Oktoobri lõpus nägin kurja vaeva, et leida endale kuni 300 eurot maksev ülevaatust omav auto. Ta pidi võtmest käivituma ja olema liikluskõlblik. Selle raha eest paraku väga valikut automüügi portaalides pole ning lõpuks jäi ainsana filtrisse üks väsinud olemisega Mercedes-Benz A140 aastast 1997.
Juba müügikuulutust sirvides tundus see pilt nukker. Aga oli siiski vaja kangesti vaatama minna. Ja lõppkokkuvõttes ka ära osta. Ta ju ikkagi sõitis?
Kuna ilmselgelt oli tegemist korraliku risuga, siis tekkis kange tahtmine saada teada, kui halb või eluohtlik ta seisukord tegelikult on. Mängureeglid aga ei lubanud töökotta raha viia. Seega tuli leida mingi muu võimalus tõe väljaselgitamiseks.
Siinkohal tuli aga appi üks pädevamaid Mercedeste remondiga tegelevaid töökodasid pealinnas – Hort Auto – ning pakkus välja, et vaatavad oma kulude ja kirjadega selle õnnetu aparaadi tervisliku seisundi üle. Loomulikult sellisest pakkumisest polnud võimalik keelduda ning kuna see ühtlasi ei rikkunud ka 300€ challenge reegleid, siis sai auto sinna viidud.
Töökotta sisse sõites sai see pisike Mercedes kõikidel mehaanikutel kenasti näo naerule. Ja tuldi kohe saabunud autovaret uudistama. Esimene hirm oli, kas teda üldse kannatab tõstukiga üles tõsta või pudeneb A-klass kohe algosadeks. Igatahes jätsin auto sinna, kulude kokkuhoiu mõttes kõmpisin jala koju ning jäin tulemusi ootama.
Kas peaks Mersu kohe pressi alla viima?
Hommikul potsataski postkasti Hort Auto teeninduse juhi poolt saadetud ülevaade. Nii et palun, nautige:
Kuna sõiduk on visuaalselt “natuke” väsinud siis sellega seonduvat üles
lugeda ei ole vist mõtet? Kriimud stangel ja rooste poolt tekitatud
augud on kõigile nähtaval.
Toon välja nimekirja tõstukil (põhja alt) leitud asjadest ning arvamuse olukorra tõsiduse kohta.
- Esimese parempoolse pooltelje tolmukate katki – pole vaja väga pabistada, sõidab 3 kuud ära küll.
- Esimeste õõtshoobade alumised puksid vajavad vahetust – päris kohe veel midagi alt ära ei kuku.
- Piduritorud on roostes – liigitub ohtliku vea alla!
- Katalüsaator on välja lõigatud – keskkonnale ohtlik viga!
- Mootori ja käigukasti padjad väsinud – sõitmist ei sega
- Tagumine vasak amort on õline – samuti ei sega sõitmist
- Esimesed stabika puksid tahavad vahetust – peab veel 3 kuud vastu küll
- Tagumise parema õõtshoova laager katki – ilmselt kõige ohtlikum viga selle auto juures!
- Mootor on õline – vaja klapikambri kaane tihendid vahetada ning teha korralik mootoripesu. Ülevaatuse mõttes kindlasti kriitiline viga.
- Erinevad õlilekked – ei soovita tänavakivide peale parkida, kui neid hiljem puhastada ei taha.
- Õlitase üle maksimumi
- Jahutusvedeliku paak tühi
- Pidurivedeliku niiskuse sisaldus üle 3% – ei vaja vast liigset tähelepanu arvestades kõige muuga, mis selle auto juures valesti on.
Diagnostika:( nii palju kui seda elektrit seal peal on)
- SRSi veateade, probleemiks sensormatt / lapseistme andur / SRS turvavarustus, ehk siis ikkagi oluline viga! Tegelikkuses tuleks vältida lapse turvatooli paigaldamisest paremale esiistmele.
- Mootoris viga kütteseguga, õhukulumõõtja näit valetab! Tõenäoliselt käivituse üks probleemidest. Tehase andmetel käib vahetus koos mootori juhtplokiga!
- Käigukast kurdab probleemi käiguvahetusega, ning soovib seda uuesti õpetada? – Pigem mitte näppida, muidu äkki ei liigu enam üldse.
- Aknatõstuki ploki suhtluse vead – ilmselt kõige pisem probleem siin nimekirjas
- Signaal ei tööta – lihtne probleem ja usun et ka lihtsa vaevaga lahendatav
Kokkuvõttes ei soovitaks antud autoga liikluses osaleda. Vähemalt ma ise ei julgeks seda kindlasti teha enne põhjalikumat remonti. Selle otstarbekus on mõistagi aga kaheldav ning pigem soovitaks auto vanarauda viia.
Mis edasi?
Boonusena sain ka kaasa remondi kalkulatsiooni, kui peaks mingisugusel arusaamatul põhjusel tekkima tahtmine auto päriselt korda teha. Arvestades seda vigade listi, siis polegi numbrid kusagilt otsast ulmelised, aga ületavad auto ostuhinna nii umbes viie kordselt. Tööraha on arvestatud iga vea likvideerimise kohta eraldi, kuid kuna kattuvaid tegemisi on üskjagu, siis tuleks tegelik number isegi väiksem.
Mis temaga siis nüüd edasi teha? Ilmselgelt ma sinna alla raha paigutama ei hakka ning lisaks ei luba ka reeglid auto peale olulisel määral kulutusi teha. Otse vanarauda? Heh, ei. See oleks liiga lihtne. 300 euro challege peab ikkagi jätkuma!
Kuid ilmselgelt peaksin muutma oma uljast sõidustiili selle autoga. Sest no tegelikult on ta ju päriselt ohtlik ja väga ei imestaks, kui mõni ratas peale lamava politseiniku ületust oma teed uitama läheb.
Igatahes minu suurimad tänud Hort Auto‘le, et nad võtsid vaevaks seda autovrakki kontrollida ning andsid suurepärase tagasiside. Polegi ammu nii meeldivat töökoja külastust olnud, kui see raporti tulemust siit valemist välja jätta.
Juhan
Kui pealkirja lugesin, siis esimene mõte oli, et autoremondifirma sai sinult hävitava hinnangu 🙂
Aga jah, kunagi sattusin katkise rehviga nurgatagusesse rehvivahetustöökotta ja seal avanesid mu silmad, mis pasteldega sellised kolmesajaeurosed autod ringi sõidavad. Nii et liikuvad pommid.
admin
Tegelik seis tänavatel on jah üsnagi nukker.
Selliseid tiksuvaid pomme on liikvel oluliselt rohkem, kui mõistlik oleks.
Osta või tank endale, et ise ellu jääda
Janno
Tekib mõte… Et kui nüüd tõesti midagi juhtub… Ptüiptüiptüi
Siis halvimal juhul on tagajärjel kurjad kui teadlikult ohtliku autoga liikluses osaletud. Mõttekoht.
Loodan et ei juhtu ja katse on põnev!
100autot
Tagumine ratas alt ära murdub, siis ehk isegi ei ole hullu, kui hoog suur pole.
Aga pidurite teema on jah kahtlane…
Olen nüüd oluliselt aeglasemalt sõitma hakanud, pidurdusmaad on varuga ja käsi käsipidurikangi lähedal
Martin
Huvitav kuidas läbis see auto 28.09.2020 tehnoülevaatuse puhta lehega…
100autot
Seal on neid põhjuseid nii palju, miks ta ei peaks ÜV’d peale saama.
Ehk siis jah, kuidas? 🙂
Kalamaja elukas
Hehe ” vead tekkisid peale ülevaatust” icic
V.
Kas see tehnoseisundi hinnang võttis nii kõhedaks, et enam A-klassiga sõitma ei julgegi minna? Vaatan, et 4. nädala postitust ei olegi veel… Samas oleks see igati mõistetav ka, õnnetu juhuse tõenäosus selle autoga on arvatavasti hirmuäratavalt suur.
100autot
Tegelikult on neljanda nädala postitus jäänud hetkel puhtalt aja puudumise taha, kuid katsun selle vea täna parandada.
Kuidagi ootamatult on järsku reede kätte saabunud…
Aga A-klass on ikkagi linnatänavaid näinud, kuigi sõidustiil on muutunud väga ettevaatlikuks
pooljuht
Kas tõesti on keegi viitsinud katalüsaatori seest välja lõigata ja kesta tagasi kokku keevitada?
See võib ju teinekord juhtuda omaniku teadmatagi kuskil nurgatöökojas 🙂
100autot
Teravama kõrvaga omanik saab ilmselt kohe aru, kui katt on välja lõigatud.
Auto hääl muutub ikkagi märgatavalt.
Aga jah, ma ei imesta, et sama töökoda, kes autot vahendas, ise selle katalüsaatori välja lõikas.
Pooljuht
Tegelt see ei tulnud kohe pähegi, et katalüsaatori lõikamiseks võis olla tungiv põhjus selle ummistumise tõttu. Mitte huvi väärismetallide vastu. Keevisõmblus on igatahes väga ilus.
100autot
Umbes kati välja lõikamine on üsna tavapärane praktika jah.
Kui vahendaja oleks tahtnud nö. katalüsaatorit rotti lasta, siis oleks ilmselt koos selle paunaga vahelt välja lõiganud ning otse toru asemele pannud.
Riho
Sellise autoga sõitnud A 140. Ideaalne linnaauto, kuid talvel sellisega eriti sõita ei julge. Kui lõpuni käidud margiesinduses hoolduses edasi, kui see 5 aastat karantiid läbi saab ja edasi hooldatud tehasenõuetele, siis osta, muidu mitte. Täis esinduhoolduses käinud, siis võib osta muidu mitte, lastud laguneda, siis juba liisida, selle remondi raha eest esindusest auto. Ei ole mõeldud põhjamaa tingimustele, on lõunamaade ja vahemeremaade auto. 1 Käia õigel ajal hoolduses, aju ja õhukululugeja on üks kompaktne süsteem. 2 Katlaüsaatori vahetamine tähendab kogu kollektori välja vahetamist ja jupp 600 eurot. 3 Rihmade ja rullikute vahetamine vajadusel mootori lahti võtmist kere küljest ja terve suure varuosa vahetamine. 3 Tagasild torsioonide peal ja pehmest materjalist, rattaid jälgida, et lääpas ei ole. 4 Geneka ja starteri süsteem habras. 4 Talvel tavasoojendus sooja õhku ei puhu, nn kont olgu korras. 5 Pidurid on nn suure kere kohta väga nigelad tehtud. Suve hooaja masinana isegi väga hea ja parkida super, aga raha sisse panna läheb palju. Tuleb lasta tehniliselt üle vaadata, talvel ei tahtnud käima minna külmaga. Kui ideaalses korras siis osta, muidu ei soovita osta. Õhukululugeja ajuga kokku liidetud ja kui õli vahetusega filtreid ei vahetata, läheb auto pekki.
100autot
Hea kasulik info.
Tänud!
Ain
Üldiselt, nii vana autot ei tõsteta üles servakarbi juurest, vaid sildade alt. Teiseks muidugi, üsna kindlalt võiks igalt 10+ aasta vanuselt autolt (millel on ikka piisavalt läbisõitu, ja mis ei ole lihtsalt mingi hobiauto), leida erinavaid vigasid. Tegelikult, 300 eurose auto kohta on selle remondieelarve ju väga väike – mõnel kallimal sõiduautol ei saa selle raha eest isegi turbot ära vahetada. Ja ilmselgelt ei ole seda autot ka aastaid remonditud – kui seda mõistlikult teha (iga paari kuu tagant midagi korrastada), siis need summad ei olekski niiväga suured.
100autot
Ilma vigadeta 10+ aastat vana autot turult leida on pigem üsna harukordne jah.
Hoolsaid omanikke on kahjuks siiski küllaltki vähe.
Kui pole aastaid eriti remontimise peale kulutatud, siis kipuvad vead üksteist võimendama ja ise ka uusi juurde tekitama.
Igatahes olen Su mõttekäikudega päri.