#23 MB A140 '97 november 10, 2020 4 kommentaari
#23 300euro challenge - nädal 3

#23 Mercedes-Benz A140 ’97

Jätkub elu 300 eurose autoga. Jah, ta endiselt veel sõidab ning pole senimaani veel algosadeks lagunenud. Kuigi liigset armastust ja hoolt see Mercedes pole saanud, siis ilmselgelt peab ta kiusu pärast vapralt vastu. Aga ühte asja on ta mulle vähemalt õpetanud – koonerdama. Ehk kuidas hoida kulud minimaalsena ning et alati ei pea kõiki autosid prillikiviks ajama. Las minna! 300€ challenge jätkub!

Mis juba ostes ei toiminud:

  • külmast peast käivitub ainult break cleaneri abiga
  • pisut on roostet ja auke
  • sisu ülimalt rokane
  • tagumine vasak elektriaken ei taha üles joosta
  • kesklukk ei toimi
  • kõrvalistuja ust ei saa väljast avada
  • tagumised rattad pisut lääpas
  • esituled suhteliselt halliks tuhmunud
  • summuti tundub väga hõre olema
  • kütusenäidik valetab (ei näita kunagi alla poole paagi)
  • kojameeste esimene asend ei tööta

Mis vead vahepeal juurde on tekkinud:

  • tagumine parempoolne pidur on hakanud veidrat kahinat tegema

Mida on remonditud/tuunitud

  • täringud peegli külge
  • kleepekad esi- ja tagaklaasile
  • AMG Stage1 Conversion
  • Auto nina “tuusaks” kleebitud
  • Väntvõlli asendi andur vahetatud
  • Kõrvalistuja ust saab nüüd väljast avada
  • Tuled lihvitud-poleeritud-vahtatud
  • Kasutatud viisakamad lamellid koos nirumate velgedega

Kulutabel


Esmaspäev – 09.11.2020

LS päeva alguses: 163322 km

Täna pidi olema küüraka (MB S350 TD – W140) sõidupäev ning ühtlasi oli ka fantaasia autot väljast kergelt kasida, pildid teha ning kirjutada esimene sissekanne uuest masinast oma nimekirjas. Tühjagi! S-klass otsustas hommikul mitte käivituda – aku jäi lihtsalt liiga nõrgaks. Ei teagi, kas see oli juba omadega nii otsas või aitas sellele kaasa laste poolt tuledega mängimine… Igatahes parklasse ta jäigi.

A14 AMG tuusab jälle kontori ees ja püüab kadedaid pilke

See aga andis omakorda võimaluse A-klassil särada, kes topka peale oma plärina valla päästis. Säh sulle, S-klass! Hoogne lend läbi linna kontorisse ning õhtul sama teekond koju tagasi. Väike dilemma hetkel, kas üritada see käivitus kuidagi normaalseks saada või peaks aretama mingit laadi automaat-BreakCleaner’i pihustussüsteemi. Noh, et tõmbad mingist nöörist salongis ning siis töristab ise seda topkat mootorisse…

Igatahes kilomeetreid kogunes päeva peale kõigest 23. Õhtul trenni selle aparaadiga seekord ei viitsinud minna ja läksin hoopis mugavamat teed.


Teisipäev – 10.11.2020

LS päeva alguses: 163345 km

Täna on A-klassi ja ka minu enda jaoks üsna huvitav päev. Nimelt pakkus üks asjalikemaid Mercedeste remondile pühendunud töökodasid – Hort Auto – välja tasuta tehnilise kontrolli. Ehk siis võiks saada aimu, mis seal kõik halvasti on ning kui eluohtlik on tegelikult üks 300€ maksev masin.

300€ challenge reegleid see külastus ei riku, kuna kirjas oli, et töökotta raha viia ei tohi. Ja raha ma sinna ei viigi. Igatahes mina olen juba ette põnevil. Huvi pärast võiks ju küsida ka hinnad juurde, mis maksaks selle putuka päriselt liikluskõlblikuks tegemine. Seniks aga nautike paari ilusat pilti auto salongist.

Jah, see tagumine ratas on ikka kenasti lääpas
#breakcleaner on ikka auväärsel ja käepärasel kohal

Täna kell 16:00 sisenes 300 eurone A-klass Hort Auto töökotta ja siirdus otse tõstukile. Vähemalt tõmbusid kõikide mehaanikute näod kohe naerule ning tuldi seda tuunitud aparaati kohe lähemalt kaema. Kolmapäeval loodetavasti saab kogu nimekirja sellest, mis on auto juures hästi, mis enamvähem okei ja mis kohe ikka väga halvasti on.

Kilomeetreid kogunes päeva peale vaid 18, aga püsime graafikus.


Kolmapäev – 11.11.2020

LS päeva alguses: 163363 km

Kohtumine reaalsusega @HortAuto

Hort Auto-s paberi peal näidatud vigade list oli päris muljetavaldav. Lausa nii pikk, et väärib selle-teemalist eraldi postitust. Kui mul kogu info ka digitaalselt olemas, siis vorbin ta tekstiks ringi.

Sõitmist täna eriti ei olnud ega ka tule. Kui need 2 kilomeetrit välja jätta, mis kulus auto transportimiseks töökojast kodusesse parklasse.

Põhjalik A-klassi inspekteerimine Hort Auto töökojas.

Neljapäev – 12.11.2020

LS päeva alguses: 163365 km

Täna hommikul jäid Mercedesed nurkalt parklasse, sest oli vaja minna Range Roverit pildistama. Kuigi ma olen seda aparaati oma blogis ka üksjagu kajastanud erinevate nurkade alt, siis viisakat kasutatud autode artiklit temast siiski polnud teinud.

Ja kuna mul lubatakse aegajalt Autogeeniuse lehele midagi soperdada, siis kasutasingi võimalust. Pildid teeb vana äss loomulikult ikkagi ainult telefoniga, sest kes viitsiks seda peegelkaamerat kaasas tassida. Igatahes, kui tekkis huvi, siis saab artiklit piiluda siit: Kasutatud Range Rover Vogue: poolteist aastat Briti luksusmaasturiga ja polegi pankrotis?


Reede – 13.11.2020

LS päeva alguses: 163365 km

Täna osutuks valituks üks roheline Mercedes. Aga mitte see väike AMG punn, vaid vana ja suur S-klass. Ma lihtsalt tahtsin vahepeal selle aparaadiga ka sõita. Ja läksin seekord isegi vähekese pikema ringiga kontorisse. Oi kus tahaks juba garaazis selle kallal nokitsema hakata…

A-klassi nädalane läbisõit on kuidagi väike ning ilmselt peaks temaga veel väikese tiiru tegema. Ahjaa, sain Hort Autost vigade listi ka kätte. Tahaks nüüd selle ka kangesti postituseks ära vormistada.

. . .

Kogu hädade list jõudis ka Hort Auto’st kohale ning sai vormistatud eraldi postituseks: 300 eurone Mersu – Hort Auto hävitav hinnang. Ausaltöeldes oli peale seda üsna kõhe selle AMG putukaga sõita…

Igatahes lamavates politseinikest enam hüppega üle ei sõitnud ning jälgisin ka teeäärseid poste, juhuks kui pidurid peaks ära kaduma. Ei taha ju kellegi teise autot kortsu sõita ja valiks pigem mõne teeäärse takistuse…

Viisin oma AMG väikesele poetiirule. Kilomeetreid kogunes 7, mis täidab ära kenasti nädala miinimumnormi.


Laupäev – 14.11.2020

LS päeva alguses: 163372 km

No mul ei ole palju autosid, aga seda sahmerdamist nendega ikka jagub. Kuna ma ei ole nii väga rohelise mõtteviisiga, siis oli tarvis midagi S-klassi ülimalt rohelise sisuga ette võtta. Pikema otsimise ja suframise peale õnnestus Pärnu kandist leida üks musta värvi manuaalne nahksisu. Seega oli vaja sellele järgi sõita.

Tagasiteel sai Järvakandi ööklubis ka üks praad sisse litsutud.Vot kus on alles üks multifunktsionaalne koht

Igatahes möödus laupäeva õhtu garaazis istmeid vahetades. Põnev, aga pisut tüütu tegemine. Tulemus aga sai pisut parem.

Enne aga tuli üks Bemmi-ront jalust ära ajada..
Üritasin Maybach’i ehitada, aga krt võtsin vale istme välja

A-klassi AMG vedeles terve päeva maja ees. Kilomeetreid kogunes ümmargune 0, sest keegi ei vaevunud teda tööle panema ning uhkustamiseks linnavahele tiirule viima.


Pühapäev – 15.11.2020

LS päeva alguses: 163372 km

300 eurone pill vedeles endiselt maja ees hoovis, sest mul oli muid huvitavaid toimetusi. Nädala norm oli enivei täidetud ja lisatiiru polnud vaja teha. Selle asemel sai hoopis ühte põnevat tagaveolist Jaapani sportautot testimas käidud. Ehk siis taaskord 0 kilomeetrit.


Nädala kokkuvõte

Läbitud kilomeetrid: 50

Sõidupäevi: 4

Tehnilisi rikkeid: 0

Kuigi sõidupäevi kogunes lausa 4, siis kilometraaž jäi lahjaks. Lihtsalt olid kuidagi lühemad otsad. Ja no eks teised autod tahavad ka vahepeal liigutamist ning sõitmist saada.

Taaskord midagi küljest ära ei kukkunud ning katki ei läinud. Kogu see Hort Auto tehniline kontroll on olemise pisut kõhedaks teinud. Veidi halb on mõelda, et mina olengi see ahv, kes osaleb ohtliku autoga liikluses. Kui algselt oli plaan panna ta peale kolme kuulist perioodi oksjonile, siis nüüd kahtlen selles juba sügavalt.

Venemaal pani mingi tüüp oma tutika Mersu põlema… Ega ei saaks ju siin Maarjamaal kehvem olla ja äkki teeks sellest kärust ka ühe uhke jaanuarilõkke?

Midagi läks seekordsel proovisõidu autol põlema…


100autot FB maailm



4 kommentaari

  • Igor

    • 13. nov. 2020, 12:06
    • Vasta

    Tere!
    Kas see on sõnademäng, et on “breakcleaner”? Peaks ikka olema “brakecleaner”? Või ma ei ole millelegi pihta saanud?

    • 100autot

      • 13. nov. 2020, 12:16
      • Vasta

      Ahoi
      Paraku ei ole tegemist sõnade mänguga vaid üks düsgraaf on klaviatuuri ligi pääsenud…
      Aga tänud kommentaari eest ja katsun oma eksimused ära parandada.

  • V.

    • 13. nov. 2020, 01:23
    • Vasta

    Seda A-klassi vigade listi ootab nagu sama suure elevuse ja põnevusega nagu mingi krimisarja hooaja viimast osa. Tõotab tulla üks huvitav postitus!

    • 100autot

      • 13. nov. 2020, 02:30
      • Vasta

      Sain lõpuks selle üllitise ka lugemiseks valmis


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga