#23 MB A140 '97 november 24, 2020 Lisa kommentaar
#23 300 euro challenge - nädal 5

#23 Mercedes-Benz A140 ’97

Minu 300€ challenge on jõudnud juba otsapidi viiendasse nädalasse. Mis ühtlasi tähedab, et see A-klassi Mersu on mul olnud juba kuu aega. Kui algselt arvasin, et esimese kahe nädalaga laguneb ta mul kätte ära, siis aeg on näidanud vastupidist. Kestab see raibe…

Järgnevate nädalate kõige põletavamaks küsimuseks on see, kuidas saada vajalikud kilomeetrid kätte. Sest noh, kontori lock-down tähendab, et sõita pole eriti vaja. Voodist tööle on hetkel vähem, kui kaks meetrit.

Mis juba ostes ei toiminud:

  • külmast peast käivitub ainult break cleaneri abiga
  • pisut on roostet ja auke
  • sisu ülimalt rokane
  • tagumine vasak elektriaken ei taha üles joosta
  • kesklukk ei toimi
  • kõrvalistuja ust ei saa väljast avada
  • tagumised rattad pisut lääpas
  • esituled suhteliselt halliks tuhmunud
  • summuti tundub väga hõre olema
  • kütusenäidik valetab (ei näita kunagi alla poole paagi)
  • kojameeste esimene asend ei tööta

Mis vead vahepeal juurde on tekkinud:

  • tagumine parempoolne pidur on hakanud veidrat kahinat tegema

Mida on remonditud/tuunitud

  • täringud peegli külge
  • kleepekad esi- ja tagaklaasile
  • AMG Stage1 Conversion
  • Auto nina “tuusaks” kleebitud
  • Väntvõlli asendi andur vahetatud
  • Kõrvalistuja ust saab nüüd väljast avada
  • Tuled lihvitud-poleeritud-vahtatud
  • Kasutatud viisakamad lamellid koos nirumate velgedega

Kulutabel


Esmaspäev – 23.11.2020

LS päeva alguses: 163424 km

Eelmise nädala jooksul ei kulunud auto peale sentigi raha. Okei, kütust veidi läks, aga juurde pole pidanud tankima ning kulutabel täiendusi ei saanud. Mersu sai täpselt kuu aega tagasi ostetud ning selle ajaga on odomeetrile juurde kerinud 309 kilomeetrit. Üsna olematu läbisõit.

Päev algas igatahes korraliku autode vangerdusega – Range Rover läks NordAuto-sse rehvivahetusse. Kuna mu liba-AMG Mersu jäi nädalavahetuseks sinna samma parklasse, siis sain sellega linna peale vurama minna. Kilomeetreid koguma.

Kopli kaunemaid paiku avastamas

Kuhu siis temaga sõita? Maanteele ei julge ronida, seega pigem ralliks mööda linna ringi. Pirita? Krt kaugel ja ei viitsi. Kopli? Kõlab nagu plaan. Seda enam, et saab ju auto esimese kuu sünnipäeva tähistada ja ühtlasi sai ta ju ka Koplist ostetud.

Trammid… Kellel roheline kaart taskus, kellel roheline Mersu sõitmiseks
Meri paistab, aga juurde ei pääse. Isegi mitte Mercedesega

Ühtlasi võiks ju seda piirkonda veidi kammida huvitavate pildistamiskohtade leidmiseks. Kuidagi jäi mulje, et see kontorite sulgemine on pisut massilisem, sest liiklus oli ülimalt hõre. Aega muidugi üleliia palju polnud, sest proovisõidu auto tuli ka veel NordAuto’sse tagasi viia. Ja siis oma pereauto sealt rehvivahetusest omakorda ära tuua.

Kopli-rikaste kant. AMG sobib sinna majade ette justkui valatult

Õhtul sai A-klass veel boonuseks tiiru trenni ja poodi. Päevaseks läbisõiduks keris suisa 32 kilomeetrit. Peabki vist temaga õhtuseid lõbusõidu tiire tegema, et üldse autot liikumises oleks põhjust hoida.


Teisipäev – 24.11.2020

LS päeva alguses: 163456 km

Pikka juttu tänase kohta ei teegi. Kodukontor küll, aga lõunat sööma peab. Kui sõber kutsus sashlõkki vintsutama, siis otsustasin ta tuju tõsta vähemalt elegantse Mercedesega. Selle autoga lihtsalt saab alati elamuse. Kes positiivse, kes piinliku aga elamus on alati garanteeritud.

Rahabosside masinad Türgi söögikoha ees – X5, RR Sport ja MB A14 AMG

Palju kilomeetreid tuli? Kuuuus! Sõidupäev – check, odoka edasi rullimine – check. Peaks vist miskit natuke tuunima ka vahepeal… Talveks 4matic?


Kolmapäev – 25.11.2020

LS päeva alguses: 163462 km

No ei olnud täna üldse plaanis seda putukat käima ajada. Polnud ka otsest vajadust. Aga õhtul oli prouaga date-night ja lapsehoidja tuli mini-kloone vaatama. Kuna ta mainis, et oli õhinal mu blogi algusest lõpuni läbi lugenud, siis otsustasin teda premeerida eksklusiivse autosõiduga koju – Eesti (vb ka maailma) ainsa Mercedes-Benz A14 AMG’ga. Sissejuhatuseks ka kogu käivitamise tseremoonia.

See on ikka fenomenaalne, kuidas roheline konn suudab alati kõrvalistujate näo naerule tõmmata. Igatahes tundus, et auto valik oli õige ning lapsehoidja sai sellest sõidust pigem positiivse emotsionaalse laengu.

Range Rover vaatab kurja ja kadeda pilguga – miks tema saab sind trenni viia?

Kuna kilomeetreid oli juurde vaja, siis hullasin Mersuga pisut öiseid ja sisuliselt inimtühju pealinna tänavaid. Paar korda oli küll tunne, et auto läheb kas kummuli või pooleks, kuid ta püsis ikkagi vapralt koos. Kilomeetreid kogunes pimedas pealinnas 12. Nädala norm sai sellega täis.


Neljapäev – 26.11.2020

LS päeva alguses: 163474 km

Esimest ja viimast korda sattusin õue tööpäeva lõpus, kui oli vaja lapsed lasteaiast ära tuua. Ja kõik. Vist isegi toa aknast ei vaadanud kordagi autode poole. Kilomeetreid tuli ümmargune null.


Reede – 27.11.2020

LS päeva alguses: 163474 km

Sõitmist oli üksjagu, aga paraku mitte postituse peakangelasega. Tema nädala miinimum oli suure vaevaga juba kokku saanud ning otsest vajadust spreid mootorisse lasta polnud.

Seda frontaal-laadurit kahjuks testida ei õnnestunud. Küll aga veokat, mille nurk pildil paistab

Aga millega siis hoopis sõitsin? Mind vaevas juba pikemat aega küsimus, miks inimesed ostavad endale veoauto. Ja et sellest aru saada, siis laenasingi ühe terveks päevaks. Lõpus hakkasin juba pisut aru saama, kuid eks selle jutu katsun eraldi artikliks vorpida.

A-klass seisis endiselt nukralt parklas ning kilomeetreid juurde kusagilt ei tekkinud.


Nädala kokkuvõte

Läbitud kilomeetrid: 50

Sõidupäevi: 3

Tehnilisi rikkeid: 0

Nädalavahetusel sai ainsana Range Rover mootori soojaks, seega ei hakanud nende päevade kohta sissekandeid üldse tegema. Kuna sõitmise vajadused on hetkel üsna minimaalsed, siis vajaliku 50 kilomeetri kokku saamine on paras peavalu.

Ainsaks märksõnaks on lõbusõidud. Võiks ju Bolti või Üüberit ka lasta, aga väga ei tahaks ju süütuid inimesi sinna käru peale korjata. Pisut juba ootan seda libedat aega, sest tahaks näha, kuidas see masin siis käituma hakkab. Talvekad ju ometi all.

Kuna teine purk seda käivitusabi hakkab otsa saama, siis peaks tegema tiiru erinevates autokauplustes ja ostma portsu uut ja erinevat kraami. Et saaks testida, milline neist see kõige vägevam on. 100auto käivitusabi test?

Viis nädalat on auto juba vastu pidanud. Jõulud ei paistagi enam kaugel.

Aga proovisõidus osalenud “veoauto” kohta kirjutan ilmselt paar rida ka oma Facebook’i seinale.



Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.