aasia päritolu perekonna fotokogu.

Ega see istmete vahetus midagi ülimalt keerulist polnudki. Lihtsalt tüütu ja aeganõudev. Iga tooli küljes on mingid pistikud, trossid ja vaakumvoolikud. Kõige olulisem, et midagi ära ei lõhu ja jätaks meelde, kudapidi need hiljem kõik täpselt tagasi külge panna.

Noh, kas sai parem?

Õhtu lõpuks oligi uus sisu sisse istutatud. No vähemalt minu silmale sai see musta-rohelise kombinatsioon juba kuidagi oluliselt inimlikum. Polegi enam nagu mõni GreenPeace’i kuningas. Kusjuures salongi vaiba puhastamine tolmuimejaga on ka oluliselt mugavam, kui neid istmeid sees jalus pole.

Pisut sai näperdatud ka keskluku süsteemi kallal, kuid ideaalselt seda veel toimima ei saanud. Ripakil olevad uksepolstrid panin ka korralikult (või enamvähem korralikult) kinni ning rohkem enam ei viitsinud või jaksanud seal ehitada.

Kollane voolik on vaakum. Seal paraku miski ikaldus ja ei taha nuppu korralikult liigutada.

Järgmine õhtu oli vaja aga tagasi linna sättida. Õues mõnus pime, lastel juba uneaeg ka kohe-kohe käes. Toppisin nad siis turvatoolidesse, rihmad kenasti peale ja istusin juhi kohale. No on ikka need uued istmed mõnusamad!

Ise jälle rumal

Kuid turvavöö pannal ei tahtnud millegi pärast pesasse minna. Mis jama siis nüüd? Proovi, kuidas pidi tahad, aga no ei lähe sisse… Pagan! Ei võinud siis kohe soojas garaažis järgi proovida. Kuna nahkistmed olid pärit facelift mudelilt, siis turvavöö vastused olid hoopis teised.

Kell aga oli juba liiga palju ning enam poleks jõudnud autot tagasi garaaži ajada, et vanade istmete turvavööde kinnitused asemele installida. Mis seal siis ikka, sõidan siis ilma rihmata. Ja see tundus lihtsalt nii veider. Umbes nagu oleks ilma püksata rooli taha istunud. Midagi on ikka väga valesti ja puudu…

Kui tool ei sega, on põranda vaipa palju mõnusam puhastada. Ja jalaruumi ka rohkem.

Raha eest ka remonti

Kuna endal kõiki vajalikke tööriistu olemas ei ole ning enamus tööriistu ei taha ka käes püsida, siis tuli ette võtta ka üks töökoja külastus. Kõige rohkem ärritas see julm diisli hais autoga sõites – justkui oleks tegemist mingit sorti kütuse lekkega. Ja vett võiks ka luugi vahelt tuppa mitte tulla…

Hort Autosse sai aeg kirja pandud ning kõik kütuse tagasivoolu voolikud läksid vahetusse. Samuti puhastati ka ära katuseluugi vee äravoolu kanalid ning edaspidi ei pea autosse sisse istudes enam vast märgade pükste pärast muretsema. Samas, kui pargid inva koha peale ja autost väljudes taguots silmnähtavalt märg, siis tõenäoliselt tunduks see kõigile isegi okei?

Mercedes-Benz S350 ja mõnusalt juba vähem roheline sisu.

Aga päris kõike sealt nimekirjast ei raatsinud töösse anda. Prooviks äkki mõne asja veel ise ära teha või siis jätaks järgmisele huvilisele nokitseda. Eks mul ju kombeks vigade list niikuinii alati müügikuulutusele kaasa panna. Need turvavöö vastused muidugi tuleks kiiremas korras ära vahetada…


100autot Facebook’is



kommentaari

  • Alex

    • 13. dets. 2020, 02:01
    • Vasta

    See üleni roheline sisu oleks tuleviku mõttes isegi mingil veidral määral huvitavam olnud 😀 Näeb veider välja, aga vaevalt seda väga tihti edaspidi kohtab, enamik just seda nahksisu soovivadki ;P

    Aga auto ise on lahe.

    • 100autot

      • 13. dets. 2020, 03:38
      • Vasta

      Paraku oli juhiistme riie juba kulunud ja katki ning samuti nägi käetugi üsna väsinud välja.
      Seega jah, uut sisu oli niikuinii vaja ning must tundus järelturu peale mõeldes pisut loogilisem valik.

      Vana S-klass on äge aparaat, aga kapoti all võiks siiski korralik V8 bensiinimootor olla…

  • R

    • 13. dets. 2020, 09:47
    • Vasta

    Eelmine oli Elegance sisu, aga nahk sisu madalamast seeriast näeb plassim välja 🙂
    Kuigi ta vist nii ront et vahet pole 🙂

    • 100autot

      • 14. dets. 2020, 08:40
      • Vasta

      Ega antud juhul häid valikud laual paraku polnud jah.
      Kuna tegu pole niiväga rahvaautoga, siis järelturult sobiva sisu leidmine on pigem keeruline.

      Seekord sai siis sedasi.

  • Cars & Coffee

    • 14. dets. 2020, 02:47
    • Vasta

    Nüüd veel see kohutav roheline armatuur vaja ära kaotada ja ongi juba nagu päris. 🙂

    • 100autot

      • 14. dets. 2020, 03:06
      • Vasta

      No mis sellel rohelisel armatuuril viga on?
      Suhteliselt unikaalne ikkagi ju 🙂

    • w204

      • 15. dets. 2020, 09:51
      • Vasta

      Armatuur, keskkonsool, uksepolstrid, piilari katted, lävepakud, vaip 😀

      Isiklikult oleks valinud originaalsisu korrastamise ilmselt – olen samuti kunagi täiesti rohelise sisuga autol istmed ja uksepolstrid ära vahetanud mustade vastu. Natuke paremaks läks, aga lõpuks hakkas ikka häirima, et pole komplektne. Aga eks see 140 vahetab ka varsti omanikku, niiet vahet pole ilmselt.

      • 100autot

        • 15. dets. 2020, 10:35
        • Vasta

        Kui tegemist oleks ülimalt korraliku eksemplariga, siis isegi ei oleks mõelnud originaalsisu vahetamise peale.
        Pisut kahtlen, et ta liigub edasi tõelise asjaarmastaja kätte. Aga mine tea.
        Rohelised istmed on alles ja saan alati kaasa pakkuda 🙂

        • w204

          • 15. dets. 2020, 10:49
          • Vasta

          Ega Sa ei viitsi nalja pärast kogu seda tööd ette võtta?

          • 100autot

            • 15. dets. 2020, 10:54

            Nii hea huumorisoon mul vist pole jah, et selle nalja ette võtaks 😀

            Aga eks pigem on küsimus ka aja leidmises ning oma võimed ja oskused seavad ka piirid ette.
            Kui seal kapoti all tuksuks korralik V8 bensiinimootor, siis ehk paneks mõtted liikuma.


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga