#23 Mercedes-Benz A140 ’97
Kuna see külmast peast käivitus on endiselt probleemne, siis katsetaks hoopis 300€ challenge raames erinevaid käivitusabi aerosoole. Sest et ega ma ju autot korda ometi tegema ei hakka. Ja pigem kogu see käima saamise tseremoonia ise on lõbus.
Praktilist vajadust temaga sõitmiseks kahjuks hetkel ei ole. Seega on A-klass muutunud hobi- või siis pühapäeva autoks. Aga oi, kus tahaks juba lund ja libedust. Saaks ehk vastu äärekivi libisedes selle tagasilla ka sirgeks?
Mis juba ostes ei toiminud:
- külmast peast käivitub ainult break cleaneri abiga
- pisut on roostet ja auke
- sisu ülimalt rokane
- tagumine vasak elektriaken ei taha üles joosta
- kesklukk ei toimi
- kõrvalistuja ust ei saa väljast avada
- tagumised rattad pisut lääpas
- esituled suhteliselt halliks tuhmunud
- summuti tundub väga hõre olema
- kütusenäidik valetab (ei näita kunagi alla poole paagi)
- kojameeste esimene asend ei tööta
Mis vead vahepeal juurde on tekkinud:
- tagumine parempoolne pidur on hakanud veidrat kahinat tegema
- tehnilise kontrolli tulemused
Mida on remonditud/tuunitud
- täringud peegli külge
- kleepekad esi- ja tagaklaasile
- AMG Stage1 Conversion
- Auto nina “tuusaks” kleebitud
- Väntvõlli asendi andur vahetatud
- Kõrvalistuja ust saab nüüd väljast avada
- Tuled lihvitud-poleeritud-vahtatud
- Kasutatud viisakamad lamellid koos nirumate velgedega
Kulutabel
Esmaspäev – 30.11.2020
LS päeva alguses: 163474 km
Päeval sõitmise vajadus puudus, aga õhtul siiski tuleb mingi autoga trenni minna. Kõige parem valik mõistagi roheline konn ehk A-klass. Ei tea, kas see Brake Cleaner hakkab otsa lõppema või milles häda, aga igatahes tuli päris mitu korda kapott lahti katkuda ning uus surakas mootorisse lasta, et masina laulma saaks.
Esimese generatsiooni Mercedes A140 saab siinkohal tublisti kiita, sest soojaks läheb ta üsna käbedalt ning esiklaasile jäätunud lumi sulas kiiresti. Pole paha. Aga nüüd Statoili ning vaatab, kas ja milliseid käivitusabi spreisid seal pakkuda on.
Valikus oli ainult üks – Turtle Wax’i Start Gas. Pisike 200ml pudel hinnaga 6.90€. Pagana kallis tundub, aga noh, võib ju seda oma Mersule lubada. Peale trenni ehk on mootor piisavalt jahtunud ning saab katsetada.
Erinevalt #breakcleaner’i vedelast joast tuli sellest balloonist reaalselt aerosoolipilv ja käivitus oli oluliselt kiirem. Eks peab järgmise päeva hommikul igaks juhuks veel ühe korduskatse tegema. Kuid jah, esmapilgul tundub hoopis kangema klassi kraam olema.
Päeva jooksul läbitud kilomeetreid: 12.
Teisipäev – 01.12.2020
LS päeva alguses: 163486 km
Lõuna paiku tekkis plaan korra kodu lähedal asuvasse poodi minna. Läheks ostaks õunu või midagi. 300 meetrise jalutuskäigu asemel kujuneb sellest aga hoopis 10 kilomeetrine tiir uhke A-klassi Mercedesega. Kuidas siis niimoodi järsku lappama läks?
Esiteks tahtsin ma proovida, kas eelmisel õhtul positiivselt esinenud Turtle Wax’i käivitusabi täna ka samaväärselt performab. Kolm sekundit pihustust ja plärtsti, mootor käivitus. No siis võiks ju juba natuke sõita ka, kui auto käib.
Sõitmisest kujunes aga kokkuvõttes hoopis erinevate käivitus-aerosoolide osturetk. Esimene peatus – Olerex. Seal oli menüüs ainult üks variant ning seegi nende oma toode – 400ml spreid maksis 4.95€
Ja siis plaanisisin tagasi koju liikuda. Või noh, õigemini poodi, et need õunad ka ostetud saaks. Märkamatult aga olin sattunud juba Sõle tänava kanti mingisugusesse autotarvikute kauplusesse. Seal oli pakkuda lausa nelja erinevat sorti käivitusabi, millest kaks ka kaasa rabatud sai. Mille järgi valisin? Ilusama purgi järgi, loomulikult.
Käivitusabi aerosool BioLine Samostart 400ml hinnaga 4.15€ ning Nigrin Starthilfe-Spray 200ml ja 3.55€. No nüüd on, mida testida.
Igatahes kilomeetreid koguneski üllatuslikult päeva peale täpselt 10. Ja isegi õunu ei unustanud osta!
Kolmapäev – 02.12.2020
LS päeva alguses: 163496 km
Korra vaja ikka lõuna paiku ennast õue ajada. Ei, sõitma mitte, aga auto võiks ju korraks käima panna. Käivitusabi test vajab ju katsetamist. Seekordne katsealune – Nigrin Starthilfe-Spray. Õues temperatuuri 0.5 kraadi plussi poolel.
Sprei juga tundus mahlasem või tatisem võrreldes Turtle Wax’iga. Kolm sekundit pritsimist ja käiama. Võtme keeramisest ja mootori turtsuma hakkamisest võttis käivitumiseni (loe: kuniks pöörded tõusevad 3000 peale) aega ca 8 sekundit. Tagumikutunde järgi umbes sama, mis Turtle Wax, aga hind poole odavam.
Õhtul läheb katsetab järgmist toodet. Peab ikka mingi korraliku süsteemi välja mõtlema parima välja selgitamiseks. Kui nüüd jääb pisut segaseks, mis teema selle käivitusega täpsemalt on, siis viskan siia ka varasema video kogust sellest tseremooniast. Paugupill, eksole!
Järgmine toode testimiseks oli Olerexi Käivitus-aerosool. Hea suur purk ja peaks kraami kohe kauemaks jätkuma. Tavapärane kolm sekundit spreitamist ja mootor käivitus juba viie sekundiga. Järjest paremaks läheb.
Aga sõitma ikkagi ei viitsinud minna ning päeva tulemuseks ei saanud kotti ühtegi kilomeetrit. Ah, eks homme teeb kohe pikema tiiru ja sõidab selle minimaalse nõutud läbisõidu täis.
Neljapäev – 03.12.2020
LS päeva alguses: 163496 km
Nonii, täna oli isegi päriselt põhjust sõitma minna. Saab mitu asja ühendada – järgmist käivitusabi toodet katsetada ning lisaks vaja äi arsti juurde toimetada. Alustame sellest esimesest osast.
Katsealuseks BioLiner Samostart. Väga hea aerosoolse joaga, mis juba eos võiks viidata efektiivsemale käivitumisele. Temperatuurid õues kerges miinuses aga hoolimata sellest käivitus mootor rekordilise ajaga – umbkaudu kolm sekundit. Hetke seisuga tundub kogu valiku kõige parem diil.
Kaos ja põrgu
Samal neljapäeva hommikul otsustasin ka äiale kvaliteetse Saksa luksusautoga tiiru teha. Demonstreerisin ägedat käivitamise tehnikat ning kiitsin vastupidavust. Ka tema jaoks tundus see käigukasti lahendus pisut utoopiline. Aga nüüd sõitma!
Korraks viskas hoovis esimese käigu välja… Imelik, aga käik sisse tagas ning jätkame teekonda. Rahulik vasakpööre tänavale ning siis parempööre järgmisele tänavale. Nonii, nüüd ma näitan, kuidas see pisike putukas veel edasi lippab…
Külma mootoriga pöörded viie-tuhande piirimaile ning siis jõuline käiguvahetus. RAKSAKI! Ja vedu kadus tagant ära. No mis asja? Proovisin veel liikuval masinal asjatult erinevaid käike sisse panna, kuid ei miskit… Tasapisi veeresin tee serva. Nojah, vist sain tast lõpuks jagu. Jalutasime tagasi hoovi ning võtsime sealt järgmise (sõitva) eksemplari.
Kas sain tast lõpuks jagu?
Nõutult lonkisin pool tundi hiljem laiba juurde tagasi. Või noh, mootor ju töötab, aga liikumisvõime puudub. Esmane mõte oli puksiir tellida ning AMG Kuusakoski poole ära saata. Aga äkki saab ikka veel asja? Igatahes helistasin sõbrale ning kutsusin teda hommikuvõimlemist tegema.
Õnneks ei olnud ma kodu hoovist kuigi kaugele jõudnud – umbkaudu 300 meetrit. Ja kuna see A-klass on nii kerge, siis enamusest teekonnast lükkasin teda üksinda. Sõber vaid muigas ning filmis seda jõupingutust.
Ta kestis mul täpselt 42 päeva. Selle ajaga jõudsin läbida 392 kilomeetrit. Kas Mersust saab veel asja? Hetkel on ainuke lootus, et veovõll purunes. Peaks kusagilt paar korralikku tungrauda hankima ning saaks järgi kontrollida. Kui asi selles, siis võiks ju ehk isegi ta liiklusesse tagasi aidata. Aga kui on ikkagi mingi tõsisem häda, siis jääbki ta ilmselt juurviljaks – süda töötab, kuid enam ei liigu…
100auto FB lehele võib julgelt ka “Like” panna. Kogun neid, prindin välja ja peidan voodi alla. Kunagi vanast peast hea üle lugeda.
sim
Nonii,oled kuusakoski asemel otsustanud auto viia oksjonile.Kunagi mõtlesin ise ka oksjoni keskonnast autot osta aga ühelt maalt sain aru,et seal müüaksegi ainult kuusakoski kraami 🙂 Et kui vanarauda pole vaja siis pole sealt mõtet autot osta.
100autot
See oksjoni idee oli juba täitsa challenge alguses plaanis.
Aga mingi hetk said aru, et seda ronti enam tegelikult liiklusesse ei tahaks lasta (tundus moraalselt vale tegu) ja kindlaks plaaniks jäi peale kolme kuud sõitmist otse Kuusakoski kaalu peale vurada…
No ei kestnud ta paraku nii pikalt ja nüüd nagu laibana oksjonile panna ei tundunud enam vale tegu (kes täiemõistuslikest inimestest seda ikka sõidukõlblikuks tegema hakkaks?)
Saab ta eest palju saab, vähemalt on põnev jälgida, kuhu maani hind kerib.
Ja hiljem tahaks tegelikult ka teada, mis motivatsioonil keegi sellise rappe endale ostab 🙂
sim
Ma ei tea kui palju sul on kogemust antud oksjoni keskonnaga aga tavaliselt ei tule oksjoni võitja autot ostma.Inimesed pakuvad seal pullipärast.:)Nagu vabaaja veetmise vorm või nii.
100autot
Pole nüüd küll neid auto24 oksjoni reegleid detailideni läbi lugenud, aga kas seal mingisugust siduvat kohustust mitte ei teki?
Ja siis nendele lõbu pärast pakkujatele nõuet kaela ei saja?
sim
Ma olen olnud seal mõlemal poolel 🙂 Nii müüana kui ostjana.
Tuli küll märgukiri meili,et mine osta auto ära aga kui sellele ei reageeri siis nii jääbki.
Teinekord kirjutasin ise neile pahandava kirja,et kas nad teavad millised petturid seal tegutsevad.Kuulutuse tekstis kirjutavad,et auto on viimase peal aga kui kohale lähed siis ei tööta ükski asi.Sellepeale pesi auto24 kiiresti oma käed puhtaks,et nemad ainult vahendavad.Siis jõudiski mulle kohale,et pole mõtet seal oma aega raisata.
100autot
Siiski ikkagi tuldi sellele järgi…
Ka seekord ostja tegelikult ei eeldanud, et võidab oksjoni. Aga vähemalt oli aus ja viis auto ära.
Sai kena mängumaja lastele 😀
Igor
See oksjon jäi kahjuks nägemata, palju ta lõpphinnaks kujunes?
100autot
Lõpphinnaks kujunes 106 eurot, mis isegi ületas ootusi.
Kuusakoskis oleks tema eest maksimaalselt 90,- saanud ning sinna oleks pidanud auto ise kohale vedama.