#33 Volkswagen Golf V '04 jaanuar 11, 2022 6 kommentaari
#33 Volkswagen Golf V 2.0 FSI 110kW

#33 : Volkswagen Golf 2.0 FSI ’04

No kuidas siis on see vana ja kasutatud Volkswagen Golf? Ja miks ta nii lühikese pidamisperioodi jooksul praktiliselt paar nädalat remonditöökojas veetis? Aastavahetuse pummeldamised on nüüd selja taga ja paras aeg lõpuks midagi sellest auto ehitamisest ka kirja saada.

Eks juba autot soetades oli selge, et remontimisest ei pääse – esisillast kostis kerge klobin, armatuuris vilkus viis erinevat veateadet ning mootor ei läinud soojaks. Boonusena puudus ka ülevaatus. Õnneks on Golfil sildade ehitus küllaltki lihtne ning jubinad odavad (erinevalt näiteks sama ajastu Audi A4-jast). Seega klobinast saab tõenäoliselt jagu suhteliselt kommiraha eest.

Oma FIAT Barchetta termostaadi vahetuse ajal seisin ise kõrval ning see protsess oli kiire ja pigem odav. Tõenäoliselt ei pea ka seekord muretsema liigse rahakoti tühjenemise pärast. Üks veateadetest nõudis hooldust, kolm tükki olid tuledega seotud, kuid viimane viies – turvapadja hädakisa – tegi veidi murelikuks.

Kogu nina eest laiali!?

Kuna mu autovõlur Feliks (Carmaint OÜ) on VAG grupi pannidega üsnagi sina peal, siis polnud väga küsimust, kuhu see Volkswagen remonti läheb. Lugesin talle selle listi ette ning näoilmest võisin juba näha, et ega ta liiga vaimustuses polnud ja kogu tööde nimekiri vabanenud päevasesse auku ära ei mahu. Esimese hooga oma peas optimistlik „päevaga teeb ära küll kõik ja saab kohe rallima minna“ soovmõtlemine varises üsna kähku kokku.

Jah, termostaadi vahetust on ikka jaburalt suur ettevõtmine
Termostaat on vasakul paikneva generaatori taga peidus. Ülevalt poolt ei saa mitte mingi valemiga ligi

Nimelt asub sellel kaheliitrisel mootoril termostaat üsna lolli koha peal. Kapoti all on ruumi vähe ja normaalselt kuidagi ligi ei pääse. Kui sa muidugi pole just eriti peenete kätega günekoloog, kes on harjunud pimesi väga kitsastes oludes läbi võrkaia toimetama. Ehk kokkuvõttes tuli kogu nina eest ära kiskuda. Nagu ikka kohe päris kõik – stanged, iluvõred, talad, radiaator jne. Esiots puhtaks!

Palusin Feliksil protsessist ka pilte saata… Nähtud materjal oli samal ajal üksjagu põnev aga paraku ka pisut masendav. Ühe paganama termostaadi pärast on vaja nii kreisi protsess ette võtta? Misasja need Volkswageni insenerid küll mõtlesid, kui sellise jama kokku keerasid? Fiatil käis samalaadne protsess mängeldes ning termostaat oli viieteistkümne minutiga vahetatud…

Olukod läks veel masendavamaks

Mingil hetkel sain aga kõne, et ega kõik mu hädad paraku nii lihtsalt ühele poole ei saa. Nimelt oli ka radiaator üsnagi õnnetus seisus ja lisaks veel lekkis täiesti arvestatavalt. Mis teeme? No mingit pornot me siin igatahes kokku keerama ei hakka, eksole. Järelikult tuleb välja vahetada. Ja lisaks, kui see nina ikka juba eest ära katkutud on, siis oleks mõistlik ka kõik väsinud lõdvikud ära vahetada, et ei peaks sama protsessi mingi hetk uuesti läbi käima.

Lõdvikud ja torud kenasti vahetatud ning tutikas pakendis radiaator jõudis ka kohale. Siis sain järgmise kõne, et meil on nüüd uus probleem… VIN-koodi järgi tellitud 2.0 mootori radikas ei sobi mitte – kinnitused on ringi tehtud ning mingil hetkel on sellele pillile paigaldatud hoopis 3.2-liitrise Golf-R radiaator (162.50€). Ehk tuleb sobiv asi ikkagi tellida ning eelarve kasvab jällegi grammikese võrra. No kena värk. Tundub taaskord selline vahva miinusprojekt…

Siiski sain ka paar meeldivamat teadet, et turvapadja jama põhjuseks oli juhi istmealune kontakt, mis pidavat neil ka tüüpviga olema. See asi sai suhteliselt lihtsa ja kiire lahenduse. Lisaks sai Feliks ka katuseluugi toimima ning tegi autole hoolduse ära. Kõikvõimalikud tuledega seotud veateated said likvideeritud läbipõlenud pirnide asendamisega ning numbrituledele pidi lausa uued pesad paigaldama (2x 13.20€). Aga armatuuris ei põlenud enam ühtegi üleliigset tulukest ja mootor läks nüüd ka kenasti soojaks (termostaat – 90.15€). Stabilisaatorivarraste vahetusega kadusid ka klobinad esisillast (2x 12.93€).

Aeg ülevaatusele minna

Planeeritud ühe päeva asemel veetis auto töökojas pisut üle nädala. Aga nüüd võiks kõik ju kenasti korras olla, et saaks ka ülevaatuse peale? Pidurid toimivad, kässar võtab ka hästi ja aitab autol libeda peal kenasti külge ette loopida, tuled põlevad, mootor läheb soojaks, aga kuidas on lood CO-ga? Vot ei tea… See oli ka ainus asi, mis mind pisut murelikuks tegi.

100€ eest leidsin terve jooksu üsnagi uueväärseid Michelini naastrehve. Mustrit palju, naelad kenasti alles ja segu pehme.

Aga ega muud moodi ju teada ei saagi, kas auto läheb ülevaatuselt läbi või mitte, kui sellega just ülevaatuspuntki ei sõida. Seega, katse üks, letsgo. Kuidas need heitgaaside näidud ikkagi on…? Nendega oli kokkuvõttes väga hästi. Kuid paraku leidus hoopis teistsuguseid puuduseid, mille peale ei oleks isegi osanud kohe tulla. Alustuseks ei tohi ääretulede sisse LED pirne pista (mis on veidi jabur, aga okei), siis olid esimesed pidurivoolikud pisut pragulised. Ja kirsiks tordi peal ei sobinud need kapoti kiirkinnitused kohe mitte kuidagi – pidavat jalakäijatele ohtlikud olema.

Esimese katsega ülevaatust peale siiski ei saanud. Kuu aega anti armu, et vead likvideerida

Tundus selline üsnagi lühike ja kergesti kõrvaldatav nimekiri olema. Paraku aga see kapoti teema siiski nii lihtne polnud. Alustuseks puudus salongist avamise kang… Lisaks olid ka trossid poole pealt puudu, kuid nende asendamine liiga hull tegevus isegi ei ole. Loomulikult oli veel puudu ka kapoti kinnituse lukk, mille pidi taaskord poest uue tellima. Õnneks suutis Feliks oma tihedasse graafikusse augu tekitada ning kõik need vead likvideerida. Taaskord sai see Volkswagen Golf mitu päeva töökojas veeta, põhiliselt uusi juppe oodates. Aga õnneks oli teine katse ülevaatusega õnneks edukas – ausalt ja puhtalt läbi!

Kogu kapoti kinnitussüsteem tuli uuesti üles ehitada.

Kasutatud Volkswagen Golf – taaskord miinusprojekt?

Alustuseks muidugi irvitaks nende inimeste üle, kes kirjutavad müügikuulutuse alla, et autosse on „investeeritud“ nii ja nii palju eurosid… Einoh, tegelikult, mis kuradi investeering on kahe käega raha toppimine auto remondi alla? Tõstab metsikult väärtust kohe või tegelesid mõne haruldase uunikumi taastamisega? Loomulikult on autod alati mõningate eranditega miinusprojektid.

Leidsin endale uue lemmiku mündipesula, aga seda hoiab üks õige eestlane samamoodi saladuses, nagu häid seenekohti.

Kui mõnikord üks halb valik viib edasi hoopis parema valikuni, siis teinekord halb valik viib järgmise halva valikuni ja see edasi veel omakorda järgmise halva valikuni. Võibolla see Buick Riviera ost polnud just kõige targem ja mõistlikum. Ja vahetus Pontiac Firebirdi vastu koos peale maksmisega polnud ka ehk sugugi geniaalseim otsus. Ning siis omakorda veel vahetus Firebird Volkswagen Golfi vastu, mis vajas nii palju remontimist?

Vot ei teagi. Aga ilmselt tänu sellele autole arvan ma Volkaritest natukene vähem sitasti. Okei, ta näeb pisut ilmetu välja, aga ringi rallida on selle eest ikka üllatavalt hea. Salong ei nagise ja kolise nii vana auto puhul ning juhitavus on lausa maagiline. Siinkohal on muidugi oma roll sellel modifitseeritud vedrustusel, mis aitab Golfi ikka jube kindlalt tee peal hoida. Kuid siiski – sõita on väga lihtne ning nauditav. Ainult, et jubedalt ajab kihutama… Ahjaa, mingil elu etapil on see auto ilmselt veetnud ka hetke rattad taeva poole…

Seest nüüd nagu uus? Sai igatahes kõvasti puhtam ja viisakam.

Ja mis siis nüüd edasi?

Kuigi selle autoga on talvel üllatavalt lõbus sõita, siis tegelikult tiksub kell juba kuklas – mees, sul on järgmist autot vaja! Seega, kui kellelgi on vaja käredat (noh, muidugi on käredamaid), fantastilise juhitavusega, odavalt remonditavat ent igava välimusega saani, siis see Golf on nüüd saadaval. Ja need „keelatud“ kapoti kiirkinnitused saab veel kauba peale kaasa! Noh, et jalakäija ikka saaks korralikult ära karistatud, kuna vales kohas üle tee üritas liduda…

auto24: Volkswagen Golf 2.0 FSI 110kW

Täpselt 11 aastat tagasi sai tegelikult esimese põlvkonna Golf GTI’ga pisut isegi “lennatud”

100autot@Facebook



6 kommentaari

  • Risto

    • 11. jaan. 2022, 01:37
    • Vasta

    Golf pidi olema oodatust kehvema töökindlusega, mida talt üldiselt ei oodata.
    Aga kuna remont pole väga kallis, siis seda talle väga ette ei heideta.
    Golfid on pidevalt klassi testivõitjad olnud. 🙂
    Palju siis töökoja arve tuli? 🙂

    • 100autot

      • 11. jaan. 2022, 01:58
      • Vasta

      Suures plaanis on Golfi remontimine pigem lihtne ja odav.
      Aga kokkuvõttes tuli kõigide tükkide ja kulunud töötundide peale pisut üle 600€ võrra rahakotti tühjendada.
      Sinna juurde siis veel ülevaatus ja talvekad…

      Ei saanud ju midagi tegemata ka jätta, muidu endal nõme sõita ja hiljem ka nõme müüa 🙂

  • Mees Metsast

    • 11. jaan. 2022, 06:54
    • Vasta

    Sellise rommari peale 6 sotti kulutada on päris kõva avaldus.
    Igatahes tegi see teadmine minu tuju paremaks,kuna käisin ka oma autoga remondis ja sain 6 sotise arve just.Pidasin alul arvet suureks aga nüüd ütleks,et täitsa paras oli.

    • 100autot

      • 12. jaan. 2022, 04:28
      • Vasta

      Sellepärast meeldib mulle aegajalt 7-seeria omanikega hängida…
      Tunduvad ka enda remondi arved kohe pisikesed ja tuju läheb heaks 🙂

  • Gustav

    • 12. jaan. 2022, 06:59
    • Vasta

    Kas ekraan petab või on silmad udused, aga tundub, et ees olev number on pisut viltu.
    Väike detail, aga…..

    • 100autot

      • 13. jaan. 2022, 08:47
      • Vasta

      Võibolla need telefoniga tehtud pildid moonutavad pisut.
      Aga… keegi jättis see nädal oma kärukonksu jälje kenasti esimese numbri sisse 🙂


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga