#9 Jaguar XK8 '97 juuli 17, 2023 3 kommentaari
#9 Jaguar XK8 Convertible (x100) 1997

#9 : Jaguar XK8 Convertible 4.0 1997a

Sellel kevadel algas mul lausa kümnes kabrio-hooaeg XK8-ga. Kui reeglina vahetan autosid pisut tihedamini, kui trussikuid, siis see aparaat on püsinud mu omanduses lausa üheksa aastat. Seda on ikka väga palju. Kohe tõsiselt palju. Aga väga palju ei jäänud puudu, et hooaeg oleks minu jaoks alanud alles augustis…

Eelmise aasta suvi jäigi lõpuni sõitmata, kuna ülevaatuse eelsel ülevaatusel öeldi, et siin rohelist templit passi ei saa – roolilatt tilgub nagu mahlakask ning sellist looduse reostajat meie juba läbi ei lase. No ega tegelikult ei taha ka ise, et parkimisplatsile need õlitilgad maha jäävad. Aga et see olukord lausa nii katastroofiline oli, poleks osanud arvata. Seda enam, et latt käis paar aastat tagasi taastamises.

Fotod: Daaniel Roos

Kõik jupid olemas, läheb remondiks!

Et mitte hooajaga hilja peale jääda, hakkasin vajalikke juppe ja varuosi juba talvel välja ajama. Vasakpoolses klapikambrikaanes oli mikromõra, mistõttu lekkis õli väljalaske kollektorile. Ka mitte liiga lahe asi. Esiteks see kärsakas riietel peale sõitu oli juba ennast ammendanud ja teiseks – mahapõlenud Jaguar pole pooltki nii seksikas, kui põlemata Jaguar. Seega uus klapikambrikaas juba ootas Garage 33 riiulil.

Aga kuskohast sa nüüd selle roolilati välja võlud? Teoreetiliselt võiks ju ka otse esindusest tellida aga „poolteist kilo pluss“ hinnasildil ei tundunud just ahvatlev. Seega silmad järelturu poole. Eestist midagi Jaguar XK8-le leida on suhteliselt lootusetu. Järelikult vaja piiluda piiri taha. USA-st läbi eBay oleks neid võtta küll aga hind, pluss saatmine, pluss toll, muudaks asja kohe mõttetuks.

Garage 33-st sain soovituse piiluda leedukate portaali – XDALYS. Varuosa kood oli teada ning üle valideeritud. Jubina hind koos transpordiga jäi suurusjärku 400 eurot, mis tundus ka juba allaneelatav. Mingil põhjusel sisestasin sinna oma koduse aadressi selle asemel, et oleks võinud lasta tüki otse töökotta viia. Ah suva, eks viin ise, kui asi lõpuks seal maal on.

Kaks nädalat ootamist

Paar nädalat peale roolilati tellimist sain kõne, et kuller on maja ees. Kõhnuke tibi oli selle juba jõudnud kaubikust välja lohistada. Nüüd oli põhjust kõne mehaanikule peale tõmmata, et siis ühe korraga kõik vajalikud jubinad ära vahetada. Aga kuidas ma selle lati töökotta saan? Jaguari peaks niikuinii sinna sõidutama, siis prooviks äkki sellesse ära mahutada? Pagassi ta kindlasti ei lähe. Kuna kabriol on piiriks ainult taevas, siis võttis roolilatt sisse kaasreisija koha.

Juba tundsin suus ja silmades suve maitset. Kohe-kohe saab hakata katus maas ringi vurama. Ilmad olid ka muutunud juba mõnusalt soojaks ja soodsaks. Ma päris see mees pole, kellel viiest kraadist piisab, et katus maha rullida. Ikka vaja vähemalt 20 kraadi õhusooja, et üritust saaks ka nautida. Igatahes auto jõudis koos vajalike jubinatega kenasti töökotta ja nüüd jäi vaid üle oodata. Paar-kolm päeva ning saab oma juba taganema hakkavale juuksepiirile läbi avatud katuse päikese peale lasta.

Tarne vähemalt kuu aega???

Tead seda tunnet, kui oled kenasti kõik oma plaanid ära teinud, viimse detailini paika sättinud ja siis ühe väikese välise teguri tõttu kogu skeem kokku kukub? Roolilatt sai kenasti vahetatud ning enam ei tilkunud. Pealegi oli tegelikult vana latt kergelt kõver. Aga igatahes oli nüüd sellega korras. Järgmine oluline asi – klapikambrikaane vahetus. Kuna eelmisel hooajal sai tegelikult juba tihend vahetatud lootuses, et see lekke ravib, siis ei hakanud uut tihendit tellima. Mis see tuhatkond läbi aetud kilomeetrit ikka sellele teeb.

Aga kui klapikambrikaas pealt maha tuli, siis selgus, et ega seda tihendit enam sinna tagasi ei pane. See on tehtud mingisugusest veidrast materjalist, mis ära pundub ja kui isegi üritada teda tagasi panna, siis võid lekkimises suhteliselt kindel olla. Noh, suva, mis see uus tihend ikka maksab… Ega ta niiväga palju ei maksagi. Suurem küsimus on hoopis selles, et kuskohast seda saada.

Nagu juba aimata võib, siis Eestis üheski laos sellist tükki sees pole. Midagi kohalikud varuosade netiportaalid pakuvad, kuid tegelikkuses ei sobi neist mitte ükski. Variant on muidugi Inglismaalt tellida. Aga kogu protsess ja tarne võtab vähemalt kaks nädalat aega. Lisaks veel tolli jant jne. Ma tahaks ju nüüd ja kohe ometigi seda hooaega alustada. Igaks juhuks helistasin veel esindusse. Neil seda laos polnud. Ka Soome laos mitte. Tellida saaks, kuid tarne on minimaalselt kuu aega…

Kuidas leida midagi kiiresti, mida kusagil olemas ei ole?

Ühesõnaga ühtegi head varianti laual ei olnud ning juba hakkas järjest rohkem tunduma, et hooaeg ei alga minu jaoks veel niipea. Kerge stress, masendus ja tuju oli kohe mõnusalt ära. No ei ole ükski suvi selle autoga just liiga sujuv. Üldse on tolle Jaguariga mul vihkamise-armastuse suhe – kui sõidab, siis on kõik lausa fantastiline aga kui tekib mõni probleem, siis lendavad sädemed, ropud sõnad ja nõud aknast välja. Need on need hetked, kus mõtled, et äkki mu elu ilma temata oleks palju lihtsam ja lillelisem.

Üldiselt mida suuremas jamas sa oled, seda paremini hakkab aju genereerima. Mul on vaja seda tihendit nüüd ja kohe. Soomes on küllaltki suur ja aktiivne Jaguaride kogukond ning asjalikult toimetav klubi. Puhtjuhuslikult on mul mõne liikme kontaktid vanast ajast olemas. Tõenäosus tundus väike aga kui ei proovi, siis ei saagi teada. Igatahes võtsin kaugekõne teisele poole Soome lahte.

Minu õnneks kontakt veel toimis ning üks härrasmees, nimega Tomi, lubas asja pisut uurida. Mõned tunnid hiljem helistas ta tagasi, et suutis ühest varuosa poest riiulil olevale viimasele komplektile käpa peale panna. Kandsin talle kupüürid kohe rõõmsalt ära ja oleks hea meelega veel juurdegi kandnud, kuid teine osapool keeldus viisakalt lisatasust.

Kuidas see tihend nüüd kiiresti Eestisse saada?

Tihend oli Soomes Tomi käes olemas. Nüüd vaja see võimalikult kähku siia saada ning töökotta toimetada. Igasugu kullerfirmadega jantimine võtaks äkki sajandeid? Aga inimesed ju liiguvad Tallinna ja Helsingi vahet. Samamoodi liiguvad ju ka kauba autod. Mingid tunnid hiljem seisin sadama D-terminalis ning ootasin ühte rekkat. Ülitähtis vidin oli veokajuhile juba teiselpool lahte üle antud.

Defitsiitne kraam ehk Jaguar XK8 kapikambrikaane tihend

Veel tund aega hiljem jõudsin klapikambrikaane tihendiga juba Garage 33 töökotta. Kaks tundi hiljem oli see tihend vahetatud, regulaarne hooldus ja õlivahetus tehtud ning võis autole järele minna. Täiesti ulme. Kui mingil hetkel paistis, et hooaeg ei algagi veel niipea, siis nüüd olid kõik tükid imeväel oma kohtadele kukkunud ning esialgne “kuu-pluss tarne” lahenes tegelikult paari päevaga.

Minu poolt suurimad tänud Tomi’le, kes selle tihendi välja suutis võluda ning sama suured või isegi suuremad tänusõnad Garage 33 meeskonnale, kes kõik nii kärmelt kokku jõudsid lappida. See „mille-kuradi-pärast-seda-Jaguari-vaja-on“ tunne oli järsku kadunud ning tuul sai mõnusalt alles jäänud juuksekarvu pealael sasida. Boonusena läks Jaguar puhtalt veel ülevaatuselt ka läbi.

Jaguar XK8 aastast 1997. Päris vana teine juba.

Varasemad ehitamise lood leiab siit: Vol.1, Vol.2 ja Vol.3


https://www.facebook.com/100autot & https://www.instagram.com/100autot/



3 kommentaari

  • Tomi

    • 17. juuli 2023, 08:28
    • Vasta

    Vägä kena1

    • 100autot

      • 14. okt. 2023, 02:55
      • Vasta

      Mootor on täpselt sama, mis XJ-il.
      Eks neid ühiseid komponente on seal küllaltki palju aga samas mõni jubin on tüütult pisut erinev.


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga