#23 MB A140 '97 oktoober 27, 2020 2 kommentaari
#23 300€ Challenge - Nädal 1

#23 Mercedes-Benz A140 ’97

Kuidas on igapäevaelu 300 eurose autoga? Okei, päris iga päev ma temaga siiski sõita ei viitsi ning teised masinad tahavad ka tuulutamist. Aga iga uus asi on alguses põnev ja eks ta seetõttu saab ka loodetavasti pisut rohkem kilomeetreid oma läbisõidu näidikule.

Antud postituse alla katsun teha igapäevaseid kokkuvõtteid läbielatud sündmustest, vigadest, lagunemistest ning ka tuunimistest.

Mis juba ostes ei toiminud:

  • külmast peast käivitub ainult break cleaneri abiga
  • pisut on roostet ja auke
  • sisu ülimalt rokane
  • tagumine vasak elektriaken ei taha üles joosta
  • kesklukk ei toimi
  • kõrvalistuja ust ei saa väljast avada
  • tagumised rattad pisut lääpas
  • esituled suhteliselt halliks tuhmunud
  • summuti tundub väga hõre olema
  • kütusenäidik valetab (ei näita kunagi alla poole paagi)
  • kojameeste esimene asend ei tööta

Mis vead vahepeal juurde on tekkinud:

  • tagumine parempoolne pidur on hakanud veidrat kahinat tegema

Mida on remonditud/tuunitud

  • täringud peegli külge
  • kleepekad esi- ja tagaklaasile
  • AMG Stage1 Conversion
  • Auto nina “tuusaks” kleebitud

Kulutabel


Esmaspäev – 26.10.2020

LS päeva alguses: 163115 km

Hommik algas taaskord kenasti Break Cleaner’i abiga ning viuhti nagu tuul mööda Tallinna tänavaid kontori poole. Ei mingeid erilisi muid probleeme ega hädasid.

Kes saab täna hommikul neist neljast valituks? Ahaa… Mercedes!

Peale lõunat oli aeg seada sammud (või rattad?) Maanteeameti büroo suunas, et see roheline iludus enda nimele lõpuks ümber vormistada. Kusjuures sealne protsess on oluliselt kiiremaks muudetud ning mingisugust meeletut paberite täitmist enam polnudki. Igati meeldiv üllatus.

Tädi teiselpool letti teatas säravate silmadega, et mul ülevaatus kestab lausa järgmise aasta septembri lõpuni. Kui vastasin talle, et ma pole päris kindel, kas see auto isegi järgnevad kolm kuud vastu peab, tegi ta üllatusest suured silmad ning lausus murelikult: “Ostsite auto, mis ei pea võibolla isegi 3 kuud vastu?”. Kui olin talle oma loo ära rääkinud, siis tundus, et tema päev sai kohe oluliselt helgem.

Ümber vormistama! Kae seda ülevaatuste listi tehnilise passi tagaküljel

Enne kontorisse naasmist põikasin kiirelt ka Automaailmast läbi, et ehk leiab sealt midagi põnevat tuunimiseks. Paraku on nende letid maitsetust kraamist tühjaks jäänud ning peale suurte pehmete täringute ei jäänud näpu vahele mitte midagi…

Kui tööpäeva lõpus taas oma rohelist konna käivitama hakkasin, siis kuulsin teiselpool parklat päris korralikku naerupahvakat. 20 sekundit tühja käiamist, kapott lahti, surakas Break Cleanerit ja uuesti võtit. Tundub, et sain veel kellegi päeva õige pisut rõõmsamaks teha.

Ja kohustuslikud täringud peegli külge

Õhtune programm hõlmas veel trenni minekut ning lubasin ka sõbrad peale korjata. Üks neist arvas, et läheb pigem jalgrattaga… Aga teine sai vähemalt sõiduelamuse: “Kurat, mitte keegi ei kiirenda enne lamavat…! Teised ikka pidurdavad…”. Kuid enamus ajast oli tal ikka pigem nägu naerul.

Rahalised väljaminekud olid päeva jooksul täiesti arvestatavad: ümbervormistus büroos 61 eurot, liikluskindlustus kolmeks kuuks 22.81€ ning täringud peegli külge suts alla viieka. Kokku vurasin autoga maha lausa 41 kilomeetrid, ehk miinimumnorm on juba käega katsuda.


Teisipäev – 27.10.2020

LS päeva alguses: 163156 km

Täna hommikul oli kindel plaan taaskord Mercedes kuumaks ajada. Seekord võtsin endale pisut aega ning katsetasin telefoniga filmimist. Tekstina ilmselgelt ei suuda nii hästi kogu seda käivituse pulli edasi anda, kui ühe väikese videoklipiga. Palun! Siin see on:

Ka start kodu suunas algas nagu tavaliselt – kapott lahti, pisut “topkat” sisselaskesüsteemi suunas ning taustaks naerupahvakas suitsunurgast. Peab vist hakkama enamvähem normaalseid talverehve otsima. Hetkel on üsna juustud lamellid all ning märjal asfaldil küllaltki palju wheel-spinni. Kui peaks sutsu libedat tulema, siis ilmselt käkiks selle A-klassi kohe kusagile äärekivisse või ees peatunud autodesse.

Kilomeetreid kogunes päeva peale vaid 14. Vähemalt on nädala miinimumprogramm täidetud, aga ilmselgelt tuleb temaga sõite veel. Sest et noh… lõbus on.


Kolmapäev – 28.10.2020

LS päeva alguses: 163170 km

Kuna täna on kodukontori päev, siis tõenäoliselt oma uhket Mersut käima ei panegi. Las puhkab teine pisut ja peab sellevõrra päevakese kauem vastu ka. Mis ei sõida, ei saa ka katki minna?

Aga… Ega ma siis niisama ei passi ja auto vajab ju tuunimist… Kuidas tõsta oma odava risu järelturu väärtust või teenida korralikult respekti kaasliiklejate käest? Mercedese puhul on märksõnaks AMG Stage1 Conversion. Maksab see 10 eurot ning on võimalik kodus käepäraste vahenditega ka ära teha.

Lisan siia ka pisikese õpetliku video:

Noh, sai päris hea? Pisike pilt ka juurde.

Mercedes-Benz A140 AMG Stage1 Conversion

Aga jah, päeva lõpuks temaga sõitma ei jõudnudki. Õhtune poe tiir tuli puhtalt laiskusest Range Roveriga. Ja homme võiks parklast Lexuse võtta, et lõpuks need müügikuulutuse pildid ära teha. Tegelikult tuleks hoovi natukene ruumi juurde ka tekitada, kuna neli autot kahel parkimiskohal on ilmselgelt pisut liig.

Eks tuleb siis reedeni ära oodata, et saada aimu, kui palju minekut see tänane tuuning autole juurde andis. Ning kui palju street-credit’it ta annab. Kui saab kasvõi ühel foori taga rohelist tuld ootaval autojuhil AMG sildi peale näo naerule, siis oli see kulutatud 10 eurot igati õigustatud.


Neljapäev – 29.10.2020

LS päeva alguses: 163170 km

Äsja AMG’st muundunud Mersu jäi täna hommikul nukralt parklasse langevate kollaste vahtralehtede alla. Täna oli Lexuse kord tiirule minna. Ja tema jaoks ka pisut erilisem hommik, sest ees ootas kerge kasimine mündipesulas. Lips kenasti sirgeks ja pildistama.

Seekord hüppasin ikka normaalselt lati alt läbi ja fotod said… kehvemapoolsed. Samas ei taha teda liiga üle ka ilustada, sest päris uue ja uhke autoga ju enam tegemist ei ole.

Kes soovib, saab kuulutust lähemalt silmitseda siit: Müüa küla jalgratas

Skoda sai ka taustal normaalselt reklaami kohe

Reede – 30.10.2020

LS päeva alguses: 163170 km

Oi te ei kujuta ette, kuidas ma kannatamatult juba ootasin, et saaks selle raketiga kontorisse vurada. Nagu ikka päriselt. Ja see tundus isegi mulle endale äärmiselt imelik… Mis mul viga on? Samas teistpidi päris hea, kui selline 300 eurine ost nii palju emotsioone pakub. Tagantjärgi igati äss diil.

Aga liikluses oli paari päeva tagust tuuningut ikka korralikult tunda – esirattad ei suutnud kuidagi seda jõudu maha panna ning kaapisid tühja. Õhk-õrn võimalus on muidugi ka see, et olematu mustriga lamellid lihtsalt ei oma mitte mingisugust pidamist niiskel asfaldil, kuid pigem ikkagi usuks AMG Stage1 konversioonist saadud lisavõimsusesse.

Igatahes täna saab autol olema pidupäev. Nimelt broneerisin aja mündikasse, et kinkida talle esimene välipesu. Lisaks käisin eile rüüstamas ühte trükikoda ja sain sealt pisut materjali välimuse parendamiseks. Kui kõht täis, auto puhas ja kleepsud peal, siis lisan tulemusest ka mõne pildi siia.

Kleeps peal. Näeb nüüd välja nagu takso ja võib julgelt ühistranspordi ridu kasutada
Nonoh, kas muutus kohe mehisemaks?
Ou nou, pesu käigus tuli ka pisut roostet mustuse alt välja…

Lisaks lippasin kiirelt ka korra Automaailmast läbi. 19 eurot letile ja vastu sain tutt-uue pakendis väntvõlli asendi anduri. Puht teoorias on see võimalik ka koduste vahenditega ära vahetada. Eks kui sooja garaazi satun, siis proovin järgi. Ja mine tea, äkki hakkab normaalselt käivituma ka…

Automaailma tagagumise ukse taga kraapimas, et soodukat saada ja see projekt niiiiii kalliks ei läheks

Ongi töönädal selja taga ja viisaastaku miinimumplaan edukalt täidetud. Kummaline küll, aga nautisin täna igat kilomeetrit selle autoga. Ja neid pisut ikka kogunes. LS päeva lõpuks 163195, mis teeb tänaseks läbisõiduks ümmargused 25 kilomeetrit. Auto mind teele ei jätnud ning midagi küljest ka ära ei pudenenud. Ikka väärt aparaat selle raha eest! Huvitav, kuidas Margusel oma SAAB’iga läheb?


Laupäev – 31.10.2020

LS päeva alguses: 163195 km

Nii… vaja linna peal mõned sõidud teha, aga korralik dilemma, millise autoga minna. Kuna järgmine nädal on plaanis Jaguariga ühele üritusele jõuda, siis tegelikult võiks ju testida, kas aku on üldse piisavalt tugev ja kas ta käima läheb… Ja kui peakski minema käima, siis võiks ju tiiru ka juba teha.

Lehed on sügisel ikka paras tüütus. Vähemalt auto peal ja igal pool vahel

Tagavara valikuks jäi A-klass. Aga kuna mul parkimiskohti on vaid kaks, kuhu siis on üksteise sappa kokku tuubitud neli auto, siis tuli ka nelja auto võtmed kaasa võtta. Kui Jaguar käima läheb, peab Lexuse eest ära ajama ja kui ei lähe käima, siis tuleb Mersu eest Range Rover ära ajada. Normaalne kabetamine.

Õnneks oli aga Jaguari akus piisavalt särtsu sees ning sain minna sellega linna peale uristama ja lõristama. Polnudki temaga ammu sõitnud. Ahjaa, selle põleva kütusetule ravisin ka kohe Statoilis 50 liitriga välja. Täitsa vahva oli. Mersul aga kilomeetreid seekord juurde ei kogunenud.


Pühapäev – 01.10.2020

LS päeva alguses: 163195 km

Täna polnud erilist põhjust oma tuunitud A-klassi käima panna. Mõned sõidud oli küll vaja teha, kuid otsustasin oma perekonda selle autoga pigem mitte traumatiseerida. Lastele roheline konn küll meeldib, aga proua pigem ei soovi sinna sisse istuda… Huvitav küll miks? Seega käiku läks hoopis Range Rover.

Esimene huviline käis ka müügis olevat Lexust kaemas ning minu üllatuseks pidi selle seisukord turu keskmisest ikkagi oluliselt parem olema. Aga auto jäi siiski maja ette alles ning ta suundus lisaks veel mõnda aparaati üle vaatama.

Üldiselt oli autonduse valdkonnas pigem igav päev. Ainukeseks pärliks oli pimedas hoovi sattunud kummituslik aparaat… Tegin oma telefoniaparatuuriga üle äärmiselt kehva klõpsu, kuid õnnestus ka omanik tabada ning äkki saab millalgi valges seda lähemalt uudistama minna.

Pimedas telefoniga ikka pilti ei saa… Samas ei saanud ka pildistamata jätta

Nädala kokkuvõte

Läbitud kilomeetrid: 80

Sõidupäevi: 3

Tehnilisi rikkeid: 0

Miinimumprogramm sai kenasti ületatud ning kui esimestel päevadel oli hirm, et auto laguneb kohe-kohe laiali, siis tegelikult pidas ta kenasti vastu. Pisut isegi on hakanud tekkima kahtlus, et see kurivaim kestab mul lausa selle challenge lõpuni. Oh õudust…

Remontinud pole veel midagi, aga ühe jubina vähemalt ostsin, mille võiks külge kruttida. Mine tea, äkki saab sellest #breakcleaner stardifunktsioonist veel jagu. Tuuningut aga on pisut lisandunud ja seda loomulikult ainult visuaalse poole pealt.

Tegelikult olen oma 300 eurose leiuga üsna rahul. Näeb teine piisavalt totakas välja, sõita on ülimalt kummaline aga lõbus. Eks siis paistab, kauaks seda pidu jätkub.

Linnud on jätnud ka oma arvamuse autost esiklaasile

100autot.ee Facebook’is



kommentaari

  • Imre

    Enne rehvidesse raha uputamist tasuks ehk järgi proovida tuuning 4Matic-uks? Challenge’i nõue remondikotta raha mitte viia näikse suunavat heebliga sõbrunema või hankima veljel rehvid lammutusest.

    • 100autot

      4Matic’uks konvertimise saaks ilmselt ka ca 10 euroga tehtud – palju see kleeps ikka maksab.
      Rehvivahetus pole remontimine 😉


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga